Voor iedereen die al mama is...

A

Anoniem

Guest
Hoihoi,

Ik had een vraagje. Ik lees de laatste tijd vaak dat het bij sommige langer duurt om zwanger te worden van een tweede kindje dan bij de eerste. Wie kan mij hier wat meer over vertellen? Hoe zit het bij jullie?
Wij zitten nu in de derde ronde (valt dus nog wel mee)  voor ons tweede kindje, bij ons zoontje was het in ronde drie raak, en hoop dat nu dus ook heel erg!   ben erg nieuwsgierig hoe dat bij anderen is gegaan!

Groetjes Rianne

Hoi,

Nou veel informatie heb ik niet voor je maar reageer toch even.
Ik ben nl net zover als jij,  wij hopen ook op een 2e kindje en nu zit ik in ronde 3 en bij de 1e was ik eigenlijk meteen zwanger dus ja het duurt nu langer maar de vorige was wel erg snel, wel mooi hoor hoop het nu natuurlijk ook, maar hoor ook van die verhalen en maak me dan soms zorgen!
Ik hoop dat we snel onze 2e mogen verwachten,

liefs Brenda  

Hoi Rianne,

Nou hier nog iemand die voor de 2e 'gaat'. Ben eind mei gestopt met de pil en net dit weekend voor het eerst écht ongesteld geworden (na de stopweekbloeding van vorige maand). Vorige keer was het de 2e keer raak en nu hoop ik natuurlijk ook weer dat het snel gaat.. (baalde  eigenlijk nu al een beetje, erg he.).   Ook ik hoor verhalen dat het met de 2e wel langer kan duren, maar gelukkig ook heel veel verhalen dat het wel weer snel raak is. Hoelang ben jij al bezig en hoe oud is jouw kindje nu? Mijn zoontje is nu 17 maanden.

Groetjes
Susan

hallo mama's,
Wij zitten nu ook voor de tweede in ronde 1. We zijn aan het wachten op onze NOD. pffff wachten duurt lang. Onze dochter is ook 17 maanden. Met de tweede zijn we net zo bezig als met de eerste. Ik had verwacht dat het minder zou zijn maar integendeel. Ik hoor ook verschillende verhalen. bij de een gaat het direct en bij de ander laat het nog even op zich wachten.
Succes allemaal
Groet, lotte

hoi hoi, nou ik heb een zoontje van bijna 3 en was meteen ronde 1 zwanger ,maar heb daarna twee miskramen gehad ook direct zwanger ben toen weer een half jaar aan de pil gegaan en toen weer gestopt en ook meteen weer zwanger maar eindigde weer in een miskraam helaas en ben nu weer na de miskraam direct zwanger ben nu 6 weken en heb nu echt hele andere gevoelens dan bij die miskramen dus ik hoop dat het nu goed gaat!!! maar ik ben dus zon geluksvogel dat ik elke keer weer direct zwanger   ben alhoewel geluksvogel ik heb natuurlijk wel drie miskramen gehad dus dat is echt niet zo leuk maar ben nu gelukkig wel weer zwanger en hoop echt dat alles nu goed gaat moet over twee weken naar het ziekenhuis voor een echo dus hopen dat ik dan een kloppend hartje zie duim je voor me??? ik hoop dat het voor jou ook snel raak mag zijn !!!! groetjes natasja

Leuk om jullie reacties te lezen! Dacht eerst dat ik de enige was die van die spookverhalen hoorde, maar dat is gelukkig niet zo. Natasja ik hoop voor je dat het deze keer goed gaat, drie miskramen is niet niks natuurlijk. Zal echt voor je duimen!
Mijn zoontje is nu ruim 20 maanden, dus ongeveer net zo oud als jullie kindjes.
Ik hoop ook voor jullie dat het gauw raak is, laat het me weten als het zover is!
Ik ga vrijdag testen, m'n nod is nl zaterdag. Wish me luck!

Groetjes rianne

Hoi,

Bij onze zoon was ik in 1x zwanger en  wij hebben enorme mazzel gehad, want ik ben nu zwanger van de 2e en dit heeft maar 2 maand geduurd! (als je sommige andere verhalen hoort....dan besef ik des te meer hoeveel geluk wij hebben en we zijn er dan ook echt gelukkig mee)

Onze zoon wordt morgen 1 en morgen ben ik 10 week zwanger.
De kindjes zullen uiteindelijk bijna 19 maand schelen en dus heerlijk dicht op elkaar zitten.

Succes allemaal!
Marije

Hoi,

Mijn zoontje is nu 28 maanden en van hem was ik direct zwanger na het stoppen met de pil. Nu loopt het helaas iets minder voorspoedig. We zitten inmiddels in ronde 5. Ik voel me er niet happy bij en omdat het vorige keer zo snel ging, ben ik nu toch bang dat er iets aan de hand is. Mijn eisprong is heel pijnlijk dus daardoor weet ik bijna zeker dat de timing goed moet zijn geweest. Maar goed, we gaan gewoon door en hopen iedere maand weer dat het is gelukt.

Groeten Mari

Terug
Bovenaan