voor joy23 - rust en regelmaat

hoi,

Sinds gisteren heb ik het boek binnen en doen we dus alles exact volgens het boek. Tot dan toe liet ik haar zoveel mogelijk in bed liggen, ook als ze huilde. Het resultaat was dan dat ze moe was als ik haar dan uit bed haalde en dus niet de fles leegdronk. Nu haal ik haar uit bed, volgens het boek, als ze echt huilt en dan krijgt ze een hele cyclus van fles-spelen-box-bed. Maar dan heeft ze weinig honger en drinkt ze ook weinig. Leer ik haar zo niet steeds maar kleine beetjes te drinken?

Andere vraag: ze krijgt vaak de hik als ze in de box ligt. Dan mag ik haar eingenlijk niet oppakken maar als ik het niet doe loop ik de kans dat dat kleine beetje wat ze gedronken heeft er weer uit komt! Wat doe jij in zo'n geval?

groetjes, Diane

Hoi,

Ik probeerde toch wel een beetje de tijden aan te houden, met eten die ik de hele tijd al had, het kon/kan een half uur later of vroeger zijn, ik ben er nu wel achter dat bij mij die bakerzak echt geholpen heeft, ze heeft gisteren namelijk haar eerste prikjes gehad en het was weer drama die dag, ze mocht namelijk niet in de bakenslaapzak ivm met eventuele verhoging en ze kon weer niet in slaap komen en als ze eindelijk sliep was ze zo weer wakker, ze heeft zelfs een flinke kras in haar gezicht! die vervelende handjes ook!! Savonds heb ik haar temperatuur opgemeten en ze had geen koorts, maar ik dacht ik probeer toch zonder die slaapzak, nou ze heeft een half uur gehuild, en ook keihard, zonder pause te nemen, verschrikkelijk vond ik het!! Na dat half uur heb ik haar toch in de slaapzak gedaan, en ze sliep na een halve min, ze was kapot! En ze heeft tot de volgende ochtend geslapen en ze werd met een lach weer wakker, en toen had ik echt zoiets van ze bedankt me voor die slaapzak, haha, wat ben ik blij dat ik die heb gekocht voor haar.

Misschien is dat ook wel wat voor jou kindje, sommige baby's hebben die begrenzing nodig, die ze ook in de baarmoeder hadden, Chelsey slaap er in iedergeval beter en langer door, en dan krijg je ook dat ze tot de volgende voeding gaan slapen, dat ze dan echt wakker worden van de honger en niet van die handjes die ze nog niet onder controle hebben.

En over de hik, ik zou ze gewoon oppakken hoor! Chelsey kon in het begin ook echt niet lang in de box, na 2 a 3 min was ze het al zat, ik dacht ze wordt nooit een box kind, maar nu kan ze er al een half uur in! Het is ook een beetje uit proberen wat voor jou werkt en waar jij je goed bij voelt, je kan het ook niet altijd helemaal volgens het boek doen, maar de richtlijnen zijn erg goed vind ik!

Ik hoop dat je weer wat aan mijn verhaal heb, ik weet wel na gisteren dat ik blij ben dat ik het op deze manier ben gaan doen, ten eerste voel ik me er goed bij, heb minder een onzeker gevoel, en ik merk dat chelsey er ook blij mee is, ze heeft vandaag dan ook weer heerlijk in haar bakenzak geslapen, en  ze werd met een lach weer wakker!  En net na haar laatste voeding was ze ook weer zo vertrokken! Succes!

Groetjes mv Chelsey

hoi,

Goh, dat klinkt inderdaad toch wel alsof ze zonder die bakerzak echt niet kan slapen.

Het probleem met laten liggen tot het bijna tijd is, is dat Emma rustig al die tijd ligt te huilen met als gevolg dat ze juist moe aan haar fles begint. En dan halverwege in slaap valt. Ik vind de richtlijnen goed, maar in de praktijk gaat het nog niet goed. Ons grootste probleem is hoe lang laten we haar huilend liggen en wanneer pakken we haar toch op met het risico dat ze niet of weinig wil drinken. Het is elke keer zoeken want ze is nog steeds veel te vroeg wakker. En dan laat ik haar een uur huilen en kom ik haar halen en dan blijkt ze gewoon een poepbroek te hebben! Voel ik me dan even een ontaarde moeder!
Ik heb een slaapzak waar mouwen bij zitten. Ik ga die eens proberen, kijken of ze daarmee langer slaapt. Tot nog toe had ik de mouwen eraf omdat het dan zo warm wordt. Inmiddels hebben mijn man en ik het idee dat we het ritme wat ze had wel helemaal kwijt zijn nu. Ze heeft nu gewoon geen ritme meer. Hopelijk kunnen we nu gaan opbouwen.

Bedankt voor al je adviezen! Ik voel me af en toe echt radeloos maar ik zet nog even door. Niet gelijk afhaken!
groetjes, Diane

Hoi,

Ik herken het helemaal, ik had ook dat ik haar liet liggen en liet huilen en dan ging ik uit eindelijk kijken en dan had ze een hele vieze broek of een flinke boer die dwars zat, en dan voelde ik me zo slecht!!! Met als gevolg dat ik iedere keer toch maar weer ging kijken.....en dat werkte ook weer niet.Ik heb echt zitten denken hoe kan ik het voor mezelf, maar ook voor haar makkelijker maken.

Ik zou denk ik als ik jou was als ze een half uur huilt en het is nog niet echt etenstijd, haar eruit halen en een flesje geven, dan kom je de eerste dagen misschien wel op een flesje meer uit, maar dan krijg ze misschien wel dat ritme, eten-knuffelen-box-gapen-slapen. En ik je moet haar ook niet te lang ophouden, als ik dat bij Chelsey doet, dan valt ze ook moeilijker in slaap, toen ik hier net mee begon, ging ze ook eigenlijk niet echt in de box, ik legde haar er wel in, maar ze ging eigenlijk gelijk jengelen, en dan legde ik haar weer in bed, ze heeft de eerste dagen alleen maar geslapen, ik zei dan ook ze slaap haar hele leven bij!

Ik weet hoe rot gevoel het kan geven als je niet echt een ritme heb en je je onzeker voel over ''doe ik het wel goed'', maar ik geloof echt dat je hem wel krijg!! Ik las ook overal je moet goed naar je kind kijken dan kan je zien wat hij/zij wil, en ik dacht, ik zie niks, haha, maar nu zie ik het, en hoor ik ook echt het verschil in huilen, en ik voel me ook steeds meer moeder worden!! Hou vol, want ik denk dat het je wel gaat lukken!!

groetjes mv Chelsey

Hoi,

Ik zat net nog even te denken, maar ik heb ook echt voordat ik met rust en regelmaat en die bakenzak begon met mijn handen in mijn haar gezetten, ik dacht echt ik ben hier niet voor gemaakt, ik heb zelf op een middag (voordat ik het boek gelezen had) naast haar bed gezetten, van nu ga je slapen, en zij huilen, krijsen en toen heb ik een voorleesboek gepakt en ben ik gaan voorlezen, haha, ik dacht misschien wordt ze rustig van mijn stem, nou nee hoor, mevrouw ging bijwijze van nog harder gillen, met als resultaat, dat ik haar uit bed haalde en mee naar beneden nam. Ik was elke avond kapot, omdat ik haast de hele dag met haar zat. En nu heb ik het tegenovergestelde, ik zit nu te wachten wanneer moet je weer eten en word je weer wakker, haha.

Chelsey heeft trouwens ook een wakker moment dat ze niet wil slapen, dat is tussen 19.00 en   22.00, ik probeer het wel, maar ze wordt dan vaak na een half uur weer wakker, dat kan Emma natuurlijk ook hebben, ik haal Chelsey er dan gewoon uit en dan mag ze gewoon gezellig mee naar beneden.Ik blijf het gewoon wel proberen.Maar volgens mij heeft elk kind wel een wakker moment, mijn vriend is blij dat het s avonds is, dan kan hij ook lekker even met haar zitten, haha.

Ik dacht dit verhaal over het voorlezen moet ik je even vertellen, om te laten zien dat het mij ook echt niet in 123 keer is gelukt!! Ik kan er nu wel om lachen, zat ik daar voor lul, haha.

groetjes mv Chelsey

Hoi,

Emma is maandag 9 weken. Het scheelt dus 2 dagen tussen onze dochters!
Inderdaad heel herkenbaar, je verhaal. Nadat Emma begon met huilen zijn we zo'n anderhalve week lang als ze in bed lag te huilen elke 5-10 minuten gaan kijken. We hebben haar juist wakker gehouden!

Vandaag lijkt het (afkloppen!) al wat beter te gaan. Vannacht kwam ze om 5.30 uur. Toen heb ik haar gewoon gegeven, want met al dat aanmodderen had ze niet heel veel op gisteren. Ze drinkt een paar slokken en is weer klaar. Vanmorgen begon ze te jengelen om 7:15. Om 8:15 was ze nog steeds  bezig en steeds meer echt huilen dus toch maar uit bed. Poepbroek dus. Ze wilde geen enkele slok drinken en is heel snel weer haar bed ingegaan. Mijn man zei nog: dit wordt huilen tot 9:30 want ze ziet er niet moe uit. MAAR: na 15 minuten jengelen was ze stil! En toen ze om 9:45 wakker werd ging er zomaar een hele fles in ipv  kleine beetjes. Vervolgens even gespeeld maar snel weer in bed want ze jengelde en met af en toe wat pruttelen tussendoor is ze nu al weer een hele tijd stil! En weer dacht mijn man dat ze wel niet zou gaan slapen want ze zag er niet moe uit. haha! Leren wij even onze dochter kennen!
In elk geval is het huilen echt al een heel stuk minder! Als ze nu ook echt gaat  doorslapen tot de volgende voeding ben ik heel blij!    

groetjes, Diane

Hoi,

Ooh wat FIJN!!! Ik moet bekennen dat ik iedere keer kom kijken omdat ik zo nieuwsgierig ben hoe het gaat, en dan lees ik dit, ben zo blij voor je! Want dit is wel het begin, je moet alleen niet schrikken want Chelsey had na ongeveer 2 a 3 dagen dat ze weer wat meer ging protesteren, maar dat hoort erbij, gewoon door heen bijten.

Vind je het ook geen heerlijk gevoel dat je door heb wat ze wil, want dat is het, zij laat merken ik ben moe, en jij ligt haar in bed en ze valt in slaap, en blijft ook slapen! Ook al denk je soms ben je nu al weer moe, echt bij de eerste tekenen in bed doen, dat werkt echt het beste is mijn ervaring.

Ik neem nu ook de kinderwagen bak mee als ik op visite ben en als ze moe is gaat ze ook daar slapen, en dat accepteerd ze nu ook, daar ben ik ook erg blij mee, want als je de hele tijd een jengelend kind heb die moe is is ook niet leuk, en als ze wakker is is ze ook eigenlijk alleen maar vrolijk!

Nou ik hoop dat het zo blijf gaan bij je zou wel heel fijn zijn voor je, zo wordt het alleen maar makkelijker en leuker!! En trouwens wel leuk dat ze maar 2 dagen schelen!

groetjes mv Chelsey

Terug
Bovenaan