voor het eerst naar gynocoloog

A

Anoniem

Guest
hallo dames
ik ga volgende week voor het eerst naar de gynocoloog, omdat ik hele onregelmatige cyclussen heb. de huisarts heeft me doorverwezen. ik hoop hier ervaringen te kunnen delen van wat ik de eerste keer kan verwachten. hoop op reacties! ik had bij een ander topic ook wat geplaatst, maar weinig reacties. dus ik hoop hier op wat meer reacties! groetjes mirjam

veel succes meid! heb er geen ervaringen mee, wel met een onregelmatige cyclus (zit dr midden in) maar heb al 3 kindjes.
heel dom vraagje, maar aangezien ik er geen verstand van heb.. werkten ovultaietesten niet?

liefs

Hoi Goudlokje,

Ik ben gister voor het eerst bij de gynaecoloog geweest. Ik heb wel een regelmatige cyclus maar na een jaar nog steeds niet zwanger. Mn man en ik zijn samen gegaan. Eerst heeft ze ons allebei allemaal vragen gesteld. Hoe je leeft, roken, drinken, wat voor werk je doet, of je weleens geopereerd bent, hoe je cyclus is etc.....
Daarna heeft ze gynaecologisch onderzoek gedaan . Ze voelt dan inwending naar de baarmoedermond en een 'eendebek' om de structuur te zien en daarna nog een inwendige echo om naar de baarmoeder en eierstokken te kijken. Daarna hebben we de uitslag bekeken van het zaad van mn man. Dit hadden wij alvast via de huisarts laten testen
Toen besproken hoe nu verder.
Het kan geloof ik wel per ziekenhuis verschillen hoe je het aanpakt en ik denk ook wel per reden dat je er komt.

gr Fem78

Hoi,

Ik ben tijdje geleden voor het eerst naar de gyn geweest. Ik had een onregelmatige cyclus (ook al voordat ik aan de pil begon). Er kwam dus snel naar voren dat ik niet op de gewone manier zwanger kon worden omdat ik niet elke maand een eisprong heb.(ze hadden mijn baarmoeder en eierstokken al nagekeken, alles was oke) Ze hebben mij en mijn vriend vragen gesteld maar kwam niks naar voren (roken niet, drinken weinig alcohol) dus hij had nog geen reden om ons verder te onderzoeken.
Ik heb van de gynacoloog Clomid gekregen. deze zorgt ervoor dat je eitje(s) gaan groeien. Ze groeien dan zo dat ze uiteindelijk zelf gaan springen (eisprong). Je slikt deze tabletten 5 dagen tijdens je menstruatie en ik moest dan op dag 12 van mijn cyclus langs komen voor inwendige echo (gaan ze kijken of er inderdaad een eitje gaat groeien) en dat om de 2 dagen weer net zo lang ze kunnen zien dat het eitje bijna gaat springen. Toen moesten mijn vriend en ik een samenlevenstest doen (je moet dan op afspraak met elkaar naar bed, en dan kom je terug bij de gyn en gaat hij een uitstrijkje doen om te kijken of het zaad van mijn vriend in mijn baarmoeder leeft en hoe mijn baarmoederslijmvlies er op reageert. Dit was bij ons allemaal goed. Die dag erna verwachtte de gynacoloog dat ik wel een eisprong zou krijgen dus dat we dan ook maar met elkaar naar bed moesten. Zo gedaan dus :) en dan moesten we de dag daarna weer komen en toen bleek inderdaad mijn eitje te gesprongen zijn. Helaas ben ik vorige week maand weer ongesteld geworden. Het is dus dit keer niet gelukt maar ben gelijk weer gestart met de clomid en ik heb volgende week woensdag mijn eisprong dus dan weer met elkaar naar bed en hopen dat het raak is :)

Kortom: clomid zorgt ervoor dat je een regelmatige cyclus krijgt en geeft je net zoveel kans (20%) als elke normaal gezond stel heeft om zwanger te worden.
Ik moet het nu 6 maand proberen, de gynacoloog gaat er vanuit dat ik binnen deze 6 maand zwanger raak...lukt dat niet moet ik over 6 maand weer komen.

Lang verhaal maar hoop dat het je wat duidelijkheid geeft :)

Succes!
Groeten Angel2009

oh ik zie trouwens nu dat het 'goudlokje' is, sorry ik had ook al op je topic bij zwanger worden als het langer duurt gereageerd...haha nu heb je mijn verhaal 2x :)

en ik heb er staan helaas afgelopen maand weer ongesteld geworden...dit moet vorige week maandag zijn!

hoi angel, bedankt voor je reactie. jammer dat het deze ronde mislukt is, hopelijk is het snel raak voor jullie. ik heb het gevoel dat ik ook aan de clomid moet, dus ik heb een paar vraagjes als je het goed vind. moet je bij elke ronde om de zoveel dagen naar het ziekenhuis of alleen de eerste keer? en hoe doe je dat met je werk bijvoorbeeld? vertel je het gewoon of verzin je steeds een smoes? groetjes mirjam

Hoi dames,

Angel wat het je het goed beschreven, laatst las ik ook al bij iemand een samenlevingstest dat ik dacht dit heb je toch alleen maar nodig als een ongehuwd samen een huis wilt kopen maar het is me nu een stuk duidelijker haha.
Helaas zitten wij ook al in ronde 13. 1 van deze dgn mijn ei-sprong gehad, flink geklust dus duimen maar dat het nu wel is gelukt.
Vorige maand al contact met mijn huisarts gehad betreffende na 12 maanden nog geen zwangerschap maar wij moeten nog 12 maanden doorklussen :-S
Mijn man zit namelijk thuis met een burn-out en depressie en dit kan mede de oorzaak zijn. Maar ik wacht tot uiterlijk april en dan wil ik echt doorverwezen worden. ik sta erop.
Goudlokje ik heb er nog geen ervaring mee maar wil je wel heel veel succes toewensen.

Liefs chantie

Terug
Bovenaan