Voor Ing (reactie opvang/werk)

Het klinkt alsof je geen voorstander van een kinderdagverblijf bent, maar je werkt er wel. Ik vind dat een beetje gek.
Mijn kinderen gaan 3 dagen naar het kdv en mijn oudste vindt het heel erg leuk (de jongste heeft nog geen mening :) En ik vind juist dat hij ontzettend veel leert.

Het klinkt alsof je geen voorstander van een kinderdagverblijf bent, maar je werkt er wel. Ik vind dat een beetje gek.
Mijn kinderen gaan 3 dagen naar het kdv en mijn oudste vindt het heel erg leuk (de jongste heeft nog geen mening :) En ik vind juist dat hij ontzettend veel leert.

Owh leuk alle antwoorden komen er twee keer te staan, maar goed, ik ben het ook met Inge eens.

Mijn zoontje gaat 1 keer in de week naar het KDV en straks als z'n broertje of zusje er is, gaat hij er 2 dagen heen. Hij zit bij ons op een horizontale groep zoals je dat noemt (wist niet dat het zo heette) maar de oudere kindjes leren hier hoe ze de jonge kindjes kunnen helpen en ook dat ze even moeten wachten als er een jonger kindje gevoed of verschoond moet worden. Daarnaast leren ze van alles en nog wat. Hij gaat er met plezier heen en we krijgen hem ook bijna niet naar huis.

Ik vind het zelf ook wel apart dat je zo'n mening heb voor iemand die zelf op het KDV werkt. Klinkt net alsof je het er niet meer naar je zin hebt.

Owh leuk alle antwoorden komen er twee keer te staan, maar goed, ik ben het ook met Inge eens.

Mijn zoontje gaat 1 keer in de week naar het KDV en straks als z'n broertje of zusje er is, gaat hij er 2 dagen heen. Hij zit bij ons op een horizontale groep zoals je dat noemt (wist niet dat het zo heette) maar de oudere kindjes leren hier hoe ze de jonge kindjes kunnen helpen en ook dat ze even moeten wachten als er een jonger kindje gevoed of verschoond moet worden. Daarnaast leren ze van alles en nog wat. Hij gaat er met plezier heen en we krijgen hem ook bijna niet naar huis.

Ik vind het zelf ook wel apart dat je zo'n mening heb voor iemand die zelf op het KDV werkt. Klinkt net alsof je het er niet meer naar je zin hebt.

Hoi meiden,
Er zitten ook zeker goede kanten aan een kdv. Inderdaad het rekening houden met elkaar etc. Er zijn ook zeker kinderen die het er echt leuk vinden. En ja, ik vind werken in de opvang ook echt leuk. simpel weg om dat ik van kinderen houd en het leuk vind om met ze bezig te zijn. Als ik er helemaal niet achter zal staan, zal ik er ook niet werken. Maar ik weet na 10 jaren kinderopvang dat ik echt niet als enige leidster er van vind dat het echt een lange dag is voor veel kinderen. En dat er regelmatig te weinig tijd voor ze is. En wbt dat pre educatief: Toevallig gingen we bij mijn oude baan ook 1 uur per dag iets doen met de grote. Maar dit kan je echt niet vergelijken met het piramide project waar we nu op mijn verticale groep mee bezig ben. Daar gebeurd het nl de hele dag. Kinderen leren daar heel veel van en het is een goede voorbereiding op school. maar dat is een lang verhaal om hier neer te zetten. Persoonlijk ben ik een voorstander vanverticale groepen. dit omdat het veel gerichter en rustiger is. Ik weet uit ervaring (heb ook op een horizontale groep gewerkt) dat de oudste kinderen daar vaak bij inschieten. De babys en kleinere kids eisen meer aandacht op en de grote kids worden daar de dupe van en zijn opzich zelf aangewezen. 1 uurtje per dag vind ik weinig. Helaas weet ik dat er vaak niet voor een verticale groep gekozen word. Omdat het onpraktisch is kwa plaatsing en door stroom.
Ik hoop dat jullie nu begrijpen wat ik bedoel. Het is echt niet allemaal negatief bedoeld.

Terug
Bovenaan