voor el76

Jij hebt ook wel lang bv gegeven dan! Ik heb 3 maanden gewerkt en daarna zijn we naar Zoetermeer verhuisd. Ik heb mijn baan dus opgezegd en kon weer 'full time" bv geven zonder te hoeven kolven. Wel een reden geweest waarom ik het 9 maanden heb volgehouden want dat kolven was niks inderdaad. Zoals jij het hebt gedaan is mooi (voeden als je thuis kwam) maar ik was bang dat als ik niet kolfte, de melkproductie terug zou lopen en ik wist dat het kolven op het werk tijdelijk was, dus dan is het te overzien.
Ga je straks ook weer proberen zelf te voeden?!

We gaan zeker nog een weekendje weg, Roman slaapt dan bij mijn ouders, vinden ze alle 3 leuk. Mijn man moet alleen vrij veel reizen de komende maanden dus hoe en wanneer is nog even afwachten. Ik ga over 2 weken een paar dagen bij mijn ouders logeren, dan s hij ook op reis en daar kijk ik wel maar uit. Mijn ouders storten zich op Roman en ik iheb lekker vrij haha; met vriendinnen uit eten, kapper etc..
Was je trouwens snel zwanger toen jullie het weer wilden proberen..?

Liefs, Ellen

mijn melkproductie liep ook aardig terug inderdaad, ik denk dat dat de reden is geweest dat het na een half jaar op was. Aan de ene kant vond ik dat erg jammer, aan de andere kant was het ook wel weer lekker om over mijn eigen lijf te beschikken. Als ik zoals jij thuis was geweest was ik ook wel langer blijven voeden denk ik. Bij de tweede ga ik er weer voor, absoluut, ik vond het  geweldig, en het is ook probleemloos gegaan, geen ontstekingen, kloven of wat dan ook, en een kleine die het er heel goed op deed. Mocht het niet lukken om de een of andere reden, ook oke trouwens, ik ben daar vrij relaxed in.
Gezellig om nog een weekendje weg te gaan! Even bij je ouders is ook lekker, ik weet uit ervaring dat je dan zelf niets hoeft te doen :) Mijn ouders wonen dichtbij en passen 1 dag in de week op, ik wordt nog steeds weggekeken als ik Anne 's ochtends breng, ze genieten er enorm van en doen ook allemaal leuke dingen!

Over nummer 2 ben ik wel heel benieuwd, ik heb het gevoel dat het weer een meisje wordt maar dat zegt natuurlijk niets. Anne was het eerste meisje in bijna 100 jaar in de familie van mijn man, dus we hebben altijd gedacht dat we jongens zouden krijgen. Ik heb nu mijn meisje, dus de tweede maakt me eigenlijk niet uit of het een jongen of een meisje wordt. We zijn allang blij dat het zo snel raak was! Ik ben begin juli gestopt met de pil, toen hebben we een maand afgewacht of ik normaal ongesteld zou worden, en dat was meteen de laatste keer! In augustus zijn we gaan proberen en 2-9 had ik een positieve test in handen. Ik vind het nog steeds ongelooflijk!

Bij jou was het ook snel raak natuurlijk :)

we hebben allebei veel geluk dat we snel zwanger worden... en of het dan een jongen of meisje is, maakt niks uit!
Ik heb een soort littekenweefsel in mijn baarmoeder, waarschijnlijk van een operatieve placentaverwijdering bij de eerste (of had ik dat al verteld), anyway; het kon nog gevolgen hebben voor de groei van het kindje en ik was bij de 20 weekse echo zo blij dat alles goed was dat het geslacht er niks meer toe deed, maar toen ik dat peimeltje onhoog zag steken, dan gaat er weer zo'n golf van trots door je heen.. ik heb geen idee of ik me anders had gevoeld als het een meisje was geweest :)
Een vriendin van mij heeft ook 2 jongens snel achter elkaar gekregen en het zijn vrienden voor het leven... het is echt zo; als het maar gezond is toch?!
Leuk dat jullie dan de eerste dochter hebben gekregen. Mijn ouders waren zo blij met een kleinzoon, ik heb 1 zus en zij heeft een dochter dus een jongen erbij was mooi!
Nu krijgen zij en ik allebei een jongen!

We zetten dit weekend de babykamer op en hebben gisteren de kinderwagen besteld (zo'n duo-wagen), zo leuk en spannend..

we komen er alleen nog niet uit met de namen!!! Vreselijk moeilijk; als je nog een tip hebt haha..
Mijn man is een Amerikaan dus het moet een universele naam zijn die ook goed in het engels is uit te spreken en soms zijn die oer hollandse namen juist zo leuk, hij kan ze alleen niet uitspreken haha..

Het scheelt dat we allebei al veel spulletjes hebben van ons eerste kindje he? maar ben je al stiekum aan het shoppen?

groetjes

dat heb ik ook, het maakt me eigenlijk helemaal niet uit wat het wordt nu, nu ik mijn meisje heb :)
Fijn dat de groei goed is, kan me voorstellen dat je je toch wel even zorgen hebt gemaakt.
Leuk he, al die spulletjes kopen! Bij mij is het nog zo pril dat ik het nog niet aandurf, ik heb alleen 1 heel schattig broekje gekocht, die zowel voor een jongen als een meisje kan. Met de rest wacht ik nog even tot ik de eerste 3 maanden doorben.
Namen zijn moeilijk he! Wij denken aan Lucas voor een jongetje (trouwens ook goed uit te spreken in het engels!) Helaas nu een modenaam, maar we vinden het al jaren een mooie naam. En Tessa voor een meisje, lekker pittige naam vind ik dat. Voor hetzelfde geld wordt het nog heel iets anders, we hebben nog even om er over na te denken.
Hmm, ik hoor Anne, die moet nog zeker een uur slapen, ze ligt er net anderhalf uur in. Even afwachten of ze weer in slaap valt, vaak wordt ze tussendoor even wakker en dan slaapt ze na een minuut of 5 weer door. Zou wel lekker zijn, ik ben alleen vandaag en heb nog wel behoefte aan een uurtje vrije tijd. :)
Donderdag ben ik begonnen met moeders voor moeders, toch best irritant om in die potjes te plassen. Maar ja, het is voor een goed doel. Wel grappig dat Anne steeds met de opvangbeker aan komt lopen en dan Plassen! roept. Misschien moeten we haar weer eens op het potje zetten, ze begint het steeds beter te beseffen. Een maand of 2 geleden hebben we haar voor de gein eens op het potje gezet, ze begon toevallig meteen te poepen maar werd er helemaal bang van, enorm huilen. Waarschijnlijk dacht ze dat ze een stukje van haar lichaam kwijt raakte ofzo? We hebben het potje maar weer even weggezet

groetjes, Ellen

Haha.. ik zie het ukkie daar al zitten op dat potje; geweldig! Ik heb inderdaad wel eens vaker gehoord dat ze er zo van kunnen schrikken.. heb eigenlijk geen idee vanaf wanneer je kunt beginnen je kindje zindelijk te krijgen???

Lucas vind ik een leuke naam, mijn man Mark vindt Luke erg leuk en Thomas ook; ik vind beide leuk maar inderdaad; top 10 namen.
Nu zouden we ons daar niks van aan moeten trekken maar toch baal ik daar wel een beetje van ..

Heb je al een afspraak met je verloskundige?
Wij hebben zaterdag de pretecho,  mooi dat dat kan he?!!

groetjes..

leuk, een pretecho, ga je 2d of 3d doen? Wij hebben bij de eerste zwangerschap ook 2 keer een pretecho gedaan, toen was de 20 weken echo nog net niet standaard. Bij de 3D hield ze steeds haar handje voor haar gezicht dus konden we nog niet zien hoe ze er uit zag!
Wat betreft die namen, ik heb het ooit eens opgezocht, als een naam populair is zijn er nog maar een paar duizend van in nederland die zo heten in dat jaar. Op die miljoenen mensen... Onze dochter heeft ook een populaire naam, Anne, maar wij vinden het gewoon mooi. Oud-hollands maar wel uit te spreken in het buitenland, en kort en krachtig. We hebben wel Lisa laten vallen omdat dat toch iets te populair was!
Heb je inmiddels al wat meer bedacht? Thomas vind ik trouwens ook een leuke naam, ik hou wel van wat meer gewone namen, niet van die  trendy dingen als Bloem en Vlinder en Storm enzo.. Mark of Mars is ook leuk, maar ja, als je man al zo heet... Wat vind je van Tijmen? Niet echt internationaal alleen...

Zindelijk maken is volgens mij pas bij 2-3 jaar, dus we waren wel erg vroeg. Het was meer omdat ze steeds aangaf als ze had gepoept en zich begon af te zonderen, dat schijnen signalen te zijn. Maar dus toch veel te vroeg! Ach, geen haast hoor, ze is pas 18 maanden.
4 oktober heb ik de eerste afspraak bij de verloskundige, dan ben ik bijna 9 weken zwanger als alles goed gaat. Ik heb nog steeds helemaal geen symptomen behalve moeheid, dus ik voel me nog niet zo zwanger helaas. Om de een of andere vage reden heb ik al vanaf het begin het idee dat deze zwangerschap niet goed zal gaan, hoewel daar geen enkele aanwijzing voor is. Ik probeer er maar niet te veel mee bezig te zijn, maar het blijft in mijn achterhoofd zitten.

Nou ja, ik maak me maar niet te druk. Veel plezier bij de echo, laat even weten hoe het was!

groetjes

Hoi Ellen,

ik heb precies hetzelfde gevoel gehad als jij nu hebt; dat vreselijke gevoel dat het niet goed gaat of dat er wat mis is.. echt net zoals jij dat omschrijft.. een slecht voorgevoel zeg maar..!!! Toen ik het las wist ik meteen wat je bedoelde!!!
Heb er vrij uitgebreid met mijn vk over gepraat en volgens haar maken de meeste moeders zich meer zorgen tijdens de tweede zwangerschap, vooral als ze al een gezond kindje hebben.. zij hoorde dat in ieder geval  aan de lopende band..
Juist omdat je weet wat er allemaal mis kan gaan, vaak beleef je zo'n tweede zwangerschap toch heel anders dan een eerste; minder onbevangen..
Ik heb ook erg veel last gehad van mijn darmen, 3 keer buikgriep, veel buikkrampen dus en daarna dat littekenweefsel, meer pijntjes ook etc etc..
Bij Roman ging het allemaal zo vanzelf dat ik dit gewoon niet verwacht had. Ik weet niet waarom maar ik las dan ook wel eens verhalen op het forum dat over verlies gaat (omdat je er miischien al rekening mee wil houden?) en dan voelde ik me alleen nog maar meer belabberd... dat  deed k de eerste keer  nooit!!!
Daar ben ik dus ook snel mee gestopt. Gelukkig gingen de buikkrampen over en was de 20 weken echo goed, dus nu gaat het veel beter.. maar wat jij zegt komt me dus heel bekend voor. Ik durfde er soms niet eens  met Mark over te praten om hem niet te laten schrikken maar ik verwachtte dat het elk moment mis kon gaan..
Ik hoop dan ook dat jij straks de zorgen opzij kan zetten als je het hartje hebt zien en horen kloppen, want hoogstwaarschijnlijk is dat het geval.. alhoewel ik wel weet dat je dat pas gelooft als je het met eigen ogen ziet.. maar nogmaals; die zorgen schijnen heel vaak voor te komen (volgens de vk), ik heb ze precies zo gehad en mijn voorgevoel klopte helemaal niet!

wij doen trouwens een 3D echo, hebben we bij Roman ook gedaan en bij hem konden we zijn gezichtje erg goed zien dus dat was heel gaaf.. hij nam slokjes vruchtwater en later zag je dat zijn blaasje vol zat; prachtig!

Ik vind Anne een hele leuke naam, dat stond ook op ons lijstje mocht het een meisje zijn en je hebt ook gelijk; ookal staat het in de top 10, dan nog valt het aantal Thomassen en Lucassen wel mee.. Tijmen is een leuke naam maar zo heet het buurjongetje al haha.. nee hoor, dat is niet de reden, de achternaam lijkt te veel op Tijmen dus dan wordt het zo'n Jan Jansen naam weet je wel?!

Heb er vertrouwen in hoor ookal is dat makkelijker gezegd dan gedaan, je zult zien dat alles goed is met je kindje en dat die zorgen, ookal horen ze erbij, wel wegebben. Heb jij ook een onbezorge eerste  zwangerschap gehad misschien?? volgens de vk maakten vooral die moeders zich zorgen tijdens de tweede zwangerschap..

Liefs

dat stelt me wel gerust, te horen dat jij dat ook had. Ik heb het er inderdaad nauwelijks met man over gehad, die maakt zich al ongerust als ik een beetje moe ben, dus ik wil hem niet laten schrikken. Vooral omdat je er toch niets aan kunt doen.
Ik heb inderdaad een heel onbezorgde zwangerschap gehad, alles ging van een leien dakje, Anne groeide goed en ik voelde me prima. Ook de bevalling was relatief gezien een makkie, om 23.00 braken de vliezen, om 1 uur had ik mijn eerste echte wee  en om 5.48 is ze geboren. Wel in het ziekenhuis omdat ze in het vruchtwater had gepoept, maar ik wilde sowieso al naar het ziekenhuis. Ze is ook nog een heel makkelijk kind, dus ik heb 3 keer geboft! Misschien is dat het wel, onbewust gevoel dat ik niet nog een keer zo'n mazzel kan hebben. Bovendien hebben heel veel vrouwen in mijn omgeving bij de tweede een miskraam gehad, dat zal ook wel meespelen.

Nog een leuke: morgen heb ik een sollicitatiegesprek! Heel onverwacht allemaal. Mijn huidige baan heb ik pas een jaar, maar hij bevalt niet. Ik zou de marketing doen en een beetje verkoop als manager marketing en sales, maar ben ik de praktijk alleen maar met verkoop bezig. Nu kreeg ik vrijdag van een ex-collega een mail met een hele leuke vacature en de vraag of ik nog iemand wist. Ik heb mezelf maar naar voren geschoven! De functie is communicatie en pr manager, sluit perfect aan bij mijn opleiding commerciele economie en lijkt me helemaal super. Ze weten dat ik zwanger ben en dat is geen probleem, niet te geloven he! Het enige nadeel is dat ik dan 4 dagen moet gaan werken ipv de drie die ik nu doe, en ik ben er nog niet helemaal over uit of ik dat wel wil.

Wat doe jij eigenlijk in het dagelijks leven? Nu even niets toch door de verhuizing? Maar wat deed je en wil je weer gaan doen? Of blijf je lekker thuis met je kinderen?

liefs, Ellen

Terug
Bovenaan