Voor Ing (reactie opvang/werk)

Aangezien ik om de een of andere reden niet op topics kan reageren, doe ik het maar even zo:

When doubt stay out!
Ik werk zelf 2 dagen op een kdv. Ik vind dit genoeg.
Ze zijn maar 1 x klein en een kind veranderd en vormt zich in deze periode zo enorm, en dat wil ik niet missen. Ik vind dus dat ik met 3 dagen werken (of dus neer) dat wel zal doen. Tot voor kort gingen ze 1x naar het kdv en 1x heeft mijn man een papa dag. Juist omdat ik daar werk, weet ik ook dat de dagen op een kdv te lang zijn voor onze kleine mensjes. Meestal ook te druk en te veel prikkels en te onhygienisch. En hoe goed een leidster ook haar best doet. Daar kan je niks aan doen. ( its al about the money) Vandaar dat ik ze eraf heb gehaald en ze straks naar een speelzaal gaan. Dat is 2 uurtjes en wat meer pre educatief. (hoewel peutergroepen op een kdv hier ook aandacht aan kunnen geven, bij horizontale groepen kan dit niet)
Als ik jou verhaal lees, doe je het liever niet.
Volg je hart. Je kinderen zijn je grootste kostbaarste bezit en daar kan geen baan tegen op.
Sterkte!

Ik ben het niet helemaal met je eens dat er in horizontale groepen geen aandacht kan worden gegeven aan pre educatie. Bij het kdv waar Maaike heen gaat gaan de kindjes van 3 jaar en ouder elke dag een uur met een leidster apart zitten en dan gaan ze dieper in om het onderwerp dat er die maand centraal staat.

Ik zelf werk 16 uur in drie dagen. De maandag is Maaike de hele dag bij opa en oma, en op woensdagochtend en vrijdag (hele dag) gaat ze naar het kdv. Als ze een keer niet hoeft om wat voor een reden dan ook is ze heel erg teleurgesteld. Verder merk ik ook echt dat ze veel dingen leert op het kdv. Ik vind dit een goede combinatie en ik merk ook zeker dat Maaike (die helaas nog steeds alleen is) veel meer rekening kan houden met kinderen die kleiner zijn dan bijvoorbeeld ons buurmeisje dat de hele dag de complete aandacht heeft van mama..

Ben het ook wel met Inge eens! Ook ik vind dat er bij ons inderdaad ook aandacht word besteed door middel van thema's en merk ook dat hij daar dingen leert die hij echt niet van mij heeft geleerd en die zijn dan wel in zijn voordeel en ook Roan zit op een groep waar ook kleinere kinderen zitten. Hij was 6 weken niet geweest en dat vond meneer echt niet leuk en er werd regelmatig gevraagd wanneer hij weer heen mocht en gelukkig is hij vorige week geweest! Hij gaat maar 1 dag maar is er o zo blij mee! De andere 2 dagen gaat hij naar opa en oma maar echt iets bewust aan leren doet hij op het kdv.
En meestal als ik hem op het kdv kom halen zegt hij mama weg dus ik krijg niet de indruk dat hij daar te lang is en hij is daar van 8 tot 17.15 ...

Gr mascha

Ben het ook wel met Inge eens! Ook ik vind dat er bij ons inderdaad ook aandacht word besteed door middel van thema's en merk ook dat hij daar dingen leert die hij echt niet van mij heeft geleerd en die zijn dan wel in zijn voordeel en ook Roan zit op een groep waar ook kleinere kinderen zitten. Hij was 6 weken niet geweest en dat vond meneer echt niet leuk en er werd regelmatig gevraagd wanneer hij weer heen mocht en gelukkig is hij vorige week geweest! Hij gaat maar 1 dag maar is er o zo blij mee! De andere 2 dagen gaat hij naar opa en oma maar echt iets bewust aan leren doet hij op het kdv.
En meestal als ik hem op het kdv kom halen zegt hij mama weg dus ik krijg niet de indruk dat hij daar te lang is en hij is daar van 8 tot 17.15 ...

Gr mascha

Ja precies Mascha dat bedoel ik nou. Maaike is het er ook helemaal niet mee eens als ze lang niet mag. Ik vind het heerlijk zo want ook ik heb moeite om haar mee te krijgen als ik haar ophaal. Ze vind het gewoon veel te gezellig.

Ja precies Mascha dat bedoel ik nou. Maaike is het er ook helemaal niet mee eens als ze lang niet mag. Ik vind het heerlijk zo want ook ik heb moeite om haar mee te krijgen als ik haar ophaal. Ze vind het gewoon veel te gezellig.

Terug
Bovenaan