Voor iedereen met lange cyclus

<p>Ik ben benieuwd wie er, net als ik, een lange cyclus heeft? Terugkomend of eenmalig.</p><p>Normaal heb ik rond de 43 dagen (wat al langer is), maar met huidige cyclus zit ik nu op dag 61, zonder een duidelijk antwoord of ik nu zwanger ben of niet (licht positieve testen, bloedtest huisarts negatief, paar kleine symptomen zoals misselijkheid en wat aangekomen)</p>

[quote quote=10219108]Ik heb cyclussen van 34 tm 134 dagen. Dus heel herkenbaar. Alleen geen positieve testen gehad[/quote]
Ben je er achter waardoor het bij jou zo lang duurt (bijvoorbeeld geen eitje)?

Na mijn bevalling  heb ik cyclussem van 32 tot 47 dagen. 
Wij zijn nu bezig  voor een 2e kindje
@elsie  overal waar ik zie dat mensen het hebben over langere  cyclussen  begin jij ober pcos en dat ze onderzoeken kunne doet etc. Niet iedereen met lange cyclussen heeft pcos.  En ik vind dat je mensen daarmee een beetje onzeker maakt. Sommigr zijn nog aan het ontpillen of iets dergelijks en moeten daar helemaal nog niet aan denken. 
Het is meer  dat ik hierop reageer omdat ik bijna bij elk topic dit van jou lees. En ik het jammer  vind als mensen hier onzeker door worden

Prima wat jij wilt 
Ik vind het nogal raar om dit elke keer terug te lezen  op elk topic en vind wel dat een bepaald  soort mensen hier onzeker van worden.
Maar wil verder geen discussie hierover en ieder zn ding natuurlijk ?
Maar wilde het even gezegd hebben omdat ik het jammer vind  als mensen  hierdoor  onzeker worden

[quote quote=10219119]Ik had ook een langere cyclus van 38 -58 dagen en begrijp je frustratie! Bij mij is dit middels dieet verholpen (ik heb op de website stichting PCOS gekeken voor dieet tips) en ben met name extra omega 3 vetzuren gaan nuttigen en heb wat meer opgelet dat ik voldoende vezels en eiwitten binnenkreeg. Daarmee werd mijn cyclus 29-32 dagen en inmiddels ben ik zo’n 5,5 week zwanger.
Bij mij is ook PCOS vastgesteld, had in de lange cycli meestal een cyste i.p.v. een eisprong (en daardoor veel buikpijn, vandaar de echos en al wat sneller onderzoek naar verminderde vruchtbaarheid bij mij). Volgens mij mag je met zo’n lange cyclus sneller aankloppen voor onderzoek als het niet lukt. Maar een positieve test binnen afleestijd klinkt alsof je toch pril zwanger bent/was?[/quote]
Gefeliciteerd met je zwangerschap! En thanks voor de info.
iets van drie testen met super licht streepje en al stuk of 8 negatief. Huisarts zei daarop (omdat ik vroeg waarom bloedtest negatief is maar ik wel sommige testen een streep zie) dat testen niet 100% betrouwbaar zijn dus dat ik na twee weken nog maar eens moest aankloppen (wat aankomende week is). Heb nu maar besloten niet meer elke dag te testen en even te laten gaan.

[quote quote=10219134]Na mijn bevalling heb ik cyclussem van 32 tot 47 dagen. Wij zijn nu bezig voor een 2e kindje[/quote]
Wat een verschil toch he die 32-47! Bij mij was het ook 40 - 44 - 22 - 45 - en dan nu 61. Die 22 tussendoor was ook echt heel vreemd..

Ik ben ook bekend met langere en onregelmatige cycli. Mijne liggen tussen de 32 en 56 dagen. Ik heb voor mezelf gewoon geaccepteerd dat dit zo is en ga er heel nuchter mee om. Voor mij werkt dat echt heel goed, voel ook niet de behoefte om er onderzoek naar te doen bij de gynaecoloog, ik vertrouw erop dat dit is hoe mijn lijf moet werken. Al dat medische gedoe zou me alleen maar stress opleveren. Ik ben nu voor de tweede keer zwanger, ondertussen 32+3 en beide zwangerschappen in ronde 3 zwanger mogen worden. Dit ondanks dat ik mijn eisprong niet voel en dus nooit weet wanneer ik in mijn vruchtbare periode zit (alhoewel ik wel gemerkt heb dat ik in die periode meer zin heb in seks, maar dat is meer achteraf herleiden geweest) en dus ook niet weet wanneer mijn menstruatie moet komen. Ik maak bij mijn zwangerschappen zeer veel hormonen aan, dus test ook al vroeg positief (6 dagen voor NOD bij deze zwangerschap). Nadeel daaraan is wel weer dat ik vanaf week 6 aan de medicatie moet wegens veel overgeven en constant misselijk en met deze zwangerschap heeft dat zelfs tot ziekenhuisopname geleid wegens uitdroging... Dus hartstikke vruchtbaar ondanks lange cyclus, maar wel moeilijke zwangerschappen qua kwaaltjes ;)

Terug
Bovenaan