voor el76

A

Anoniem

Guest
hoi Ellen,

je naam viel me net op in het topc over de combinatietest, ik heet namelijk ook ellen en ben geboren in 1976! Gewoon even nieuwsgierig: hoe ver ben je in je zwangerschap en is het je eerste?
Ik ben 5 weken zwanger van de tweede (de eerste is een heel lief dochtertje van anderhalf) en kom uit 't Gooi.

groetjes, Ellen

Hoi Ellen,

Leuk! Ik ben inderdaad geboren in 1976 (21 maart) en ben nu 26 weken zwanger van de tweede.
Ik heb een zoon van bijna 15 maanden en hij is fantastisch! Eigenlijk heb ik altijd in Hengelo gewoond maar woon sinds januari dit jaar in Zoetermeer en dat bevalt prima!
Hoe voel je je nu, ik zag dat je last had van buikpijn, heel vervelend! Ik hoop dat je je nu niet te veel zorgen maakt?

groetjes!

grappig, mijn dochter is ook van 21 maart, maar dan 2006! Je bent een stukje sneller en verder dan ik, je zoon is jonger en je bent al verder in de zwangerschap
Vandaag gelukkig geen buikpijn meer, het zal wel loslopen neem ik aan. Ik vermoed toch dat het darmklachten waren, al dan niet door de zwangerschap. Ik hoorde net dat er alweer een buikgriepvirus rondwaart, dus misschien was het gewoon ongelukkige timing.
Hoe is het met jou, verloopt de zwangerschap voorspoedig? En vind je het niet zwaar om zwanger te zijn met een kleintje die nog heel veel aandacht nodig heeft?

groetjes, Ellen

ook 21 maart; nog meer toevalligheden dus :)
De tweede zwangerschap kwam inderdaad wat snel. Ik gaf nog borstvoeding dus kon de pil niet slikken. Uiteraard zijn er ook andere middelen maar we dachten dat het niet met zo'n vaart zou lopen.. haha.. zul je altijd zien...
Ik weet niet of het zwaarder is dan wanneer je kindje al wat ouder is zoals bij jou. Mijn zus is zwanger en heeft een kindje van 2 jaar, ik heb niet het idee dat zij het minder "zwaar" heeft dan ik. Mijn zoontje slaapt nog 3 uur 's middags maar haar dochter hooguit een uurtje, of helemaal niet!! Ik slaap  soms ook 's middags en dat is wel lekker natuurlijk.
Heb je al een afspraak met de VK gemaakt en voel je je al meer vermoeid?

wij hebben bewust een tijdje gewacht, want ik was de eerste keer meteen zwanger. En ja hoor, de tweede keer ook! Na anderhalf jaar weer proberen vonden we wel een mooie tijd.
Mijn broer heeft er een van 4, een van 21 maanden en een van 6 maanden, die vond de derde zwangerschap wel erg zwaar, maar dat was ook wel erg snel natuurlijk. Mijn dochter slaapt ook nog 2-3 uur 's middags, dus ik ben wel van plan om straks op mijn vrije dagen met haar mee te slapen 's middags.
Ik heb nog geen afspraak bij de vk gemaakt, heb even op de site gekeken en ze raden aan dat met 6 weken te doen, dus ik ga donderdag even bellen voor de afspraak.
Zwangerschapssymptomen heb ik helemaal niet, het is daardoor wel heel onwerkelijk moet ik zeggen! Tja, beetje meer afscheiding, maar geen misselijkheid, moeheid of wat dan ook. Nu had ik bij de eerste ook niet heel veel last, alleen ongelooflijk moe de eerste drie maanden, maar volgens mij begon dat ook pas met een week of 6,7.

groetjes, Ellen

ik bedoelde dus dat mijn schoonzus de derde zwangerschap zwaar vond, niet mijn broer

hah, ik had al zo'n idee dat je je schoonzus bedoelde :) ookal zal het voor je broer ook wel zwaar zijn geweest... haha..
Wat ik wel merk is dat ik er naar uitkijk om mijn eigen lichaam weer terug te hebben en dan bedoel ik niet qua gewicht.  Het heeft sinds de eerste zwangerschap alleen in het teken van de baby gestaan.  Na 9 maanden borstvoeding vond ik het  wel fijn  dat mijn borsten weer van mij waren :) maar...
hup, weer zwanger.. nu wil ik weer borstvoeding geven en  hopelijk ook een lange tijd, maar ik heb daardoor wel een beetje  het gevoel dat ik maar niet kan "ontzwangeren"..
ik doe het graag, daar gaat het niet om, maar je moet wel veel laten tijdens de zwangerschap  en ook tijdens de borstvoeding. Met name de voedingsschema's en het kolven.. ook "lastig' om eens iets voor jezelf te doen want dan stonden ze alweer op springen en was het tijd voor de volgende voeding. Wat dat betreft was het wel fijn geweest om even een pauze te hebben.. kun je een keer een dagje, avondje of weekendje weg en kunnen opa en oma oppassen :)
Maar goed, ik wil er niet over klagen hoor, had tenslotte een keus en zou het nu ook niet anders willen want ik kan niet wachten tot dit kleine mannetje er is.

Kan me voorstellen dat het nog onwerkelijk is vooral omdat je je niet anders voelt. Ik heb gelukkig ook weinig last van kwaaltje; niet misselijk e.d.
Gelukkig maar toch.. maar ook leuk als je buik begint te groeien ;)

voor mijn broer was het vast niet altijd een pretje,mijn schoonzus had behoorlijk last van de hormonen!
Ik kan me inderdaad voorstellen dat je je lijf wel weer terugwil, zeker als je zo lang bv geeft. Kun je straks niet af en toe even een avondje weg als je gekolfd hebt? Desnoods halverwege nog even kolven als je het anders niet redt.
Ik heb toch 3,5 maand bv gegeven met alleen de laatste voeding een fles, en toen ik weer ben gaan werken gaf ik bv als ik thuis was en verder fles. Kolven wilde ik niet doen op mijn werk, bovendien wilde mijn dochter geen moedermelk die ingevroren was geweest, dus ik kon nooit een voorraad aanleggen. Eigenlijk lustte ze alleen vers gekolfd, het verwende nest , maar ja, dan kan je natuurlijk net zo goed de borst aanbieden.
Helaas waren mijn borsten leeg bij 6 maanden dus toen zijn we maar volledig overgestapt op flessen.
Ik heb dus een jaar mijn eigen lijf weer gehad, en dat heb je eigenlijk ook wel nodig. Nu heb ik er ook echt zin in om weer een dikke buik te krijgen (hopelijk zonder de bolle kop van de vorige keer) en de hele zwangerschap weer te beleven. Als het goed is de laatste, dus ik wil er ook echt van genieten.
Als jij nu geen bv meer geeft, kan je dan nog niet even snel een weekendje weg met je man? Nog even genieten met zijn tweetjes voor nummer 2 zich aandient?

Terug
Bovenaan