Voor ervaren dames!

A

Anoniem

Guest
Hoi ladies,

voor de moeders onder ons die al eerder zwanger zijn geweest en/of bevallen van een kindje de vraag;
Wat zou je nu anders doen of wat heb je anders gedaan, dan bij de eerste of andere bevalling(en) / zwangerschap(pen)?

Hier en daar zijn er wel eens eerder onderwerpen ter sprake geweest.
Niet dat jou keuzes persé die van een ander moeten zijn, maar aangezien ik verder met niemand echt om ga die ook al moeder is of zwanger geweest is, ben ik daar wel heel erg nieuwsgierig naar!

Alvast bedankt voor als je iets wilt delen!

Gr. G.

hoi hoi
ik doe niet echt veel dingen anders,ja iets meer proberen te genieten van de kleine in m,n buik,omdat ik zeker weet dat dit mijn laatste zwangerschap is.maar zelfs dat is moeilijk als je er al 5 hebt lopen.
maar als ik s,avonds op de bank zit ben ik echt aan het spelen met die kleine,heerlijk vindt ik dat.
en ik ga dit keer echt proberen iets langer in bed te liggen na de bevalling.
ik zeg het elke keer maar ben al heel snel weer op de been en krijg dan als iedereeen weer weg is de klap.verder maak ik me niet zo heel druk   meer qua schoonmaken.
het is hier zoals mijn man altijd zegt heel schoon en netjes maar als ik op het iend loop moet echt alles elke dag gebeuren.dus alle kamers enzo stoffen en stofzuigen dat soort dingen.maar het stomste is dat tegen die tijd dat je moet bevallen het je niks intereseerd en daar let ook niemand op.
dus dat was het eigenlijk,niet zo heel veel veranderingen.
liefs sil

Ja, inderdaad wat meer rust nemen na de bevalling of keizersnede.
Bij de eerste wilde ik meteen alles zelf doen.
Ook de  familie (mijn ouders en zus) kwamen net een uurtje nadat ik thuis was gekomen uit het ziekenhuis (na keizersnede, had 5 dgn in het zkh gelegen) en ik weet nog dat ik verzuchtte: pfff... ik hoop maar dat er nu even niemand komt..... een uurtje later zat ik daar op de bank met een enorme kraammand die ik in 1x uit moest pakken..
Dat was dus echt teveel van het goede. (Ze hadden de kraammand maar bewaard omdat ik eerst in het ziekenhuis lag.)

Mijn man heeft er ook van geleerd: wij nemen even samen, met onze kinderen, rust na de bevalling/keizersnede. Kraamvisite kan ook wel een paar dagen later na thuiskomst komen: je hebt je hele zwangerschapsverlof daarvoor, toch?

Groetjes Renata.

hoi

wat ik zou zoen is meer rust nemen en niet zoveel viste langs laten komen de eerste week,was zo gebroken en iedereen dacht maar zomaar langs tekunnen komen,nee mijn dochter word ook nog twee in die weken dus wil voor haar ook niet te veel drukte,ze krijgt al zoveel nieuwe dingen op haar af.en oja meer van de 1e drie maanden genieten,was bij de eerste heel gestresst of ik wel een goeie moeder was etc.dus nu weet ik allemaal hoe het werkt en ga er extra van genieten. gr wendy 29 wk

Wij gaan nu voor het eerst op het kaartje zetten: bezoek graag binnen de eerste 2 weken.(wel in een iets leukere vorm, maar dat vermeld ik nu nog niet!)  Ik weet van de anderen dat we nog maanden met bezoek zaten........ Dat had ik op een gegeven moment helemaal gehad. Je bent allang weer in je ritme, de kinderen moeten naar school, het huishouden draait weer en dan nog 3x per week koffie/kraambezoek. Heel gezellig hoor, maar zo'n kleintje vraagt nog best veel tijd en de kabouters komen geen kamers stoffen en zuigen!
Als iemand echt niet kan, maak ik gerust een afspraak voor later. En het voordeel van echt kraambezoek in de eerst weken is: het moet kort zijn. Daar moet je je voor je eigen rust wel aan houden vind ik. Als mensen later komen, blijven ze ook vaak veel langer plakken, omdat jij weer op de been bent.
Maar goed, dit is zoals ik het ervaren heb, dat zal bij iedereen anders zijn.

Francien

hoi hoi

ten eerste geniet ik meer van me buik en laat we buik ook meer zien
ten tweede ga ik zelf zo een gipsbuik   maken met een familielid   omdat dit me laatste zwangerschap is en ik gegarandeerd me buikje straks ga missen   teminste   1 week naar me bevalling had ik dat wel         dus dat ga ik doen

wij laten in de kraamweek alleen familie langst komen   lekker gezellig en intiem
voor de rest van de ongeveer 80 mensen die we kennen krijgen bij het geboorte kaartje een klein kaartje met het kraamfeest erop vermeld     dit keer wil ik lekker van me eerste weken samen genieten een niet met het halve dorp     niet lullig bedoeld hoor

aangezien ik bij me eerste het niet kon aanhoren dat ie huilde en dus uit bed nam
en de nu dus nog last van heb ga ik het slapen met deze meid heel anders aanpakken   aangezien je nu ook veel beter tegen het huilen kan

dit zijn mij goede voornemens  

groetjes moeder van justin 15 maanden     25 weken zwanger van onze dochter

wat ik iig ga doen is zorgen dat de borst voeding binnen het eerste uur na de bevalling plaats vind!! Dat moet binnen het eerste uur en mijn dochter kreeg pas na 2 uur de borst. Het eerste uur is de zuigreflex het grootst.
Verder zou ik ook lekker mijn moeder en schoonmoeder veel hun gang laten gaan zoals ze de eerste keer ook deden. Vooral mijn schoonmoeder was hier de hele dag.
Kon 's avonds zo aanschuiven en was ik het beu, dan liet ik ze achter en ging ik naar bed.
Het enige is dat ik nu wel wil dat iedereen na 22:00 weg is(ook schoonouders), want dan moeten we allemaal gaan slapen of iig naar bed. Ook mijn vent. Ook voor hem is het een vermoeinde tijd. Dat wil ik ook op het kaartje vermelden.
Ik krijg(als het goed is) dezelfde kraamhulp als de eerste keer, dus dat moet weer fantastisch worden.

Ik vind het wel jammer dat ik nu mede door mijn dochter, toch minder van mijn zwangerschap aan het genieten ben. Ik moet de aandacht ook echt aan haar geven en niet alleen mijn buik.

Verder denk ik dat ik het eigenlijk toch best goed had 'geregeld'. dus wil ik ook niet al te veel anders gaan doen.

Groetjes Alma

Wat leuk om te lezen allemaal en handig!
Vooral omdat ik nu al weet wat een eventuele valkuil zou kunnen zijn nl inderdaad te snel alles weer willen doen.
Wat de visite betreft hadden wij ons voorgenomen om het de eerste week lekker rustig te houden met alleen naaste familie. Dan gaat mijn man ook nog gewoon werken en kunnen we even bijkomen.
En de weken daarna (hebben we er nog 9 over) de rest van de visite uit te nodigen.

Mochten we ooit gezegend zijn met een 2e kindje zou ook ik minder mijn dikke buik 'verstoppen'.
In het begin heb ik enorm veel moeite gehad met mensen die naar je dikke buik staren, werd daar enorm onzeker van. (Er fietste zelfs een mw. tegen mij aan omdat ze naar min buik staarde).
Mensen die niet naar jou kijken maar naar je buik lijken ook erg neerbuigend te kijken, terwijl ze gewoon ongenegeerd naar die buik staren. Ik voelde mij zo onprettig dat ik op een gegeven moment de stad niet meer inging etc.
Daar zou ik straks wel meer lak aan hebben want dat went wel op een gegeven moment.

Nou groetjes!!!

Terug
Bovenaan