voor Ginger

Hoi Imme,

Lijkt me een prima idee! Hoe gaat het verder met je? Ook zo'n last van de spanning? Hier alles rustig, haha! Van buiten dan!! Nee, even voor de duidelijkheid: ik merk nog niets aan mijn lijf, geen ongi te zien, maar goed ben ook altijd precies op tijd.
Verder voel ik wel van alles: hoofdpijn, heb het steeds erg koud en ben vreselijk moe,  omdat ik 's nachts dus erg slecht slaap.....
Maar goed, ook dat zal wel de spanning zijn. Sinds woensdag ben ik erg gespannen en heel onrustig. Kan niet stilzitten, terwijl ik eigenlijk ook nergens de puf voor heb.

Ach, we kunnen wederom alleen maar wachten dus hier af en toe lekker spuien vind ik wel heerlijk!

Tot gauw!

Liefs,

Ginger

Hoi!
nou gezellig! dan kletsen we deze week elkaar mooi de spannende tijd door!

Hoe het gaat, nou ja, wisselend. Ik weet echt niet hoe ik mijn gedachte een keer van het hele gedoe af moet halen! Ben er wel veel mee bezig hoor! Maar ik voel dan ook vanalles, onrustig, moe moe moe, buikpijn, rugpijn, moeie benen, steken in mijn borsten, iets donkere randen met pukkels op mijn tepelhof, ben wisselvallig..... ik irriteer me aan iedereen en later zijn het weer mijn beste vrienden....

Tis wel spannend voor ons he, helemaal omdat we deze keer voor het eerst 'echt' een kans maken! Ik hoop zo voor je dat het raak is! Bij jou klinken de klachtjes wel goed hoor..... nou ik spreek je snel!

imme xx

Hoi!

Die klachtjes van jou kunnen er anders ook wat van!!  En wat mijn klachtjes betreft.....ik mag me al heeeel gelukkig prijzen met een wondertje van nu 2 jaar oud en kijk dus steeds maar terug naar hoe ik me toen voelde.

Wil je het weten? Nu dan: ik voelde toen helemaal niets!!  geen buikpijn, geen zere borsten, niet moe, zwak of misselijk, helemaal niets. Die geijkte zwangerschapsklachten kwamen juist veel later, pas met ongeveer 10 weken zwangerschap. Ik heb het daar ook nog met de gyn over gehad. Hij zei dat wanneer er progesteron aangemaakt wordt (na je eisprong) je last kunt krijgen van bijwerkingen van je eigen hormonen. En je raadt vast wel wat die bijwerkingen zijn: lichte buikpijn, misselijk, gevoelige borsten en emo-swings. Dus.... of je nu zwanger bent, gestresst, of ongi wordt; het geeft ongeveer dezelfde klachten..... Dus blijft het gissen wat het nu is....
Vrouwen die zwanger willen worden zijn volgens de gyn zo gefixeerd op hun lichaam (wat volgens mij wel klopt haha!) dat ze die lichte bijwerkingen ook direct voelen. "normaal" gesproken voel je ze nauwelijks.

Ach met dit hele verhaal kun je natuurlijk niets..... ik wil eigenlijk alleen maar zeggen dat ik dus niet echt meer op mijn lichaam vertrouw. Het heeft me al zo vaak voor de gek gehouden en je kunt er feitelijk dus ook niets van zeggen.... Maar goed die klachten die jij omschrijft had ik dus WEL met ongeveer 10 weken zwangerschap...

Het is voor jullie toch het eerst wondertje? Vaak gaat er op het forum in een discussie over dat het erger is voor iemand die nog geen kinderen heeft. Ik weet het allemaal niet. De eerste heeft enorm veel moeite gekost, maar is wel op een natuurlijk manier gekomen. De tweede laat dus (tegen onze verwachting in) veel langer op zich wachten en met aanzienlijk meer moeite. Mijn man zijn zaadjes zijn dus slecht en ons eerste mannetje is letterlijk een wonder geweest. Onze wens is erg groot, heel erg groot. Ik kan me niet voorstellen dat het bij 1 kindje blijft. Al blijft het moeilijk om daar over te "klagen". Ik weet dat wij al heeeeeel blij moeten zijn met een kindje en dat zijn we ook. Maar het voelt dus nog niet compleet, ik zou het heel erg vinden dat ons kereltje nooit een broertje of zusje zou mogen krijgen. Ik vind het eigenlijk nog erger voor hem dan voor ons .

Nou meid, heel veel succes en hopelijk kun je nog wat genieten van de laatste augustuszonnestraaltjes. Ze doen hier aardig hun best!

Liefs,

Ginger

He!

Goh, zo zie je maar weer dat je idd niet altijd iets van klachten hoeft te hebben! Wel lekker als je pas later kwaaltjes krijgt! Maar goed, het maakt mij niet uit, ook al moet ik elke dag overgeven, ik heb het er wel voor over hoor! En ik geloof ook wel dat als je heeeeel graag zwanger wilt worden dat je dan gefocust bent op alles wat je in je lijf voelt, maar je kunt het gevoel moeilijk uitzetten he? En het is ook zo verwarrend dat zwanger en ongi klachten erg op elkaar lijken. Eigelijk niet eerlijk he?

Over het feit dat jullie al een prachtig wonder hebben , denk ik dat het gevoel en het verlangen naar nog een kindje niet anders is dan als het om je eerste wondertje gaat! Ik heb nog nooit gedacht als mensen al een kindje hebben en bij de 2e wil het niet vlotten van: hallo je hebt er toch al een? Wees daar blij mee! Nee, dat zou ik nooit denken! Dan dat het verlangen even groot is en alles erom heen net zo spannend en meeslepend is! En ik kan me goed voorstellen dat je graag een broertje of zusje voor hem wilt! En je weet hoe leuk het is om zwanger te zijn enzo, dus daar verlang je dan toch weer na?? 1 op de 6 stellen kamt met vruchtbaarheidsproblemen bij het eerste kindje, 1 op de 10 bij de tweede, dus dat is nog best veel! Daarna blijft ruim 1 op de 3 alsnog ongewild kinderloos!

Nou, nu maar weer even wat leukers…… hier (in Arnhem) is het ook lekker weer, alleen af en toe bewolkt. Hoor dat het de rest van de week slecht wordt, dus nog even van genieten!

Echt meid, ik duim zo hard voor ons! Het moet er toch een keer van komen! Heb best stiekem goede hoop voor ons……

Imme xx

Hoi,

Wonen we dus niet eens zover van elkaar. Ik kom uit Oss en ga voor de IUI naar Nijmegen. Wat ik trouwens vergat te zeggen: bij mijn eerste voelde ik dus niets, maar mijn temp bleef erg hoog: 37,4!! Dat was dus het enige, vandaar dat ik zo gebrand ben op mijn temp.

Lief trouwens, je woorden over de kinderwens eerste of tweede, doet me erg goed! Thankz!!

Tot morgen!

Ginger

Hoi Ginger en Imme

Ik zal voor jullie allebei duimen dat jullie zwanger zijn. Het maakt niet uit of het je eerste, tweede of wat dan ook hoeveelste kinderwens het is. Als het niet lukt, is het voor iedereen erg. Opmerkingen als je hebt er toch al één, daar kan je niets mee. Je wens is net zo sterk als van iemand anders. Ze zouden eens moeten weten wat een verdriet ze met die opmerkingen maken.
Ik lag een paar maanden geleden met een andere dame op een zaal op de afdeling gynaecologie. We waren daar allebei voor een curretage. Zij zei zelf dat ze het voor mij erger vond, want wij hadden nog geen kinderen en zij al 2. Ik zei toen dat het voor ons allebei net zo erg is. Toen zei ze dat ze dat nooit gehoord had van een ander, omdat zij te horen kreeg dat ze er al 2 had en dat ze daar maar blij mee moest zijn.
Meiden, ik duim voor jullie allebei. Succes

Liefs

Lydia

hoi Lydia,

bedankt voor je reactie! Erg lief hoor! En ik vind ook dat het geen verschil maakt hoe erg of hoe groot de wens is bij de 1e, 2e of misschien wel 3e!

Ginger, hoe is het met je? Ik heb vandaag minder klachten. Wel nog steeds erg moe en beetje licht in mijn hoofd. Buikpijn bijna niet.....

Imme xx

Terug
Bovenaan