[quote quote=10219177]Ik ben ook bekend met langere en onregelmatige cycli. Mijne liggen tussen de 32 en 56 dagen. Ik heb voor mezelf gewoon geaccepteerd dat dit zo is en ga er heel nuchter mee om. Voor mij werkt dat echt heel goed, voel ook niet de behoefte om er onderzoek naar te doen bij de gynaecoloog, ik vertrouw erop dat dit is hoe mijn lijf moet werken. Al dat medische gedoe zou me alleen maar stress opleveren. Ik ben nu voor de tweede keer zwanger, ondertussen 32+3 en beide zwangerschappen in ronde 3 zwanger mogen worden. Dit ondanks dat ik mijn eisprong niet voel en dus nooit weet wanneer ik in mijn vruchtbare periode zit (alhoewel ik wel gemerkt heb dat ik in die periode meer zin heb in seks, maar dat is meer achteraf herleiden geweest) en dus ook niet weet wanneer mijn menstruatie moet komen. Ik maak bij mijn zwangerschappen zeer veel hormonen aan, dus test ook al vroeg positief (6 dagen voor NOD bij deze zwangerschap). Nadeel daaraan is wel weer dat ik vanaf week 6 aan de medicatie moet wegens veel overgeven en constant misselijk en met deze zwangerschap heeft dat zelfs tot ziekenhuisopname geleid wegens uitdroging… Dus hartstikke vruchtbaar ondanks lange cyclus, maar wel moeilijke zwangerschappen qua kwaaltjes [/quote]
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Snap helemaal dat je het moet accepteren! Wil voor mijzelf eerst goed doorhebben wat Nh normaal is bij mij omdat ik de eerste 4 keer gewoon ‘op tijd’ menstruatie had. Frustrerend als er dan opeens zo’n lange tussendoor komt.