voor joy23 - rust en regelmaat

hoi,

Nou, ik geloof dat ze eindelijk in slaap is en meestal slaapt ze 's avonds en 's nachts goed dus ik hoop dat dat nu ook zo is. Vanmiddag heeft ze gehuild van 15-17:15 uur. toen eruit gehaald, fles, spelen en om 18:00 uur weer in bed. Vervolgens met af en toe 10 min stil vooral veel huilen. Mijn man heeft haar net om 19 uur nog even opnieuw ingestopt en nu lijkt ze stil. De rest van de dag heeft ze ook wel vaker geprotesteerd, maar niet zo lang! Het zou me niet verbazen als eind van de middag haar huiluurtje wordt. We zijn vandaag ook maar een dagboekje gaan bijhouden omdat ik me ten zeerste afvroeg of ze voldoende dronk. Maar dat doet ze gelukkig. We hebben soms het idee als ze tussendoor wakker wordt dat ze helemaal geen honger heeft (fles weigeren) maar behoefte aan aandacht. Misschien dat we haar als ze heel lang huilt toch na het aanbieden van een klein flesje even  knuffelen. Het knuffelen is nu vaak kort omdat ze al snel weer moe is. Zucht, het is wel even uitzoeken!

Waar woon jij? Wij wonen in Alkmaar.
groetjes, Diane  

Hoi,

Het is ook wel ff uitzoeken ja, dat vond ik ook wel lastig, ik denk dat je zelf wel een soort van ritme gaat vinden erin, waar jullie het alle drie  goed in gaan  vinden, het zou wel lekker zijn als je hem vind voordat je weer moet werken (weet niet zeker of je weer gaat werken, maar dat denk ik).Ik zelf moet weer in januari beginnen, en allebei de oma's gaan oppassen en daarom wou ik ook een ritme hebben van het slapen dan is het voor hun ook makkelijker en kunnen ze het  net als ik doen. Ik ga 3 dagen werken en jij? Ik heb er ook eerlijk gezegd weer zin in, weer even iets anders dan baby, haha.

Ik kom trouwens uit barendrecht, ik weet niet of je het kent, maar het ligt tegen rotterdam aan.

Hoe zwaar was Emma eigenlijk bij de geboorte en nu? Chelsey woog 3870 gram en was 52 cm, en nu weeg ze 5120 gram en is ze 56.5 cm. En dat was best ff schrikken bij de geboorte, want ze hadden haar geschat op 6 pond en we zijn allebei niet groot, dus hadden niet z'n groot kind verwacht! Het voordeel was wel dat ze eigenlijk nooit echt s'nacht gekomen is, het vroegst was de eerste week om ongeveer half 6/5 uur en nu moet ik haar vaak wakker maken om half 9! echt luxe dus!

groetjes mv Chelsey

Hoi,

Emma woog 3200 gram en was 47 cm (dit laatste betwijfel ik) bij de geboorte. Nu is ze 5105 gram en 57 cm. Ik ben ingeleid vanwege pre-eclampsie en heb na de geboorte alsnog hellp syndroom ontwikkeld. Dat is ook de belangrijkste reden dat de borstvoeding mislukt is denk ik.

Ik zou in januari weer gaan werken, 2.5 dag. Het was de bedoeling dat ik na mijn verlof nog een aantal weken vakantie op zou nemen. Maar ik denk dat ik me ziek ga melden als mijn verlof afgelopen is zodat ik niet mijn vakantie hoef te gebruiken om verder op te knappen. Ik ben er nog steeds niet, vooral qua energie. Ben veel moe en even wandelen is al snel te ver. Ik heb een drukke baan als arts en  ik zie er echt als een berg tegenop om weer te beginnen. Het er even uit zijn lijkt me heerlijk, maar de energie  die mijn baan kost!  

Het implementeren van deze methode kost ook veel energie. Ze slaapt nog steeds niet door tot de volgende voeding en we hebben gemerkt dat als mijn man haar de fles geeft, dat ze minder drinkt! Hij stopt sneller denk ik, maar het is nu al 2 keer voorgekomen dat ze bij hem niets dronk en bij mij 150-170 cc. Dus komt helaas alles op mij neer. Ik ben moe en het zou goed voor me zijn om er even tussenuit te gaan maar dat durf ik niet als ze dan minder drinkt!

Emma gaat straks 1.5 dag naar de creche en mijn man neemt 1 dag ouderschapverlof op.  
Ze slaapt trouwens echt ontzettend licht overdag. We sluipen echt door het huis! Nu is het mooi weer en zijn er buurkindertjes op straat en ja hoor: gelijk wakker!

Barendrecht, ja dat ken ik van naam. Nooit geweest. Daar zit stork toch? Werk je daar toevallig?  

groetjes, Diane

Hoi,

Zo pittig hoor wat je even meegemaakt heb en nog steeds van aan het herstellen ben! En ingeleid, dat lijkt mij ook geen pretje, ik was daar bang voor, want ik liep al een week overtijd toen Chelsey geboren werd, en was eerlijk gezegd bang dat ze niet meer uit zichzelf kwam, mijn vriendin is namelijk ingeleid (was zwanger van een tweeling en die worden met 38 weken gehaald als ze nog niet geboren zijn in het ziekenhuis waar zij liep) en zij heeft dit niet als prettig ervaren.
Nou vond ik mijn bevalling ook niet prettig hoor, heeft erg lang ook geduurd en ik moest in het ziekenhuis bevallen, omdat mijn bloeddruk de laatste weken in eens erg hoog was. En ik wou eigenlijk thuis bevallen.

Je dochter groeit ook wel erg goed! Dus je zou je eigenlijk niet zo zorgen hoeven te maken als ze een keer niet zoveel drinkt, toch?? Dan zou je misschien toch eens een keertje weg kunnen, want ik moet zeggen dat ik dat ook af en toe wel heerlijk vind! Even lekker naar een vriendin zonder kind, even bij tanken, dat heeft volgens mij iedere moeder even nodig, helemaal als je aan het begin staat, want ik vind het toch wel wat hoor dat moederschap, ik vind het pittiger dan ik had verwacht, die verantwoording en die onzekerheid van doe ik het wel goed. En ik vind het dan weer leuk om thuis te komen, ik heb haar dan wel ook gemist, al ben ik maar even weg!

Chelsey heeft ook wel de laatste tijd dat ze heel lang over de fles kan doen, meestal wel een half uur. Ze kreeg eerst ook bv en toen ik overging op de fles had ze hem zo leeg, maar volgens mij wennen ze snel aan dat ze niet meer zoveel moeite hoeven te doen, en het laatste beetje gaat ook wel moeizaam. Ik heb nu een 123 standen speen gekocht, ik dacht dan kan ik zelf een beetje bepalen hoe snel, maar ze moet erg aan die speen wennen, ze vind hem niet zo fijn.

Ik werk in een drogist, bij dirx, ik weet niet of je het kent want het zit niet overal, maar het hoort bij de dirk van der broek bedrijven (bas van der heijden, d reizen enz) Ik had eerst de functie drogisterijmanager, maar ga nu een functie terug, naar assistent, omdat ik minder uren wilde werken.

Chelsey sliep trouwens eerst ook erg licht, maar door die bakenzak, is dat ook minder geworden (ja, daar komt ze weer met die bakenzak hoor, haha) je zou eens de site moeten bezoeken ervan, er staan ook ervaringen van mensen, die hebben me overgehaald om hem toch te bestellen, want ik heb ook even getwijfeld erover, het was mijn vriend die op een gegeven moment zei van bestel hem nou maar, dan kan je hem zelf ervaren, haha.

Ik hoop dat je meisje vanmiddag weer een beetje geslapen heeft, en dat jij een beetje heb uit kunnen rusten. Ik zelf ben erg lui geweest vandaag en mag morgen dus weer hard aan de schoonmaak, maar dat zien we morgen wel weer!

Groetjes Elise mv Chelsey

hoi,

Nee, Dirx ken ik niet maar Dirk van de Broek wel. Veel ketens zijn regiogebonden volgens mij. Vind je  het  geen raar idee dat je straks als je weer aan het werk gaat weer verantwoording moet afleggen aan de (nieuwe) filiaalmanager? Lijkt me heel gek om als je het zelf jarenlang gedaan hebt, ineens iemand anders op jouw plek te zien!

En jij had dus ook problemen met je bloeddruk! Gelukkig dat Chelsey zelf gekomen is! Bij mij begon het ook pas op het eind, met 38 weken. Ook ik wilde thuis bevallen. De inleiding heb ik trouwens niet als vervelend ervaren. Ik lag inmiddels 1.5 week in het ziekenhuis en mijn bloeddruk werd hoe langer hoe hoger dus ik was dolblij dat ze in gingen grijpen. Om 10 uur kreeg ik het infuus oxytocine. Om 16:30  had ik 4 cm, om 17:30 6 cm en om 17:55 volledige ontsluiting en mocht ik persen. Emma is om 18:25 geboren. De laatste cm gingen dus heel snel. Daardoor heb ik geen moment erbij na kunnen denken  dat het te hard ging. Ik zat goed in mijn weeen. Nee hoor, aan de bevalling heb ik geen slechte herinneringen!

Je hebt wel gelijk dat ik er af en toe uit moet. Doe ik ook hoor: ik zing in een koor en morgen begint de nagym. Verder zijn het vooral boodschappen als ik er even uit ben. Niet echt geweldig. Het vervelende is dat ik ook gewoon nog geen energie heb om echt iets te gaan doen. Wij komen oorspronkelijk niet uit Alkmaar dus veel vrienden wonen verder weg. Normaal geen probleem, maar nu is een uur heen en een uur terug rijden nog wat veel.

Ik ben trouwens toch door de knieen gegaan: Emma blijft veel huilen overdag. Er zit geen verbetering meer in. Vooral 's middags is ze erg moe maar slapen ho maar! En als ze slaapt is het hooguit 30 min.  Dus...ik heb de bakerzak besteld. Ik hoop echt dat dat nog wat doet en anders ga ik toch de methode  aanpassen. Ik word inmiddels echt gek van het huilen. Ook heb ik nog bedacht dat ze misschien lekkerder slaapt in het ledikant dan in de wieg. Kan ik deze week ook nog eens uit proberen. Tja en anders weet ik het ook niet meer!  

groetjes, Diane

Terug
Bovenaan