Voor het eerst een boterham

Hallo,

Mijn zoontje is nu 8 maanden en we willen gaan beginnen met een boterham. Hoe zijn jullie hiermee begonnen? Ik vind het nl best wel eng als zo'n groot stukje zijn mond in gaat. Met een rijstewafel ging soms ook een groot stuk naar binnen in zijn mond en hij begon al te kokken. Wat voor brood gaven jullie met wat erop? En dan geef je tussendoor een slok drinken om lekker te soppen.

Ik zie jullie reacties tegemoet. Alvast bedankt !
 
Hallo Natasja,

Ik hoor dat je het beste met witbrood met iets van smeerkaas kunt beginnen. Ik weet niet hoe je denkt over zoetigheid, je kunt er ook appelstroop of een klein beetje jam opdoen.

Veel succes
 
Ik geef mijn dochter van 7 maanden lichtbruin brood met wat smeerkaas erop. Ik snij het in kleine stukjes en geef haar telkens een stukje met een vorkje. Tussendoor krijgt ze geen drinken. Na de boterham krijgt ze haar fles melk.
 
hoi als je een stukje brood in de wangzak van je kindje doet kan hij het makelijker kouwen zonder dat hij zich verslikt in het begin kun je gewoon het beste eeen dun laagje margarine er op doen succes groetjes marloes
 
Grappig, ik wilde ook al zo ´n vraag op het forum gaan zetten. ben ook net een paar dagen begonnen met brood, maar werkt niet echt. Mijn zoontje spuugt het gewoon weer uit, hoe klein de stukjes ook zijn en of ik het nou in de melk week of niet.. Wel lust hij de korstjes, dus daar laat ik hem wel wat op sabbelen.
ben benieuwd naar de reacties op je vraag!
 
Hoi, kan me voorstellen dat je het eng vind hoor! Dat had ik zelf ook. Mijn dochtertje krijgt bruine boterham, hierop boter en daarop smeerleverworst of smeerkaas. Doe nu half/half voor haar variatie. Kleine blokjes snijden en dan geven. Heel eng in het begin, maar goed, al het begin is moeilijk.Je kunt evt.het stukje brood in wat melk soppen, maar hier plakte dat alleen maar aan d'r gehemelte en zijn daar dus mee gestopt. Het is een fase waar je met name zelf doorheen moet. Langzaam opbouwen met de grootte van de stukjes en niet gelijk in paniek slaan als ze een keertje kokhalzen of gaan hoesten/proesten.
Succes ermee.
 
Hoi Natasja,
Ons zoontje van ruim 7 mnd krijgt al een paar weken een boterham.
We geven een lichtbruine boterham (zonder pitten of groffe graansoorten) zonder korst in stukjes gesneden. Ik doe er dan wat margarine op en soms wat smeerleverworst. Appelstroop, vruchtenjam of smeerkaas mogen ook.
Ik houd een flesje met melk bij de hand, maar eigenlijk gaat het prima met dat boroodje. Hij heeft zich er nog nooit in verslikt.
Met rijstewafeltjes heb ik ook slechte ervaringen. Volgens mij komt dat doordat die heel erg droog zijn.
Gewoon proberen met kleine stukjes brood en bij hem blijven zitten. Succes, het lukt vast!
Groeten, Wilma
 
Terug
Bovenaan