voor Harma

Hoi Simone!

Fijn dat je weer in de lucht bent! Onhandig is dat hè? Dat je computer ineens de geest geeft.. Je bent er zo aan gewend dat hij er is en het gewoon doet!  

Ik zie inderdaad ook overal dikke buiken,  ieniemienie kleine  babietjes en babykleren!  Alsof de hele wereld alleen maar daar mee bezig is! Ik  ben verpleegkundige en heb vorige week in een AZC in  de buurt gewerkt waar dus een kindje geboren was. Zijn we even op kraambezoek geweest.. geweldig!! Ze was heel klein,  Afrikaans en dus heel donker, leuk plukje haar al.. wat een snoepje!!  Het was erg leuk om dit te zien en gelukkig kwamen er geen tranen bij mij. Het voelde goed en ik vond het prachtig! Maar de wens  wordt daardoor alleen maar groter.. dat weer wel.. Ik merk dat ik niet van de geduldige types ben en kan gewoon haast niet wachten tot ik het fijne gevoel van zwanger zijn weer heb. Aan de andere kant wil ik er ook niet teveel mee bezig zijn, het kindje komt wel als het de juiste tijd is. En zolang het nog niet lukt, wil ik het gewoon los kunnen laten, maar dat valt niet altijd mee!

En vooral als je omgeving wel fijn aan het zwangeren is.. Dan is het toch wel dichtbij ineens.. Het is  wel erg leuk om het van zo dichtbij mee te maken, maar omdat je weet hoe fijn het voelt  en hoe je het mist, geeft het toch wel dubbele gevoelens. Ik kan best jaloers zijn soms.. terwijl ik dat helemaal niet zo wil.  
Voor hun is het natuurlijk ook een vreemde situatie. Ze hebben van zo dichtbij meegemaakt dat het fout kan gaan, dat ze zich daar ook bewuster van zijn dan daarvoor. Een miskraam is helemaal niet iets wat  alleen bij anderen gebeurd, nee, het  kan ook gewoon bij jou gebeuren.  En ik merk dat ik zelf ook iets meer reserve heb opgebouwd. In mijn achterhoofd zit een stemmetje dat zegt.. wacht nog maar even met zo heel blij zijn, je weet nooit wat er nog kan gebeuren, terwijl ik dat voor mijn miskraam eigenlijk nooit had.  

Nu ben ik ook wel nieuwsgierig  naar wat voor werk jij doet (of wil je dat hier liever niet zeggen, dat kan natuurlijk ook..) Maar bij Wil las ik iets over clienten in de wachtkamer.. dus werd ik wel nieuwsgierig!
Het is inderdaad fijn om werk te hebben en bezig te kunnen zijn met andere dingen. Maar dat neemt niet weg dat je je alsnog heel verdrietig of sip kunt voelen. Het kan me ook ineens overvallen.. het gevoel van gemis.

Voor nu eerst weer genoeg getypt..

Sterkte meid!
Liefs,  Harma

Fijn dat je weer in de lucht bent! Onhandig is dat hè? Dat je computer
ineens de geest geeft.. Je bent er zo aan gewend dat hij er is en het
gewoon doet!  

Ik zie inderdaad ook overal dikke
buiken,  ieniemienie kleine  babietjes en babykleren!  Alsof de hele
wereld alleen maar daar mee bezig is! Ik  ben verpleegkundige en heb
vorige week in een AZC in  de buurt gewerkt waar dus een kindje geboren
was. Zijn we even op kraambezoek geweest.. geweldig!! Ze was heel
klein,  Afrikaans en dus heel donker, leuk plukje haar al.. wat een
snoepje!!  Het was erg leuk om dit te zien en gelukkig kwamen er geen
tranen bij mij. Het voelde goed en ik vond het prachtig! Maar de
wens  wordt daardoor alleen maar groter.. dat weer wel.. Ik merk dat ik
niet van de geduldige types ben en kan gewoon haast niet wachten tot ik
het fijne gevoel van zwanger zijn weer heb. Aan de andere kant wil ik
er ook niet teveel mee bezig zijn, het kindje komt wel als het de
juiste tijd is. En zolang het nog niet lukt, wil ik het gewoon los
kunnen laten, maar dat valt niet altijd mee!

En vooral als je
omgeving wel fijn aan het zwangeren is.. Dan is het toch wel dichtbij
ineens.. Het is  wel erg leuk om het van zo dichtbij mee te maken, maar
omdat je weet hoe fijn het voelt  en hoe je het mist, geeft het toch wel
dubbele gevoelens. Ik kan best jaloers zijn soms.. terwijl ik dat
helemaal niet zo wil.  

Voor hun is het natuurlijk ook een vreemde
situatie. Ze hebben van zo dichtbij meegemaakt dat het fout kan gaan,
dat ze zich daar ook bewuster van zijn dan daarvoor. Een miskraam is
helemaal niet iets wat  alleen bij anderen gebeurd, nee, het  kan ook
gewoon bij jou gebeuren.  En ik merk dat ik zelf ook iets meer reserve
heb opgebouwd. In mijn achterhoofd zit een stemmetje dat zegt.. wacht
nog maar even met zo heel blij zijn, je weet nooit wat er nog kan
gebeuren, terwijl ik dat voor mijn miskraam eigenlijk nooit had.  

Nu
ben ik ook wel nieuwsgierig  naar wat voor werk jij doet (of wil je dat
hier liever niet zeggen, dat kan natuurlijk ook..) Maar bij Wil las ik
iets over clienten in de wachtkamer.. dus werd ik wel nieuwsgierig!

Het
is inderdaad fijn om werk te hebben en bezig te kunnen zijn met andere
dingen. Maar dat neemt niet weg dat je je alsnog heel verdrietig of sip
kunt voelen. Het kan me ook ineens overvallen.. het gevoel van gemis.

Hoi Harma,

Ja, vandaag was het bij mij ook weer zover. Ik had een cursusdag in
Amsterdam en in de pauze ben ik even gaan wandelen. Op straat zag ik
twee keer een vrouw lopen met zo'n prachtige ronde buik en een stralend
gezicht erboven.... Wat is dat toch mooi om te zien (en nog mooier om
te voelen/mee te maken).

De vorige keer dat ik voor die cursus in A'dam was, moest ik 's middags
voor een echo naar het ziekenhuis. Daar moest ik vandaag nog even aan
denken. Zo van "De vorige keer dat ik hier zat, was ik nog zwanger".
Heel raar.

Voor de rest heb ik een hele leuke, leerzame dag gehad. Veel gelachen ook, lekker!

Wat grappig dat je o.a. voor een AZC werkt! Ik ben maatschappelijk
werker en ik werk o.a. veel samen met de MOA-GGD voor twee AZC's in
Noord Holland. Maar jij werkt dus in een ziekenhuis? Ook heel leuk. Na
mijn studie heb ik een jaar als medisch maatschappelijk werker gewerkt.
Ik heb wel affiniteit met de medische sector! Op wat voor afdeling werk
je? Ik heb gewerkt op de afdelingen hart/long, dialyse en revalidatie.
(Ik ben ook nieuwsgierig!!)

Wat betreft het weer zwanger worden; ik denk dat je gelijk hebt dat het
gebeurt als de tijd er rijp voor is. Ik wil het ook zó graag, dat ik
soms bang ben dat het daardoor juist niet gaat lukken.

Ik ben trouwens wel een van die geluksvogels die de ovulatie kan
voelen, dus dat is handig. Sinds de currettage heb ik het nog niet
gevoeld...

Ik mag trouwens, denk ik, nog steeds geen gemeenschap hebben, omdat ik
nog steeds wat vloei. Ik weet eigenlijk niet hoe lang de cervix
ontsloten blijft na een currettage. Jij wel?

Jij ook sterkte enneh.....succes ook!

Liefs van Simone.

Hoi Sisi!!

Gezellig zo.. al die berichtjes over en weer! Haha.. Het is fijn om met 'lotgenotes' te kunnen kletsen, je herkent elkaars gevoelens zo goed..

Het wemelt hier inmiddels van de zwangeren, lijkt wel!! Haha.. ik zie ze overal.. Volgens mij krijg je er ook een neus voor. Alsof je ze kunt spotten vanaf kilometers afstand! Maar gelukkig krijg ik nog altijd een heel blij gevoel, ik vond en vind het nog steeds prachtig om een zwangere vrouw te zien.

Ik werk niet in een ziekenhuis, dat is niet echt mijn plek. Bovendien houd ik niet  van de nachtdiensten. De meeste tijd heb ik dus ook gewoon in kantoortijden gewerkt. Eerst bij de MOA, maar zoals jij ook vast wel  gemerkt hebt, werd er nogal gekrompen (ik woon in de provincie Groningen en zo snel als de centra's hier kwamen, zo snel verdwenen ze ook weer) en zodoende raakte ik daar begin 2003 mijn baan kwijt. Vanaf toen ben ik bij Justitie aan de slag gegaan, als verpleegkundige, in een penitentiaire inrichting. Dat beviel me toch niet meer zo goed en ik miste de 'vrijheid' van de  MOA, dus heb ik ontslag genomen. Nu ben ik via het uitzendbureau af en toe nog werkzaam in AZC's in de omgeving en in  het 'beruchte' vertrekcentrum  in Ter  Apel.  En vanaf november mag ik via de thuiszorg  aan de slag voor een paar uurtjes in de week. Nou,  haha.. heb je mijn hele carriere  zo'n beetje gehad..  

Handig dat jij je ovulatie kunt voelen. Had ik ook graag gewild! Ik merk er werkelijk helemaal niets van, maar moet ook eerlijk zeggen dat ik nooit geweten heb dat sommigen het kunnen voelen.
Ik merk dat ik er nu wel meer mee bezig ben dan eerst, terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet wil. Ik probeer  het zoveel mogelijk los te laten, want zoals jij ook zegt.. als je er teveel mee bezig bent heb je grote kans  dat het helemaal niet lukt!

Heb jij lang moeten wachten  op  de zwangerschap van je kindje? En nu de laatste zwangerschap? Gisteren sprak ik met een oudcollega en zij blijken dus ook al twee jaar aan het proberen te zijn, maar het wil maar niet lukken. Waarschijnlijk is stress een factor die bij haar man veel invloed heeft op de zaadprod., maar toen werd ik me wel weer dubbel bewust van het feit dat het helemaal niet zo vanzelfsprekend is om 'zomaar' zwanger te raken.

Oja, nog de cervix.. ik heb geen idee hoe lang je moet wachten tot je weer gemeenschap kunt hebben. Ik weet dat er een aantal weken voor staat waarin je beter even kunt wachten, omdat de beschermende slijmprop niet meer voor de baarmoedermond zit. In mijn hoofd zit 6 weken, maar of dit helemaal correct is, weet ik eigenlijk niet. Misschien weet iemand anders het hier op het forum..

In ieder geval veel succes!!
Als het goed is komt mijn volgende menstruatie in de loop of aan het eind van deze week.. ben toch wel heel benieuwd!

Liefs,
Harma

Terug
Bovenaan