Voor het eerst een boterham

Wit of lichtbruin brood, zonder korst, een beetje margarine erop, een beetje smeerkaas o.i.d (je kan het boord ook in een beetje melke drenken, en dan de boterham in hele kleine dobbelsteentjes snijden. Mijn zoon is gisteren ook begonnen met brood en ondanks dat hij mijn 3e zoon is vond ik het ook eng.
 
Mijn dochtertje heeft ook heel veel moeite met de boterham, ze kokhalst en ze vindt het vreselijk. Ik heb het nu een paar dagen geprobeerd, maar ik heb besloten om het later nog eens te proberen en haar een fles pap te geven i.p.v. Ze begint echt over te geven en daarna dikke tranen, dat moet toch ook niet de bedoeling zijn. Eng vind ik het niet, want ik weet dat het reflex op de tong gewoon nog erg voor op de tong ligt. Gaat het echt niet, gewoon een maandje later proberen. Succes.
 
Wij zijn begonnen met de korstjes (gewoon bruinbrood zonedr iets erop) te geven (alleen zijkant en onderkant) en dan een wat groter stukje. Zo kon Toon het zelf vasthouden en er op sabbelen. Als je dat een tijdje doet gaat er vanzelf wel eens wat naar binnen. Soms verslikt ie zich dan wel eens. Toen dat al een tijd goed ging ben ik kleine stukjes gaan geven en dat gaat nu schoon op. Ik doe er nog niets op en hij kwijlt bij het leven dus om het smeuiger te maken is dat ook niet nodig. Daarna geef ik hem af en toe wel eens een paar kleine slokjes volle melk uit een gewone beker (hij is nu 10 maanden).
Groetjes,
Masja
 
Wij gaven onze dochter een korstje brood en tussentijds gaven we haar kleine stukjes brood, dit deden we zelf in haar mond. We deden ook alles op brood (jam pasta smeerkaas leverpastei) gewoon proberen met erg kleine stukjes.
 
Terug
Bovenaan