voor juffie29

Hoi alle juffies,
Ik wil even reageren op die hoge werkdruk. Je hebt als zwangere recht op minder werken en meer pauze. Nou gaat dat in het algemeen niet als je voor de klas staat, maar je zou met je directeur af kunnen spreken dat je bijvoorbeeld maar 1 dag in de week langer blijft dan tot 5 uur. Misschien kun je lastenverlichting krijgen in de vorm van ondersteuning bij het nakijken en zo, maar ik zelf vond dat nooit zo fijn, omdat je dan toch het beeld van de leerlingen een beetje kwijtraakt. Ik heb bij mijn eerste kindje tot 5 weken van te voren doorgewerkt en ik moest daarna echt bijkomen. Zeker, omdat je dan ook een volledige klas moet overdragen. Nu werk ik part-time, dat is bij een overdracht van de klas toch iets minder zwaar.
Ik zou het zeker bespreekbaar maken met de directeur, en als het je niet meer lukt, moet je stoppen. Dat is niet prettig, maar voor jou en je kindje wel zo goed.
En daar gaat het om toch?
Allemaal heel veel plezier van je zwangerschap,
Groetjes,
Patricia      

Hoi Juffies,

Nou ik heb aangegeven dat de werkdruk me te hoog wordt. Ik heb gisteravond en de halve nacht met harde buiken op de bank gezeten omdat ik gister pas om half 8 thuis was en de hele dag een half uurtje pauze had gehad.

Maar nee ik moest toch echt deze middag wel bij de vergadering zijn. Van woede en frustratie en vermoeidheid  moest ik toen huilen (Ik schaam me dood. Is ook niks voor mij komt door de hormonen)
Wat denk je: kan ik opeens wel naar huis en hoef ik ook geen avonden meer aanwezig te zijn. Ik ben dus al weken bezig met op een normale manier aangeven dat het te veel wordt, maar blijkbaar helpt het alleen door hard te huilen. Ik moet mezelf dus eerst voor lul zetten. Ik ben ZOOOOOOOO BOOOOOOOS. Denk dat ik maar eens om me heen ga kijken op andere scholen.

Zo moest ik effe kwijt. Verder is het werk zelf natuurlijk superleuk.

Groetjes Juffie

Hoi,
ik vind niet dat je jezelf voor lul zet als je gaat huilen. Het was blijkbaar voorheen niet duidelijk genoeg (voor je directeur) dat het je te zwaar werd en daarom kwam het er uit. Ik snap wel dat je je er niet makkelijk bij voelt hoor, ik heb dat ook altijd. Bij mij zitten de tranen heel hoog, altijd al. Maar ik heb het geluk, dat ik een superfijne directeur heb, die uit zichzelf vraagt of alles wel goed gaat en of ik het allemaal wel aan kan. Dat deed hij voor de zomervakantie al, terwijl ik toen pas 4 maanden zwanger was.
Jammer voor je dat je nu zo boos bent. Probeer het van je af te zetten en steek die energie in jezelf en in je kindje.
En hoe erg de manier waarop het gegaan is ook is, je mag in elk geval een beetje meer rust nemen. voel je daar niet schuldig over!
Sterkte,
Patricia    

He patriesja

Zo he he, Nou ik ben alweer een beetje afgekoeld hoor. Ik heb een ontspannend bad genomen en manlief heeft heerlijk voor me gekookt. Mijn emoties vliegen echt alle kanten op.
Ik voel me er inderdaad heel ongemakkleijk bij als ik moet huilen. Dat ik denk dat ik dan voor lul sta, ligt meer aan mezelf. Ik ben een beetje te trots. Dus ik vind het wel even fijn om te horen dat jij dat niet vindt.
Ik vind het wel nog steeds jammer dat het zo ver moest komen voordat er wat gebeurd, maar ga me er maar niet meer druk om maken.

Nu ga ik heerlijk mijn bed opzoeken en nog wat lezen. Ik  ben  trouwens in een leuk boek bezig. Petjes en prinsesjes, heet het. Allemaal korte verhaaltjes over een leerkracht en haar klas.

Bedankt voor je reactie

Groetjes JUffie

hoi collega's!

hier ook een juf.
ben net zwanger (7 weken) en aangezien het niet zo goed met me gaat, zit ik sinds gisteren thuis (heb veel bloedverlies en wil zekere voor onzekere nemen). gelukkig  zijn mijn directeur en collega's erg begripvol. de directeur zei gisteren dat hij het heel vreemd zou hebben gevonden als ik wel was komen werken.
die man heeft het niet makkelijk, er zijn 3 zwangere bij ons en 1 collega is net vader geworden en heeft nu 2 weken verlof. maar volgens mijn vriendin is alles geregeld en heeft elke klas een juf....
denk ook dat als 1 van ons zou aangeven de druk niet aan te kunnen, er vanalles wordt gedaan om je te helpen. hij is pas n half jaar onze directeur maar heeft voor mij al meerdere malen bewezen dat hij hart voor z'n mensen heeft.

voor jullie: alleen zelf voel je hoe je je voelt. voel je dat het tijd wordt om naar huis te gaan, dan ga je gewoon. al die extra dingen in het onderwijs worden vaak als "verplicht" gezien. dat is het niet altijd. je kunt (en moet) elke keer een afweging maken; kan ik het? of is het beter om rust te nemen.

succes!!

wil  

Hallo!

Hier nog een juf (van 27). Ben nu bijna 9 weken zwanger en heb nog niks verteld. Wil eerst even de echo over 2 weken afwachten. Ik sta 4 dagen voor een kleutergroep en vind dat echt geweldig. 's Ochtends heb  ik vaak wel even moeite om op  gang te komen. Sta vaak niet zo lekker op. Helaas kan ik daar nog niks over zeggen tegen mijn collega's. Maar aan de andere kant wel goed, nu moet  je  gewoon. Anders blijf je erover praten en ga  je jezelf steeds zieker  voelen..
Mijn directeur heeft ook  pech want 3 andere collega's zijn ook zwanger en we hebben toch echt niet zo'n groot team. Maar gelukkig reageert hij nog steeds leuk. Ik hoop  straks bij mij ook nog!

Geniet ervan  allemaal!  

Hoi Juffie,
Daar is zo'n forum ook voor he, om lekker even stoom af te blazen. Je mopet nog tot begin december he, dat is nog zo'n 11 weken. Tel maar lekker af, doe rustig aan. en als het niet gaat zeg je het gewoon nog een keer tegen je directeur. Als die niet wil luisteren kun je naar je bestuur, of nog eens op het forum komen.
genieten he!!! (dit is een bevel)
Patricia

Hoi Patriesja,

Tja als dat een bevel is dan zal ik daar maar gehoor aan moeten geven he? Lijkt me een goed plan, genieten. Ga mijn best doen.

Bedankt Juffie

Terug
Bovenaan