Voor Hopey,

Hoi Hopey,

Ik las net dat jij zit te wachten op een oproep voor een kijkoperatie. Wat vervelend voor je dat je in het verleden een infectie hebt gehad. Ik hoop dan ook voor je de je eileiders niet verkleefd zijn.

Ik heb 16 augustus een kijkoperatie gehad. en zat vol met verklevingen, cyste enzo. En ik heb heel lang tijd nodig gehad om te herstellen (ben nu nog steeds bezig) dus neem in elk geval je tijd en je rust. Mocht je nog iets willen weten dan kan je het altijd vragen.

Ik wil je in elk geval heel veel succes wensen (alvast).

Gr Ester

Hoi Esterate,

Bedankt voor je berichtje.
Klinkt heftig zeg bij jou! Weet je ook hoe jij aan die verklevingen en cystes komt?
En konden ze er bij jou iets aan doen?
Krijgen jullie nu IVF?
En waarom he je zoveel tijd nodig om te herstellen?
Mij wordt verteld dat ik na een paar dagen weer kan werken, tenzij ze tijdens de kijkoperatie ook iets gaan doen, i.p.v. alleen kijken.

En moest jij ook zo lang wachten voordat je aan de beurt was?

Hoop dat je me nog wat meer kan vertellen...

Groetjes Hopey

En had jij ook veel last van bruine afscheiding voor de kijkoperatie?

Ik heb daar veel last van, vaak al wel 10 dagen voordat ik ongesteld moet worden elke dag een beetje. En niemand weet tot nu toe waar dat vandaan komt...
Want met de inwendige echo zag alles er goed uit en mijn cyclus verloopt goed, heb een eisprong...

Groetjes Hopey

Hoihoi,

Ik moest 2 weken wachten en dat vond mijn gyn al lang..... Ik had eerst een HSG onderzoek gehad en daarop was een heleboel rare dingen te zien dus wou hij een kijkoperatie omdat hij niet kon vertellen wat er aan de hand kon zijn.

Ook al zouden ze alleen maar kijken je bent echt niet na een paar dagen aan het werk. Het is en blijft een operatie. Je krijgt 2 sneetjes in je navel en in je schaamhaar. (scheer dat alvast weg) ik kreeg een derde sneetje erbij omdat ze achter mijn baarmoeder moesten zijn. Maar van die sneetjes heb je niet echt last. Je gaat wel last krijgen van het gas wat ze inspuiten om je buik bol te maken zodat ze kunnen kijken. Ik had heel veel last in mijn middenrif en een beetje in mijn schouders. Maar dat gaat na een paar dagen weer weg.

Nu hebben ze bij mij wel erg veel gedaan tijdens de ok en ik moest daarom ook een nachtje blijven.  Ze weten niet waar die cyste en verklevingen vandaan komen. Ik heb geen infectie of iets gehad dus ze hebben geen idee.

Je vraag over bruine afscheiding; heb ik geen last van voor de menstruatie maar wel lang daarna. Ben soms voor mijn idee 10-14 dgn ongesteld. Ze zeggen dat de pijn nu ook minder moet worden nu de verklevingen weg zijn. Maar dat kan ik na 2 keer ongi te zijn geweest nog niet echt zeggen.
Weet je al wanneer jij moet voor de ok?

Lief Ester

Hoi Ester,

Ik weet niet wanneer ik de kijkoperatie krijg, dat hoor ik pas vlak voordat ik aan de beurt ben, dus dat zal misschien nog wel 3 maanden duren...
Moest jij ook een soort antibioticum slikken de avond voor de operatie? Ik wel, en heb dat al in huis.

Ik heb niet bijzonder veel pijn tijdens de menstruatie, ik heb 1 "buikpijndag" met menstruatiekrampen, maar dat is normaal volgens mij. Had of heb jij veel last van buikpijn?

Wat gek dat jij bruine afscheiding hebt na de menstruatie en ik vooraf... Het is toch bij iedereen weer anders blijkbaar. Bedankt voor de tip dat ik na de operatie meer tijd moet nemen om te herstellen, ik zal er rekening mee houden.

Maar hoe gaat het nu met jullie verder dan? Kunnen jullie voor IVF in aanmerking komen?

Groetjes Hopey

Hoi!

We hoeven nu voorlopig niet naar het zh. en dat vind ik eigenlijk best lekker. Niet elke week of elke 2 weken bloed prikken echo's noem maar op. We moeten het nu zelf doen want de wegen zijn nu vrij. Ze weten niet of ze beschadigd zijn maar ze denken van niet. Het kan beschadigd zijn door het verwijderen van de cyste in 1 eileider en de andere zat naar binnen gedraaid en vast aan mijn darmen en daar kunnen ze ook niet vertellen of dat 100% goed zit maar ze hebben ze allebei doorgespoten en ze zijn open!!!

Maar mocht ik in het voorjaar nog steeds niet zwanger zijn dan beginnen we met IUI. IK hoop het niet maar we gaan er nu voor.

En ja ik moest Antibiotica slikken. Flagyl, vreselijk. Mijn darmen en buik vonden het niet leuk. Maar wat moet jij lang wachten zeg!!! Dat kost veel kostbare tijd zeg. Wil je niet naar een ander ziekenhuis? zodat je eerder wordt geholpen?? Ik vond  2 weken al lang en mijn gyn dus ook.

Ik heb nog steeds veel last van buikpijn. de eerste 2 dagen zijn het ergst en daarna wel een week een zurende pijn in mijn rug en buik. Maar het kan nog minder worden....

Wat nu wel een beetje raar gaat worden is dat ik op de poli ga werken als verpleegkundige op de gynaecologie (dus bij mijn eigen gyn!!!!) Wordt wel raar als ik hem voor de eerste keer met assisteren! Zie er wel een beetje tegenop. Maar goed. Het is een aardige man.

Gr Ester

Hoi Ester,

jeetje, wat spannend dat je weet dat je eileiders nu open zijn!

Wat ik wel raar vind, is dat je 2 maanden na je kijkoperatie nog steeds last van buikpijn hebt. Heb je dat wel tegen je gyn, gezegd?

Gek idee inderdaad dat je bij je eigen gyn. gaat werken als verpleegkundige!

Of ik niet naar een ander ziekenhuis wil? dat lijkt me zo'n gedoe. Dit ziekenhuis is mooi dichtbij en het lijkt me wel handig om bij hetzelfde ziekenhuis te blijven en bij hetzelfde team. Anders moet er steeds informatie-overdracht plaatsvinden en dat vind ik niet zo'n prettig idee.

Ik ga naar het UMCG (Groningen), welk ziekenhuis ben jij geweest?

Groetjes Hopey

Hai meiden, ik kom jullie heel even storen.
Ik hoop dat jullie dat niet erg vinden .
Bij mij staat volgende week vrijdag de kijkoperatie op de planning.
ik zag er al een beetje tegenop, maar nu helemaal!
Ik vond de HSG al geen pretje, maar dit lijkt me helemaal erg!

wanneer moet jij een kijkoperatie hopey???

bedankt voor je uitleg! ook al was die voor Hopey bedoeld.
Ik heb er ook veel aangehad!

succes!
groetjes Saarj

Terug
Bovenaan