voor duits meisje: hoe bevalt het kinderdagverblijf?

Hoi,

hoe was het bij de kinderarts? ONze Stijn is gisteren bij het cb geweest en hij doet het prima!! Hij is nu 6,5 maand en weegt precies 8 kilo en is 71 centimeter lang. Zijn gewicht zit op de gemiddelde lijn en zijn is lengte ligt er iets boven. De arts gaf als tip andere voeding tegen zijn eczeem, maar ik ben er nog niet helemaal uit. We wachten nu eerst maar even af wat de behandeling bij de paranormaal therapeut gaat brengen en dan kunnen we altijd nog overstappen op andere voeding.

groetjes,
kiki

Hey hallo,

Ben ook net terug van de kinderartz, alles was goed met der!!!
Ze is nu 70cm lang en 8740gram, ze was ook een normale baby ook niks boven of onder de lijn!!!
Voor die exczeem moet ik gewoon vettere cremé smeren, ze heeft het alleen op het gezichtje dus daar konden ze overheen groeien!!!
Ja weet wel dat het heel druk gaat worden met 2 kids maar ja ben ook niet de jongste moeder meer 36 jaar dus wil niet te lang wachten toch meer risico's als je ouder bent!!! En we zijn elkaar gewoon later tegen gekomen dat kan ook hé!!!
Fijn dat alles goed was bij jullie altijd goed om te horen hé!!!
Jessica wordt dinsdag 2 oktober 7 mndjes oud!!!
En ik ga maandag weer voor het eerst werken pffff, denk dat het wel ff moeilijk gaat worden voor me maar komt goed!!! Werk in de zorg voor 16 uurtjes!!!!
En werk jij ook of niet???
Nou weer een heel verhaal sjonge!!!

Hoi,

fijn dat alles goed gaat met Jessica. Moet je elke maand met haar naar de kinderarts of wordt dat nu ook minder? Stijn moet nu als hij 7,5 maand is en met 9 maanden, 11 en 14 maanden. En dan pas weer als hij anderhalf en twee is.
Krijgt Jessica ook inentingen? Stijn gelukkig pas weer als hij 9 maanden is volgens mij. Hij is er, net als alle andere kinderen, geen fan van.
Ik werk nu niet meer, ik ben sinds februari thuis en heb sinds juli ontslaggenomen als leerkracht op de basisschool. Ik gaf les aan kinderen van 6/7 jaar, groep 3 dus. Ik vond het erg leuk, maar er waren een hele hoop dingen die speelden en die ervoor zorgden dat ik heel erg ging twijfelen of ik het nog wel leuk vond. En toen heb ik in december vorig jaar de knoop doorgehakt om thuis te blijven.
Zit nu een beetje te twijfelen of ik weer zal gaan werken: het is nu namelijk wel heel relaxed: ik heb alle tijd van de wereld! Maar sons is mijn wereld erg klein!!
Wat voor werk doe je in de zorg? En werk je in Nederland of in Duitsland?
groetjes,
kiki

Hey hallo, maar weer!!!

Jessica hoef nu pas met 1 jaar terug naar de kinderartz!!!
Ze heeft al 3 keer 2 spuitjes gehad en krijgt met de 1 jaar weer 2 spuitjes!!!
Als er eerder wat is kun je altijd een afspraak maken met die artz dus das wel fijn!!!
Ik werk in een verzorgingstehuis in Boxmeer NL!!!
En werk heel onregelmatig dus heel vroeg tot heel laat sávonds!!!
Heb zelf oook heel veel twijfels of ik wel wil werken, maar ga het gewoon proberen, wie weet is het toch leuk en valt de opvang ook mee ze gaat naar het KDV in NL!!!! Hier kunnen kinderen onder de 1 jaar niet kwijt moeders blijven het eerste jaar altijd thuis!!! Als je toch spijt hebt kun je niet gewoon 2 of meer dagen werken in het onderwijs???

Grtjs Sandy

Hoi,

duurde even voor ik weer kon reageren!
In het onderwijs kun je zeker goed part-time werken. Dit deed ik ook voordat Stijn geboren werd, maar er waren hele hoop factoren waardoor ik het werk helemaal niet leuk meer vond. Als ik weer ga werken, dan in ieder geval niet in het onderwijs!
Heb trouwens volgende week een sollicitatiegesprek voor een functie van administratief medewerkster. Begint in januari met 2 dagdelen en wordt uiteindelijk 4 dagdelen. Ben erg benieuwd en het lijkt me wel wat om weer meer buiten de deur te komen!
Alles geod met Jessica? Gaat het al wat beter met het eten van de pap? Stijn vindt het allemaal goed, uit de fles of met een lepeltje. Maar het gaat dan op pap die hij om 11 uur krijgt en niet als voeding voor de avond.
Hij krijgt vanaf vandaag weer 4 flessen in plaats  van 3, want hij kwam elke keer weer 's nachts om te eten en daar heb ik geen zin in!! Ik hoop dat het vannacht beter gaat. Ben het nu wel beu om er elke nacht 4 of 5 keer uit te moeten. En dan ook nog eens 4 keer voor zijn zus die verkouden is!

groetjes,
kiki

Hey Kiki,

Wat spannend joh je ben erg bnieuwd hoe het gaat met je sollicitatie??? Succes in ieder geval!!!
Zou ik ook doen als hij steeds snachts komt nog 1 fles geven extra!!!! En dan nog één die wakker is lijkt me idd wel vermoeiend!!! Met Jessica gaat het goed hoor ze krijgt wel nog maar 3 flessjes, heb geprobeert haar savonds pap te geven met de lepel maar ze vond het niet lekker en at maar een half bakje waardoor ik toch een beetje fles moest bijgeven!!! En vrijdag was ze ook ziek van de pap ze moest flink overgeven lekker over mama heen, jammie!!! Ze was echt helemaal daardoor uit haar doen, dus ga nu hier kijken voor pap die je bij de opvolgmelk kunt bij doen net als nutrix!!!
Vandaag voor het eerst weer gewerkt, maar 3 uurtjes maar toch viel gelukkig erg mee en heb niet de hele tijd aan Jessica gedacht!!! Ze was bij het KDV en had het erg naar der zin gehad!!! Toen ik kwam sliep ze in de box in de wipstoel echt lief, en de andere kindjes waren aan het brood eten en het was erg een herrie, maar mw. sliep gewoon lekker door zo grappig!!! Nou dat was het weer!!!
Ga zo toch maar ff boodschappen doen door de regen bleeehhhhhhh, moet pampers hebben en fruithapjes voor onze dame!!! Fijne dag nog en dikke knuffels voor je 2 wondertjes!!!

Liefs Sandy

Terug
Bovenaan