voor duits meisje: hoe bevalt het kinderdagverblijf?

Hoi,

het staat al in de titel. Ik meen me te herinneren dat jouw dochter naar het kdv in duitsland gaat en dat ze daar zonder kleding spelen. Ik ben erg benieuwd hoe het bevalt en wat ze ervan vindt!

Ik hoop dat je me niet opdringerig vindt dat ik het vraag.

groetjes,
kiki

Hoi Kiki,

Het is geen KDV maar gewoon een kribbe of groep kindjes allemaal in de leeftijd van 5 tot 6mndjes!!!
Je leert om je kindje te observeren en hoe je leuke spelletjes met je kindje kunt doen op deze leeftijd!!
Ook hoort er een welkomsliedje bij en nog meer liedjes!!! Ze vindt het geweldig hoor endat naakt spellen is echt leuk ze kunnen veel vrijer bewegen en gaat de ontwikkeling ook sneller zeggen ze!!! Plus ze leren contact te maken met andere kindjes!! En voor jezelf is het ook leuk jekrijgt echt een band met al die moeders!!! Dit gaat door tot de 1.5 jaar en dan ga je naar een peuterspeelzaal met die zelfde groep!!!
Hoop dat je nu ongeveer weet wat het is en inhoud!!! Anders hoor ik het wel!!
Vindt het knap dat je het nog hebt onthouden en ook lief hoor dat je eraan dacht!!!

Liefs sandy

Hoi,

leuk dat je reageerde! Ik dacht echt dat het iets was als een kinderdagverblijkf, maar zag inderdaad in de topiclijst al staan dat Jessica ging wennen op het kinderdagverblijf! Maar leuk om te lezen dat het jullie allebei zo goed bevalt!

groetjes,
kiki

Hey, niks te danken hoor je kunt zoveel leren als je in het buitenland woont echt leuke dingen hebben ze hier!!! En leuk om te doen ook en je krijgt ook leuke contacten met de moeders!!! Doe jij ook wat met je kindje zoals zwemmen of zo???

Liefs Sandy

Hoi,

hetl ijkt me ook een hele ervaring om in het buitenland te wonen. Wat is de reden waarom jullie in Duitsland wonen? En blijf je daar wonen of kom je weer naar Nederland toe?
Ik doe op dit moment niets met onze Stijn, we willen wel gaan zwemmen, maar dan willen we eerst dat zijn huidje wat rustiger is. Hij heeft last van eczeem, niet in hele erge mate, maar wel zodanig dat hij meteen begint te krabben wanneer zijn broek of romper uit gaat!
En het is ook wat lastiger te combineren omdat onze Stijn ook nog een hele leuke zus heeft die nog niet naar school gaat. Zij is nu 2,5 jaar.

groetjes,
kiki

Hoi hoi,

De rede dat we in Duitsland zijn gaan wonen is dat de huizen hier stukke voordeliger zijn dan in NL!!!
En we wilde graag een vrijstaand huis die ook betaalbaar zou zijn!!! Verders is het hier erg fijn en rustig wonen en de mensen zijn erg vriendelijk en heel aardig in de buurt, je wordt gelijk in de wijk opgenomen dus erg fijn allemaal!!! We gaan voorlopig zeker nog niet terug naar NL we hebben het veels te goed hier!!!
Ook boodschappen zijn hier veel goedkoper dan in NL!!! Dus we zijn heel happy hier, het kan ook nog zijn dat we heel wat verder gaan wonen dat kan ook zo maar we houden van avontuur!!! Ach ja niet iedereen is daarin het zelfde!!! Verders heeft mijn dochertje ook exzeem maar we zwemmen wel gewoon!!! Ook niet zoveel beetje in haar gezichtje!!! Morgen moeten we naar de kinderartz en dan wordt ze weer helemaal onderzocht en gewogen enzo!!! Wel weer spannend!!! Hoe oud is jullie tweede kindje!!! Jessica wordt 2 oktober 7 mndjes al gaat toch wel heel snel hé!!!

Liefs Sandy

Hoi,

onze Stijn is nu 6,5 maand en Iris is 2,5 jaar. Ze schelen op een week na 2 jaar! Iris is 16 maart jarig en ik was van Stijn 14 maart uitgerekend.... Ik ben wel blij dat ze toch niet op dezelfde dag geboren zijn! Ik moet nog wel even gaan bedenken hoe we voortaan de verjaardagen gaan vieren,
Ik moet vandaag ook met Stijn naar het consultatiebureau en ik ben heel erg benieuwd hoeveel hij weegt en hoe lang hij is. Ik sjouw me een ongeluk met de maxicosi en als ik ga wandelen met de duowagen duw ik me ook een slag in de rondte.
Waar ergens woonde je toen je nog in Nederland woonde? Ik woon in Noord-brabant, maar ik denk dat je al wel in de buurt van de Duitse grens woonde als je daarheen verhuist ben.
Ik ben op dit moment thuisblijfmoeder en jij?
Succes met jullie pogingen om weer een klein wondertje te maken! Bereid je maar wel alvast voor op een hele drukke periode als ze zo kort op elkaar zitten. Bij ons is het ook vaak erg druk!

groetjes,
kiki

Terug
Bovenaan