voor Harma

Hoi Harma,
Ja, het kan inderdaad heel pijnlijk zijn  als stellen om je heen zwanger raken of blijken te zijn. In onze omgeving wordt op het moment het ene na het andere kindje geboren en hebben al twee bevriende stellen laten weten dat ze een kindje verwachten..... Ik wil heel graag blij voor ze zijn en dat probeer ik ook, maar bij mij van binnen knaagt het verdriet.. Ik sta met een brok in mijn keel kraamkadootjes te kopen. o_O! Bij het zien van al die kleine babyspulletjes groeit het verlangen alleen maar!!

Naar Italië geweest? Wat heerlijk!! Ik geloof graag dat je daarvan opgeknapt bent! Heerlijk! Enneh...ben je Italiaans aan het leren ofzo? Leuk!
Jij ook nog sterkte....Hopelijk gaan we Kat snel achterna!!!
Groetjes van Simone.

Hoi Simone!
Het is inderdaad denk ik een bekend gevoel voor vele meiden hier.. helaas..
Aan de ene kant ben ik superblij voor ze en hoop uit de grond van mijn hart dat zij niet hoeven meemaken wat wij hebben meegemaakt, maar aan de andere kant.. had ik zo graag nog zwanger willen zijn en samen een dikke buik willen krijgen.. Maar we hebben goede hoop op de toekomst en als het de juiste tijd is zal het kindje zich wel weer komen melden.

Mijn moeder wilde heel graag een weekje Italiaanse les volgen nav een aanbieding in de Libelle, maar ze wilde niet alleen.. en aangezien ik helemaal Italie-fan ben, wilde ik natuurlijk dolgraag mee! Het was al afgesproken vóór de miskraam, maar nu dus dubbel welkom om er even tussen uit te kunnen gaan. Dat is echt lekker geweest.
We hebben vijf ochtenden lessen gehad en ik heb weer flink wat bijgeleerd!

Kan me voorstellen dat het niet meevalt om op zoek te moeten naar het leukste kraamcadeautje op dit moment! Wisten jouw vriendinnen dat je zwanger was?  
Ik merk aan onze vrienden dat ze er moeite mee hebben om hun prille zwangerschap met ons te delen, terwijl dat helemaal niet hoeft. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat hun situatie ook heel dubbel is, aan de ene kant zijn ze blij en aan de andere kant zijn ze zich er heel erg van bewust dat wij nog verdriet hebben.

En dat we maar snel een positieve test kunnen melden!!

Groetjes, Harma

Hoi Harma,
Grappig, we hebben net allebei op dezelfde tijd gepost, haha! Toevallig!
Ja, sommigen van onze vrienden weten dat wij net een miskraam gehad hebben. Gelukkig gaat het contact met hen die het weten, heel goed. Ik ben heel belangstellend naar hen toe, zij ook naar ons. We hebben het dan ook alleen aan onze beste vrienden verteld...
De twee stellen die een kindje verwachten, weten het nog niet. Ik vertel het hen ook nog even niet. Laat ze maar lekker genieten. Tijdens de eerste 12 weken van mijn eerste zwangerschap kregen mijn beste vriendin, mijn schoonzus en een collega alledrie een miskraam en daar werd ik toen knap onzeker van! Ik moet ook zeggen dat ik nog niet echt een goed, rustig moment met hen heb gehad, om het te vertellen. Ik wil het niet prompt laten vallen, want de mededeling "Ik heb een miskraam gehad", roept vaak veel vragen op bij mensen, heb ik gemerkt.
Weet je, ik was van plan geweest om  na de curretage het kindje mee te nemen, maar omdat het zo lang levenloos in mijn buik is gebleven, was dat niet meer mogelijk. Ik had het willen begraven, maar dat kan dus niet.  (Dat hebben jullie toch ook gedaan? Of ben ik nu even in de war?) In ieder geval, is het enige dat ik nog van het kindje heb,  een echo en de test... Nu zat ik vanmorgen te denken: Ik ga ter nagedachtenis een beeld maken, ik denk van klei . En in de kern, doe ik de test. Dan heb ik evengoed een monumentje... Ik vond het wel een mooi idee....
En verder inderdaad weer volop de toekomst tegemoet! Heb je de 'uitnodiging' van mamavanJ al gezien?? Ik teken ervoor!!
Liefs van Sisi.

Hoi Simone!

Vanmiddag heb ik nog wat traantjes vergoten bij mijn zwangere vriendin. Ze vond het heel moeilijk om het te vertellen, omdat ze zich zo bewust was van haar grote geluk en ons grote verdriet. We hebben er gelukkig heel open over kunnen praten. We kunnen er natuurlijk ook niets aan doen! Zij vinden het verdrietig voor ons, wij zijn superblij voor hun,  en gelukkig kunnen we het gewoon met elkaar delen.

Jammer dat je het kindje niet mee hebt kunnen nemen (ja, je hebt de goede voor je.. wij hebben het kindje in de tuin  begraven), maar de echo is ook mooi om te kunnen bewaren. Dat is iets dat heel tastbaar is. Wij hebben er geen,  maar dat was voor mij ook niet zo belangrijk. Mijn vriend had hem graag gewild, maar dat kwam pas later ter sprake.

Hoe gaat het verder met jullie?  Heb je het een plekje kunnen geven?  
Ik heb toch nog  een paar hele emotionele dagen gehad, maar die kwamen pas  veel later. Heb jij dat ook zo gehad? Ben toch wel heel nieuwsgierig naar jouw ervaring..

Meid, rustig aan!!

Groetjes, Harma  

Oja.. had het berichtje niet gekopieerd voordat ik antwoord gaf en dan vergeet ik toch weer een aantal dingen..

Dat is een leuk idee, van dat beeldje! Op die manier heb je toch iets heel tastbaars en iets dat altijd bij je zal zijn.  

En die uitnodiging nemen we natuurlijk aan!!! We gaan ervoor!
Zou leuk zijn als we rond dezelfde tijd  naar het volgende  forum zouden kunnen  verhuizen! Dus zet 'm op!!

Liefs!  

Hoi Harma,
O, o, het zit niet mee... Mijn computer tijdelijk buiten gebruik  (zie berichtje aan "Wiljo")  en ik zit hier net tijdens de pauze op mijn werk een berichtje voor je te tikken, maar toen ik bij 't berichtenoverzicht keek, zag ik mijn reactie niet staan.
Je raad het al: Mijn pauze is nu voorbij....en nu heb je nog geen reactie....

Weet in ieder geval dat ik je niet vergeten ben en dat mijn reactie binnenkort wel komt!
Liefs van een balende Sisi....

Hoi Harma,

Nou, daar zit ik dan weer, achter mijn eigen pc'tje.... Net even een
wiz-kid buurjongen over de vloer gehad en volgens hem kan ik weer
zonder problemen internetten. Hoera!

Het is wel een beetje een deja-vu gevoel om opnieuw op dit bericht te
reageren. Ik had in mijn pauze echt een hele lap zitten tikken, over
weet-ik-niet-wat en dan is het best balen als het allemaal verdwenen
is. MAARJA....Vandaag dus opnieuw, met frisse moed en een deja-vu
gevoel achter de pc!!

Zo'n gesprek als die jij met jouw vriendin hebt gehad, vind ik heel
waardevol. Ik bedoel, zoals je weet heb ik in mijn vriendenkring ook
zwangeren en door het onderwerp miskraam aan te snijden, konden we aan
elkaar vertellen hoe we erin staan. Er spelen natuurlijk allerlei
gevoelens en dat is best moeilijk!! Ik was er een beetje bang voor om
door de miskraam uit elkaar te groeien, maar juist doordat we erover
konden praten, kwamen we heel dicht bij elkaar.

Ik moest daardoor trouwens ook denken aan mijn eigen eerste
zwangerschap. Toen kregen drie (dierbare) mensen in mijn omgeving een
miskraam tijdens mijn eerste trimester. Ik werd daar best onzeker van,
weet ik nog! In dat opzicht is het denk ik ook goed om het onderwerp
bespreekbaar te houden. Niet alleen voor mezelf, maar voor ons
allemaal. En een potje janken lucht soms lekker op!!!

De vorige keer toen ik je berichtje beantwoorde, weet ik nog dat ik
schreef dat alles wel oké ging met mij. Maar eigenlijk ben ik de
laatste dagen best stil. Het begint mijn man ook op te vallen. Ik
ben   bijna   2 jaar geleden gestopt met roken,   toen ik
zwanger bleek te zijn.   Dat ging al die tijd prima, maar de  
laatste tijd heb ik zin om te roken. Ik doe het niet, want dat vind ik
zonde, maar het feit dat die behoefte er is, geeft wel aan dat ik niet
goed in mijn vel zit.

Op mijn werk heb ik lekker afleiding, daar ben ik wel blij mee. Maar
verder zie ik nu overal baby's en zwangere buiken. Op de reclame, in
het winkelcentrum, overal. (Heb jij dat nou ook???) Ik ben er dus erg
mee bezig. En vanmorgen kreeg ik een uitnodiging om een kado-doos van
felicitas op te komen halen. Ondanks mijn pogingen om het af te zeggen.
Ik twijfel nog... Misschien haal ik hem wel gewoon op, alvast voor.....
wie-weet-wanneer??? Moeten ze maar beter opletten!!

Wat betreft die echo: Hebben ze die niet gewoon in het ziekenhuis in je
status zitten? Misschien kan je die wel krijgen, want ze doen er nu
niets meer mee... Ik zou het gewoon even vragen! Ja toch?!!!

Voor nu: Een heel fijn weekend!

Veel liefs van Simone (Sisi)

Terug
Bovenaan