Voor iedereen die wil weten hoe het was...

Hoi Mimmie,

Ik zie jou reactie helemaal niet als een aanval hoor. Als ik daar niet tegen zou kunnen, dan moet ik het hier niet schrijven. Maar je hebt idd ook wel gelijk hoor. Mijn schoonmoeder is natuurlijk ook enthousiast en wil ook haar kleindochter zien. Jammer dat ze er alleen meteen van overstuur raakte. En volgend jaar doen we het idd anders! Ik ga het wel bespreken met mijn schoonouders, want als ik er niks van zeg dan weten ze ook niet dat ik er meezit. Misschien willen ze dan volgend jaar wel eerder met het diner beginnen en dan is er voor niemand een probleem. Als je niks zegt krijgt iemand ook niet de mogelijkheid om er iets aan te veranderen. En een goede tip van jou. Volgende keer haal ik haar meteen uit de maxi cosi. Als ik daar de kans voor krijg en ie niet meteen uit mijn handen is gerukt. hihi

Jij ook nog een fijne kerst en bedankt voor je reactie!
Groetjes Babybelle

Ik ben ook geen voorstander van tijdens het voorgerecht of hoofdgerecht weggaan. Maar rekening houden met kleine kinderen die mee eten, of iemand die nachtdienst heeft, is ook een kleine moeite en weet je van te voren. Bij ons in de familie word hier gewoon rekening mee gehouden, dus het kan wel.

De moeders hier zijn ook altijd enthoussiast, maar als kinderen ervan overstuur raken is het ook niet leuk. Mijn oudste is een echt gezelligheidsdier en kon je gelijk uit de maxicosi trekken. Maar Eline moet je echt even eerst laten kijken anders gaat ze echt huilen.

vervelend dat het zo is gegaan! zou me echt verschrikkelijk hebben gevonden!
En begrijp dat oma's enthousiast zijn maar idd misschien handiger als ze even kan wachten totdat iedereen gewend is. Hier gelukkig daar geen problemen mee, als mijn ouders/shcoonouders hier komen dan gaan ze gelukkig eerst rustig even zitten en snappen ze dat Alice misschien wel eventjes moet wennen.
Daarnaast vind ik het wel raar dat een voorgerecht pas om half 7 wordt opgediend en een hoofdgerecht pas om 9 uur als je weet dat er kinderen zijn. Waarom dan niet gewoon eerder. Ik zou het zeker zeggen/overleggen of het misschien volgend jaar anders kan en er iets meer rekening gehouden kan worden met kinderen.
Zijn jullie kinderen trouwens de enige die er zijn?

Groetjes ALberdien

Ik moet zeggen dat ik er zelf ook altijd al rekening mee houd, ik heb altijd een eigen 'prakkie' mee voor Kyan. Loopt het mijns insziens uit de hand met eten, krijgt hij gewoon eerder wat! Kan later dan altijd nog een paar patatjes (oid) meepikken van ons als hij daar zin in heeft. Moet zeggen dat ik daar nog nooit commentaar op heb gehad!
Of ze durven niet haha!
Mijn ouders wonen wat verder dus dat wordt ook altijd wat later als we daar heen gaan, maar ook gewoon zondags op visite. Kyan slaapt vaak nog tot 15.30 uur soms nog langer, als je dan nog weg wilt is het maar zo etenstijd voor hem, daarom neem ik altijd wat mee. Kan hij na het eten nog even spelen en dan weer op tijd naar bed! Gaat al twee jaar prima haha!

Groetjes Sas

Hoooi!

Nou fijne boel! Wij stonden om 10.00 uur bij mijn ouders op de stoep en die vonden het zeer vanzelfsprekend dat wij om half 7 naar huis gingen om de kids in bed te doen.
Vandaag hadden wij zelf de schoonfamilie maar de kids hebben inderdaad eerder hun gezonde prak gegeten en zijn gewoon optijd naar bed gegaan.

Ik denk als ik jouw verhaal zo lees dat je schoonmoeder toch niet gaat begrijpen wat jij te vertellen hebt. Ik denk dat ik de volgende kerst gewoon zou zorgen dat je eerder bent met de uitnodiging en dat ze bij jou thuis moeten komen. De tip die ik hier las van de eigen prak meenemen en de kids vroeger eten geven is voor ons ook bekend en aan te raden. Ik geef Jens waar ik ook ben om 17.00 uur zijn pot vers eten uit de vriezer en Mette eet niet later als 18.00 uur. Als we ergens de avond willen blijven gaan ze daar om 19.00 uur in een campingbedje naar bed maar als we dit niet zien zitten gaan we voor slaaptijd naar huis.
Het is onze taak om die kids te beschermen tegen teveel drukte en gedoe dus ik vind het niet raar dat jij hier de balen van hebt hoor. Ik vind ook niet dat je paniekerig reageert. Je hebt gewoon groot gelijk!

gr.ing

Terug
Bovenaan