Voor ervaren dames!

Het ging de vorige keer eigenlijk best goed met kraambezoek. Het was een KS en heel veel mensen zijn in het ziekenhuis langs gekomen. Super! Niet zelf hoeven lopen, vast tijden en een verpleegster die ze kordaat eruit gebonjourd als het tijd is (ook al kwamen ze te laat binnen). Daardoor hebben we het heerlijk rustig gehad toen we eenmaal thuis waren. En ik moet zeggen dat de rest van de kraamvisite zich keurig aan afspraken heeft gehouden en niet te lang bleef plakken. Wat dat betreft is een KS zo slecht nog niet (al hoop ik toch echt wel op een vaginale bevalling nu).

Wat me niet is bevallen in het ziekenhuis is dat ik pas na ruim 2 uur mijn dochter zag. Bleek achteraf een communicatiefoutje te zijn tussen de verloskamers waar mijn man met dochter zat te wachten en de uitslaapzaal. En beide waren zo onder de indruk van de operatie en nieuwe baby dat we niet assertief genoeg waren om door te zeuren. Dat ben ik dus wel van plan anders te doen: assertiever zijn! Ook 's nachts had ik gevraagd me wakker te maken als mijn dochter de borst moest hebben. Was er eentje die zei: je sliep zo lekker, ik heb maar een beetje bijvoeding gegeven. GRRRRRRRRR. Ik ga  heel nadrukkelijk vermelden dat dat niet meer gaat gebeuren.

Verder was ik het niet gewend een ander iets in huis te laten doen met gevolg dat ik niet bepaald in een schoon huis zat toen de kraamhulp wag was. Ook meer durven vragen nu dus. Verder denk ik er serieus over na om in ieder geval voor een tijdje een schoonmaakster in te huren. Met 2 kinderen heb je nog minder tijd en we zitten niet bepaald krap bij kas. Het lijkt me zo'n luxe. Dan kan ik veel meer tijd geven aan mijn kinderen.

En zoals een ander al zei: ik weet nu  dat ik een prima moeder ben en het beste weet hoe ik met mijn kind om moet gaan. Dus mijn grootste voornemen is niet onzeker doen en  minder luisteren naar anderen.

groetjes, Anne

Grappig om te lezen dat mensen het vooral qua visite anders gaan doen.

Ook wij doen het nu anders! Vorige keer een ks en toen liet iedereen me " lekker met rust" in het begin. Gevolg was dat iedereen pas na 1 maand kwam en ik al die visite alleen moest ontvangen. Dat was onwijs zwaar. Dat zal nu nog erger zijn omdat het er 2 zijn en ik weer een ks zal krijgen. We zijn nu dus al aan mensen aan het vragen of ze lekker snel willen komen. Dan ben ik hopelijk na een paar maandjes van alle visite af. Nu zaten we na 5 maanden nog beschuit met muisjes te eten. Ik werk wel met een strakke planning net als de vorige keer. Geen visite ´s avonds en één visite in de ochtend en één in de middag.

Ook ga ik wat duidelijker zijn in wat mensen eventueel mee kunnen nemen als kado. Nu hadden we alleen intimi ´s om specifieke kado ´s durven vragen en het gevolg is dat ik 3 vormenstoven heb gekregen, geen echt babyspeelgoed en soms super lelijke pakjes. Uitschieter was een pakje met blauwe bloemetjes, voor een jongen....... Nu willen we liever een enveloppe want we hebben al zo veel speelgoed en ook al veel jongenskleertjes. Dat hoeven we dus echt niet te hebben. Eventuele meisjeskleren laat ik liever aan directe familie over. Mijn schoonzussen weten precies mijn smaak. We hebben liever een bijdrage bij de kinderstoelen en zo.

In het ziekenhuis ging alles op zich wel naar wens. Ik houd ze nu bij me op de kamer, dat had ik met Ruben liever niet. En we keken hem gewoon groot, wilde hem zo graag zien ontwikkelen. Ik denk dat ik van deze twee meer ga genieten en dan vooral van die eerste babyperiode. Zodra ze gaan kruipen is het hek van de dam!!

groet,
Jinny

hallo

ik wil ook graag ff reageeren.

Wat ik zeker anders ga doen is veel meer van de kindje genieten. Iedereen zij tegen mij dat ik veel moet genieten dat voor dat ik het weet zijn ze groot en het is ook zo. Onze dochter is al weer bijna 21 maanden.Ik denk dat ik nu meer dingen ga doen op mijn moeder instinkt, bij onze dochter heb ik mijn laaten gek maaken door de consultatie buro. Nu heb ik wat ervaring dus het zou alles wat makelijkker verlopen.

Vorige kraam week lag ik in ziekenhuis, omdat onze dochter 6 weken te vroeg gebooren was. Ze is gebooren op 22 december dus hele feestdagen in ziekenhuis. Ik had we veel kraamvisite. Toen ik naar huis kwam had ik zo max 2 per week en ook niet meer zo lang omdat iedereen al in ziekenhuis is geweest.
Als dezekeer alles goed ga wil ik graag een kraam feest organizeren, of beter gezegd 2 kraamfeesten ( 2 keer 15 mensen in een keer zou het niet passen hihi), anders zou ik iedere weekend vol zitten met kraamvisite.Ik dacht aan 2de en 3de zondag naar de bevalling ( natuurlijk word het afwachten hou alles verloopt). Ik heb al kaartjes voorgedrukt met de text : omdat ik nul geworden ben en nog niemand ken
                                                                         wil ik een kraamfeest geven, kom je ook even?
                                                                        Om zondag.......... van 15.00 tot 17.00 uur
Deze kaartje doe ik in geboorten kaartje bij mensen die ik op de kraamfeest wil hebben, en de rest kan bellen en komen waneer ze willen, dat zou mijn vrindinen zij en dichteste familie.Iedereen wil komen als ook mijn vrind thuis is en onze dochter wakker is en dat kan alleen in de weekend. Zo ben ik in een maand zo beetje klaar.

Op de kraamfeest zet ik alles op een groote tafel en het word zelfbedining.
Kan met kofie en tee, wat fris drank, beschuit met muisjes, wat muffins met muisjes, tom pouce met muisjes, en wat nootjes en zo en klaar.

Ik hou de kleine lekker bij me of in de box en dan kan  hem iedereen goed bekkijken en daar na weer lekker in zijn bedje.

Zo wat een verhaal, hebben jullie wat te lezen hihi.
Ga nog iemand ook een kraam feest geven, mischien nog tips voor mij? Ik doe het ook voor het eerst dus alle tips zijn welkom.

Groetjes boontje
33w1d

Haai ladies,

hier nog een vraag voor de ervaren dames!
Wat waren bij jullie de eerste 'tekenen' dat de beeb er aan kwam?
Voordat de weeën etc. echt duidelijk begonnen?!
Onze beeb is behoorlijk druk de laatste paar dagen, maar dat zegt op zich og niet zo heel veel, toch?
Volgende week heb ik pas weer afspraak bij vk, als de beeb dan nog steeds zo druk is, vraag ik het daar ook even.
Wat is jullie ervaring als jullie achteraf terug kijken?

Groetjes!

Hoi Gabrielle,

Bij mij was het heel duidelijk. Ik stond op van de bank, voelde iets knappen en ineens werd het een beetje vochtig tussen mijn benen. De vliezen waren dus gebroken en er zat ook een boel slijm bij. Direct begonnen wat weeën en dat voelde heel sterk als krampen die je hebt als je ongi bent. Deze kwamen regelmatig om het half uur en hielden een half minuutje aan.

Dus als je iets voelt knappen, je regelmatig krampen krijgt en/of ineens een boel vocht verliest is de bevalling begonnen! Het duurde bij mij trouwens een hele nacht voordat de "echte" weeën begonnen dus je hoeft niet direct in actie te komen als je krampjes voelt.

groet,
Jinny

Terug
Bovenaan