voor het eerst naar gynocoloog

Hoi Goudlokje,

zeker vind ik het goed (vragen) daar is deze forum deels ook voor toch!!
Het is alleen de eerste keer dat je zovaak naar de gynacoloog moet. Ze gaan dan kijken hoe goed je eitje groeit en op welke dag precies het eitje springt. (bij mij was dit bijv dag 16 na de eerste dag van mijn laatste menstruatie) Ik ben op dag 12, 14, 15 en 17 van mijn cyclus naar de gynacoloog geweest. dag 15 was mijn samenlevenstest.
Dit zal wel wat verschillen per persoon, het betekent ook niet dat als jij aan de clomid gaat je ook op dag 16 je eisprong hebt. Het is maar net hoe je lichaam er op reageert. Ik slik maar 50 mg maar reageer daar heel goed op.

Daarna moe tje wachten tot je ongesteld word. (of niet natuurlijk, maar ik probeerde er niet teveel vanuit te gaan dat ik met de eerste keer clomid zwanger zou worden) Uiteindelijk werd ik op dag 30 ongesteld. Ik heb toen contact opgenomen met mijn gynacoloog en moest weer beginnen met slikken van pillen en heb een afspraak gemaakt. ik heb afgelopen zondag mijn laatste pil gehad en ben gister bij de gyn geweest. Nu hebben we afgesproken dat ik gewoon elke keer als ik ongesteld ben op dag 3 tot 7 die pillen slik en rond cyclus dag 16 met mijn vriend naar bed ga.
En zo elke maand weer proberen. Ik hoef pas na 6 maand weer te komen als ik dan nog niet zwanger ben, ben ik wel zwanger dan moet ik bellen voor afspraak.

W.b. werk, ik heb het wel verteld. ten eerste omdat ik in de gehandicaptenzorg werk en je kunt van Clomid opvliegers krijgen etc. Ik had nogal last van mijn hormonen en aangezien ik met mensen werk is het wel prettig voor mij en mijn collega's om te weten waarom ik soms anders reageer. Mijn gynacoloog had alleen in de ochtend spreekuur dus ik moest ook wel af en toe ruilen.Ik persoonlijk vond het heel prettig om het ze te vertellen want als ik ze dan belde om te ruilen wisten ze direct waarom en was het ook prima.
Ik denk dat je hierin moet doen wat jij zelf prettig vind.

@chantie: haha ja ik snapte het eerst ook niet hoor die samenleveningstest..lees wel vaker dingen op de forum dat ik he t jammer vind dat mensen niet beschrijven wat het is, want niet alles is al bekend..

Jij gebruikt verder nog geen medicijnen?! Ik mag ook erg blij zijn dat ik binnen half jaar al geholpen ben hoor want normaal moet je een jaar wachten!
Vervelend dat je man met een burnout thuis zit...gelijk heb je dat je er op staat dat je word doorverwezen!!
Succes!

Groetjes Angel2009

dames bedankt voor de reacties. het is natuurlijk niet leuk dat we het erover moeten hebben, want het liefst zijn we natuurlijk zo snel mogelijk zwanger! maar ik vind het wel fijn om met elkaar te kletsen.
Angel, met hoeveel maanden ben jij dan naar de huisarts/gynocoloog gegaan? wij zijn nu ruim 7 maanden verder. hier komt bij dat ik bloedverdunners gebruik die niet tijdens de zwangerschap gebruikt mogen worden. dus het is voor mij heel belangrijk om te weten wanneer ik eventueel zwanger zou zijn. want dan moet ik over op spuitjes gedurende 9 maanden. vandaar dat de huisarts mij nu al heeft doorgestuurd.dus als ik eenmaal zwanger ben ,moet ik sowieso 9 maanden lang elke dag mezelf een injectie injecteren voor de bloedverdunning. maar dat heb ik er echt wel voor over!wat was de reden dat de huisarts jou al heeft doorgestuurd? als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust. vind het leuk om zo te kletsen. groetjes mirjam

Hoi Goudlokje,

Ik ben ongeveer na 5 maand naar de huisarts gegaan. Daar hebben ze eerst inwendige echo gedaan en uistrijkje om vleesbomen en baarmoederkanker uit te sluiten (ik was namelijk om de 2 week ongesteld en mijn ongesteldheid duurde ook wel bijna 2 week met heel weinig bloedverlies)
Hieruit kwam dus niks, alles was goed. Ik had bij mijn huisarts al aangegeven dat ik kinderen wou en hij heeft toen zelf aan mij gevraagd wat ik het liefste wou...het nog even aankijken of direct doorverwijzing. Ik koos dus voor het laatste omdat we heel graag een kindje willen en we vonden het al te lang duren haha...en een week daarna had ik mijn eerste gesprek al bij de gynacoloog! Ik ben vanwege mijn onregelmatigheid doorverwezen, ook speelt vroeg in de overgang gaan een rol bij de vrouwen bij mij in de familie. Ik ben 23 jaar, kies dus bewust voor jong kinderen nemen.

Hoe oud ben jij als ik vragen mag?! zie je er nu minder tegenop nu je wat meer er over weet?!
gaat je vriend trouwens oo kmee?!
Mijn vriend is met alle bezoekjes mee geweest (behalve voor een keer bloedprikken) maar kan je dat wel aanraden....het samen doen maakt het leuker en prettiger.

Groetjes!!

hoi angel. bedankt weer voor je reactie. ik vind het wel fijn nu ik wat meer weet over hoe en wat. maar het kan best zijn dat ik een hele andere behandelijg krijg haha. maar goed, dat zien we dinsdag wel. ik ben 28 jaar en inmiddels alweer bijna 4 jaar getrouwd. wij hebben al een zoontje van bijna 3 jaar. voor jullie is het de eerste toch? Wat fijn dat je vriend steeds meegaat. Mijn man gaat dinsdag inderdaad ook mee, vind ik wel prettig. nou tot gauw maar weer. groetjes mirjam

@goudlokje, dit is inderdaad onze eerste! We zijn nog niet getrouwd maar willen dat zeker nog wel!
Dinsdag moet je heen? Spannend zeker?!
Wens je alvast veel succes en laat je even weten hoe het is gegaan!?
Welke procincie woon je trouwens?!Ik drenthe (en daarvoor Groningen)

Fijn weekend, groetjes!

Terug
Bovenaan