Voor iedereen die wil weten hoe het was...

Nou, ik had er stiekem nog wel goede hoop op dat het mee zou vallen..., vooral omdat Isabelle er veel zin in had.
Hier wat kleine opmerkingen om jullie de indruk te geven hoe het was:
- we waren er om half 4.
- mijn schoonmoeder ging meteen boven Charlotte hangen en die schrok zich wild en begon werkelijk meteen te krijsen. Charlotte wil altijd even rondkijken als er veel mensen in een woonkamer zijn en even kijken waar ze nu eigenlijk is, maar kreeg daar dus niet de kans voor.
- Ik liep dus eerst al een kwartier met Charlotte op mijn arm om haar stil te krijgen. Daarna sliep ze gelukkig goed in de kinderwagen.
- We begonnen pas om half 7 met het voorgerecht en om kwart voor 9 kwam het hoofdgerecht op tafel.
Isabelle at niks had rode wangen en had duidelijk slaap.
Ik wilde om uiterlijk 20 uur naar huis. Dat vond ik een goede tijd voor Isabelle, zodat ze de komende feestdagen ook nog fit was.
- Mijn man vond echter dat ie het niet kon maken om tijdens het voorgerecht weg te gaan en zei dat Isabelle best wel een keer lang op kon blijven.
(Lees: ze doet ook al geen middagdutje meer, dus is wel erg lang op blijven).
- Uiteindelijk moesten we tijdens het hoofdgerecht toch naar huis, want mijn man moest vannacht nog in een nachtdienst werken.
- Ik zat met steeds op te fokken en wilde naar huis, maar de auto stond een straat verder en er ligt echt overal nog sneeuw, dus niet echt handig met een maxi-cosi, kinderwagen en een peuter die moe is.
- We waren met 18 personen en mijn schoonmoeder kreeg het eten gewoon niet sneller op tafel.
- Op de terugweg naar huis was ik zo boos op mijn man, dus niet echt gezellig voor de kinderen en mij.
- Ik heb nu besloten dat ik tegen mijn schoonmoeder ga zeggen dat dit voor ons geen doen is met twee kleine kinderen.
- Ik weet nu al dat ze dat niet begrijpen, want ze sleepten vroeger altijd hun kinderen overal mee naar toe en daar krijg je de makkelijkste kinderen mee zeggen ze keer op keer... (ik heb er al vaker over gesproken).
- Isabelle ligt nu nog te slapen, daar ben ik wel blij mee. Maar is dus wel uit ritme.
- Ik moet er wel bij zeggen dat ik snel in paniek raak. Ik hou de kids het liefst altijd in ritme en daar moet ik soms ook wel eens van leren afwijken, maar dit vind ik wel een erg grote afwijking... hihi.

Nou, ik hoop voor jullie op een gezelligere dag met je man en schoonfamilie...! Gelukkig gaan we deze dag naar mijn ouders en zijn we morgen gelukkig thuis. Begrijpen jullie nu dat ik altijd tegen kerst opzie?

Groetjes Babybelle

Tja leuk begin van de kerst zullen we maar zeggen...
Ik ben ook van zo veel mogelijk ritme en ik heb daarom besloten het gewoon NIET te doen.
Sorry hoor, maar ik zit met een kind dat van slag is en zij niet.
Er wordt gezegd: ze zijn zo lief en luisteren zo goed. Dan denk ik... ja nu wel, maar morgen zijn wij de pineut!

Ik hoop dat je vanaf vandaag gewoon een heerlijke kerst hebt. En volgend jaar gewoon niet doen. Nodig je ze bij jullie uit of je gaat op een middag.

groetjes Mariska

enne ja ik begrijp nu waarom je er tegenop ziet!

Wat vervelend dat het zo gelopen is!! dat is wel balen zeg.
Hopelijk gaat het vandaag bij je ouders een stuk beter en houden hun wel rekening met jullie!
Wij hebben aan Roan gelukkig dan toch wel een makkelijke want die heeft nergens last van als het eens anders dan anders gaat!
En zoals mariska zegt volgend jaar gewoon niet doen of op een andere manier!

Groetjes Mascha

O wat vervelend dat het allemaal zo is gelopen. Maar ik ben het helemaal met je eens hoor, dit is gewoon te druk en duurt te lang voor die kleintjes, Daniëlle zou ook van slag zijn.
Ik hoop dat Daniëlle vanmiddag nog even gaat slapen en dan gaat ze met papa mee naar de schoonfamilie, daar is het gelukkig niet heel druk en is het eten niet heel uitgebreid, dus denk dat dat wel goed gaat komen.

Nou ik hoop dat de rest van je kerst wel leuk wordt!

Groetjes van Sonja

wat vervelend dat het zo gegaan is! Ik kan me goed voorstellen dat je er vooraf al tegenop zag. Als het altijd zo gaat zou ik inderdaad volgend jaar zeggen dat jullie niet kunnen met de kinderen. Misschien als ze wat eerder zou beginnen of gewoon met minder mensen, maar zo is het niets voor jullie lees ik.
Ik hoop dat de belevenissen van gisteren vandaag niet teveel voor ellende zorgen en dat het bij je ouders wel goed gaat.

Toch nog fijne kerstdagen gewenst!
groetjes Tamar

Oeps, nee, zo te lezen helemaal niet leuk geweest. Goed dat je er wat van gaat zeggen. Anders dan ga je volgend jaar alleen 's middags en skip je het diner.
Ook jammer voor je man, dat hij amper heeft kunnen eten. Had leuk geweest als daar meer rekening mee was gehouden.

Met alle respect hoor maar ik begrijp het niet helemaal.
Je schrijft dat je schoonmoeder meteen boven Charlotte ging hangen. Misschien irritant voor jou, maar je schoonmoeder wil haar kleindochter gewoon even zien. Dat doet mijn schoonmoeder en mijn moeder ook. Mijn jongste kan daar ook niet zo goed tegen, dus ik draag hem naar binnen, zodat hij op ooghoogte is en minder bang omdat ik hem vasthoudt. Werkt echt heel goed.
Ik vind ook niet dat je tijdens het voorgerecht weg kunt gaan. Je schoonmoeder doet haar best en het zal vast niet expres zijn dat ze het hoofdgerecht zo laat geserveerd heeft. Waarschijnlijk kon ze het niet aan.
En waarom ben je nu boos op je man? Omdat het zijn ouders zijn?? Hij kan hier volgens mij niets aan doen.
Begrijp me niet verkeerd ik ben ook echt een voorstander van ritme. Maar soms moet je daar van af wijken omdat je niet alles in de hand kunt hebben. En ik denk dat je een gezelligere avond had gehad als je dat accepteerde.
Ik zou ook niet tegen je schoonmoeder zeggen dat het geen doen was. Wat heeft dat voor toegevoegde waarden? Het is al gebeurd en volgens jaar beslis jezelf hoe je kerst viert en houd je dit in je achterhoofd. Misschien ga je dan een uurtje 's middags langs of helemaal niet.

Je moet dit niet als een aanval zien hoor. Want zo bedoel ik het helemaal niet. Maar ik lees dit verhaal en wilde mijn mening geven.
Veel succes. Ik hoop dat je het weer achter je kunt laten en nog een fijn kerstfeest hebt.

Terug
Bovenaan