Hoi,
Helaas gaat het niet goed. Althans, ik probeer er iets van te maken. Marcel en ik zijn nu definitief uit elkaar (nog niet officieel). Zijn gevoelens voor die griet van 22 zijn te sterk en als ik hem moet geloven, heeft onze relatie nooit een goede basis gehad?? Hoe dan ook, ik probeer er wat van te maken en onderneem van alles met mijn kindjes. Eerlijk gezegd ben ik nu veel actiever dan toen Marcel en ik nog bij elkaar waren. Ik was er ook van overtuigd dat ik het zonder hem niet aan zou kunnen, maar inmiddels is gebleken dat ik dat wel degelijk kan en dat ik zonder hem ook verder kan. Ik merk dat als ik hem niet hoef te zien, het eigenlijk heel goed gaat. Er hangt geen spanning meer in huis en ik kan veel meer van Merijn hebben. Het is niet altijd makkelijk om alles alleen te doen, of beter gezegd, met tijden erg moeilijk, maar ik kom er wel weer. Ik ben er van overtuigd dat ik ook weer gelukkig mag worden. Alles heeft zijn reden, zeggen ze wel eens en ik geloof daar ook in.
Ik blijf in ieder geval in dit huis wonen, totdat ik een huurwoning heb gevonden waar ik het naar mijn zin kan krijgen, m.a.w. ik ga niet zomaar ergens wonen. Ik laat me ook vooral niet opjagen.
Op dit moment ben ik bij een psycholoog en dat doet me toch wel goed. Zij heeft me ook aangeraden even afstand van hem te nemen en alleen naar mezelf te kijken, want ik was nog veel te veel bezig met proberen alles ook voor hem te regelen (b.v. de kinderen zien). Het kost mij steeds weer een hele hoop verdriet en boosheid en dat moet nu afgelopen zijn.
Al met al dus een trieste situatie, vooral voor mijn kindjes. Maar goed als hij niet wil en de noodzaak van de hele situatie niet in wil zien en alleen maar achter zijn p.k aan rent, dan houdt het op (sorry voor de laatste uitdrukking).
Bedankt dat jullie met me meeleven. Ik lees wel vaak mee, maar reageer vrij weinig de laatste tijd, omdat ik het gewoonweg niet altijd op kan brengen. Ik hoop dat dat wel weer komt.
Groetjes Fonske.