Voor het trouwen of na het trouwen stoppen met anticonceptiemiddel????

A

Anoniem

Guest
Hallo,

We gaan volgende jaar mei trouwen en onze kinderwens is groot alleen nu gaan we nu al stoppen met anticonceptiemidel of pas wachten na het trouwen??

Wij gaan ervan uit dat het zeker een jaar kan duren dus ja waarom nu dan al niet stoppen.Maar wat als we toch eerder zwanger zijn???

Wie heeft deze ervaring ook gehad?

Groetjes

Twijfelaar

Het kan zomaar in   1 keer raak zijn! Als jullie het niet vervelend vinden als jij op jullie trouwdag zwanger bent, maakt het natuurlijk niet uit. Zelf ben ik in september getrouwd en ik moet zeggen dat ik het heel lekker vond om niet te hoeven denken aan wat ik wel of niet mocht eten, en gewoon lekker een glaasje champagne kon drinken. Ons zoontje was toen 10 maanden. Dus persoonlijk vond ik het heel prettig om op die dag te eten en drinken wat ik wilde en geen bolle buik te hebben, maar dat moeten jullie helemaal zelf kiezen natuurlijk!
Je kunt natuurlijk nooit van tevoren weten hoe lang het duurt voor je zwanger bent. Maar het kan sneller zijn dan je denkt! (is alleen maar een zegen natuurlijk, er zijn zoveel mensen bij wie het veel langer duurt dan ze willen).
Succes met de beslissing!

Hallo,

Ook  wij hebben eerder gekozen voor een zwangerschap  en dan  trouwen het leek ons wel leuk om zwanger te zijn tijdens onze trouwdag. Er zijn genoeg trouwjurken (als je die wilt dragen) waar ze een aanpassing aan kunnen doen voor je buik. Maar net wat je zelf ook al zegt het kan een tijdje duren voor het raak is maar ook kun je direct zwanger raken.
Deze keuze moet je zelf even in overweging nemen wat jullie zelf het leukste vinden.

PS bij ons is het niet gelukt om tijdens ons huwelijk zwanger te zijn.
Groetjes en laat je ons het weten wat je doet?    

quote: moeder van quinten reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-11-2006 14:32:36'));

Hallo,

Ook  wij hebben eerder gekozen voor een zwangerschap  en dan  trouwen het leek ons wel leuk om zwanger te zijn tijdens onze trouwdag. Er zijn genoeg trouwjurken (als je die wilt dragen) waar ze een aanpassing aan kunnen doen voor je buik. Maar net wat je zelf ook al zegt het kan een tijdje duren voor het raak is maar ook kun je direct zwanger raken.
Deze keuze moet je zelf even in overweging nemen wat jullie zelf het leukste vinden.

PS bij ons is het niet gelukt om tijdens ons huwelijk zwanger te zijn.
Groetjes en laat je ons het weten wat je doet?    

Hallo,

bedankt voor de reactie.
Het lijkt ons ook een leuk idee om zwanger te zijn tijdens onze trouwdag, alleen als het al zo mag zijn dan weet je niet hoe je je voelt???
Verder me jurk heb ik al!!!
Ikzelf vind de keuze heel moeilijk.
Dus waarschijnlijk zullen we nog wel even wachten denk ik.
Het is al spannend en eng genoeg als je de anticonceptie de deur uitgooit!!!!

Groeten jullie horen het nog wel.

Hoi,

Persoonlijk zou ik liever niet zwanger zijn op mijn bruiloft.
Behalve dat ik liever eerst getrouwd wilde zijn voor we aan een kindje zouden beginnen,
ook om de redenen van "je kan niet alles eten en drinken", "wie weet ben je onwijs beroerd", "je bent halverwege de avond al moe", "je past je droomjurk niet meer"...

Als je snel na je huwelijk zwanger wilt worden, is het wel een tip om vast te stoppen met pil/spiraal/etc. (als je dat tenminste gebruikt). Dan vrij je alleen nog met condoom, kan je lichaam vast "ontpillen" en is je cyclus "op de rit" als je na je trouwdag stopt.

Hoef je daarna minder lang te wachten...

Veel succes!

ik bedoel natuurlijk: als je na je  trouwdag stopt met condoom gebruik en echt voor een kindje gaat

ik "hoor "hier eigenlijk niet ik heb afgelopen juli een mooie zoon gekregen!
Maar vorig jaar zat ik met precies t zelfde, vandaar dat ik toch even wou reageren
Vorig jaar september ben ik ook met de pil gestopt, en in November zouden we trouwen.Ik dacht nog:zon vaart zal t niet lopen, ik heb zo lang geslikt dat duurt nog minstens een half jaar!
Niet dus 2 dagen voor de bruiloft stind ik kotsmisselijk en wel met een positieve test in mijn hand.Het was wel speciaal maar niet aan te bevelen als je echt het optimale uit je dag wil halen(vanwege de misselijkheid,ik heb bijv weinig gegeten omdat ik van de lucht al zo beroerd werd)maar het was ondanks dat een mooie dag!
Maar t is natuurlijk jouw beslissing en natuurlijk is t speciaal om met zijn 3en te trouwen!
Veel succes met je beslissing!

Hallo allemaal,

Ik ben na mijn trouwen gestopt met de pil en 4 maanden later was ik zwanger.
Wij hebben een zoontje die nu 17 maanden is.
We zijn ook bewust na het trouwen gestopt omdat je dan inderdaad alles kunt eten en drinken en er niet  op hoeft  te letten wat je eet.
Nu willen we graag een 2e en zijn sinds kort weer gestopt met de pil.

Groetjes Sandra

Terug
Bovenaan