voor katie25

A

Anoniem

Guest
 Hi hi,

Ik had je net al succes gewenst onder juffie74 en zag dat je alweer wat terug had geschreven naar me over je leeftijd. Maar las in je eigen berichtje 'zo groen als gras' dat jullie ook gaan trouwen. Wij willen ook heel graag gaan trouwen dit gaan wij vrijdag allemaal regelen. Waarschijnlijk word het ook juli/augustus. Ik las dat jij het ook bijzonder vond om met zn drieen te trouwen. Dat heb ik net zo. Alleen wij zijn al wat langer bezig om zwanger te worden. (toen ik stopte met de pil ben zijn we gelijk gaan klussen) Alleen deze maand is het anders. Heb zondag mijn nod (niet ongesteld dag) maar heb al sinds een week zere borsten, misselijkheid, raar gevoel in mij buik, moeheid. Ik hoop dat het eindelijk voor ons zo ver mag zijn. Maar probeer er niet op te hopen want ik weet hoe erg het kan tegenvallig als die rode duivels toch weer komen. Bij jullie weet verder dus ook nog niemand dat jullie ermee bezig zijn? Bij ons dus net zo. Alleen mn moeder ik kon het na een paar maanden gewoon niet meer voor me houden, en ze had het ook wel een beetje aan me gemerkt. Maar ik denk dat verder ook niemand het nog van ons verwacht. Ik ben namelijk 20 jaar. Mijn vriend is echter al wel 32 en we wonen nu 1.5 jaar samen. Ik voel me gewoon net ff wat ouder als de mensen van mijn eigen leeftijd, een verklaring heb ik er niet voor maar het is zo...! We hebben dus een hoop gemeen erg grappig! Ik wens je echt alle succes van de wereld. En hoop voor je dat jullie trouwdag jullie mooiste dag van het leven word. En ik duim voor jullie dat jullie in augustus met zn drieen trouwen. Ik hoop gauw nog eens te spreken. Succes liefs isa.

Hai Isa,

Jij bent snel, gezellig!
Wij gaan inderdaad in augustus trouwen, eigenlijk is alles al geregeld dus we leggen ons lot in de handen van onze ceremoniemeesters, haha. Daar heb ik gelukkig alle vertrouwen in. Zaterdag hebben we een afspraak bij de fotograaf om onze fotoreportage door te spreken. Ik wil namelijk geen geposeerde statieportretten! Jurk laat ik maken in een atelier en ze hebben daar een paar weken geleden mijn maten genomen, dus we mogen niet te snel aan de klus want dan pas ik er niet in, haha. Leuk dat jullie ook gaan trouwen! Heb je al ideeën over hoe je dag eruit moet gaan zien? En wat voor jurk?

In onze omgeving vragen ze soms wel wanneer we aan kinderen beginnen, maar we houden de boot een beetje af. Ik heb niet zo'n zin in onderzoekende blikken enzo. We gaan meer voor de verrassing, haha!  Ik weet alleen zeker dat zowel mijn moeder als schoonmoeder het aan mijn neus zien als ik daadwerkelijk zwanger ben, maar dat zien we dan wel weer!

Het zou te gek zijn om met z'n 3-tjes te trouwen, hoop alleen niet dat ik dan allerlei zwangerschapskwaaltjes heb en mijn jurk onderkots ofzo! Maar goed, je moet er iets voor over hebben, toch?

Leuk dat je zo jong moeder wordt! En leeftijd zegt niks hoor, we hebben bijvoorbeeld vrienden van 30 die er niet aan moeten denken om vader en moeder te worden, die zijn veel druk met stappen enzo. Dat is voor iedereen verschillend! Heb je wel vriendinnen in je omgeving die er ook al mee bezig zijn?

Groetjes en tot gauw!
Katie

Hi Katie,

Over onze trouwdag. We weten al een beetje hoe die er uit zal gaan zien. Wij willen het heel graag klein houden. Mijn vriend zijn ouders zijn gescheiden en heeft dus eigenlijk daardoor een beetje een trauma opgelopen wat betreft het huwelijk. Voor hem hoeft het allemaal niet zo erg. Voor mij is dit iets anders ik heb allemaal niet meegemaakt en zou wel heel graag willen trouwen.  Maar omdat we zo ie zo met een kindje bezig zijn vind hij het wel erg belangrijk om getrouwd te als we ons kindje krijgen. We nodigen dus alleen ouders,broers/zussen en opa en oma's uit. Wij komen ook alle twee uit een hele grote familie dus als we die allemaal moeten gaan uitnodigen... daar zit ik ook niet echt op te wachten!!! En jullie pakken jullie het wel groots aan??????????????

Even over mijn vriendinnen. Die hebben over het algemeen allemaal al kinderen (ze zijn allemaal wat ouders als ik). Een paar vriendinnen die ook wat jonger zijn moeten nog niet aan kinderen denken! Dus dat is soms wel moeilijk want je wilt het er wel eens met iemand over hebben! Zeker als je er al even mee bezig bent! Mijn schoonzus en schoonmoeder zijn alle twee ook moeder geworden op hun 20ste. Al dan wel niet bij mijn schoonzus eigenlijk ongeplant! Soms zou ik het er graag met ze over willen hebben, maar ik heb net als jij geen zin in opmerking als 'en... is het al  zover' etc. Dus richt ik me vaak tot dit forem, soms alleen om andere ervaringen te lezen en soms is te reageren op verhalen. En soms ook om mijn verhaaltje kwijt te kunnen en dat lucht soms op. En jij heb jij vriendinnen die ermee bezig zijn?????

Ik neem aan dat jij nu een baan hebt? Heb jij er al over na gedacht of je wilt blijven werken als je moeder wor????????? Ik ben benieuwd.

Ik hoop snel weer van je te horen! Liefs isa.

Hai!

Wij hebben gekozen voor een iets andere trouwdag dan 'normaal', omdat we graag willen dat iedereen aanwezig is als we trouwen. We doen alles op locatie en hebben zo'n 80 gasten voor de hele dag. 's Avonds eten met ouders, broertjes en zusjes, opa's en oma's en hele goede vrienden en dan in een bruidssuite overnachten. Geen feest met lallende ooms en tantes voor ons, dat lijkt ons niks. Begrijpelijk dat je vriend geen groot huwelijk wil, maar je moet gewoon wat je wilt doen goed doen. (dat is een vreemde zin) Als jullie maar een mooie dag hebben, dan is het goed, toch?!

Eén vriendin van mij heeft al een kindje, maar de anderen niet. Dus niet zoveel babypraat in mijn omgeving! Best jammer, maar nu vind ik het wel prima, want dan letten ze ook niet zo op ons, haha!

Ik heb inderdaad een baan, ik werk op dit moment full-time. Ik wil graag blijven werken, liefst 4 dagen. Ik hoop namelijk dat mijn vriend ook minder kan gaan werken, bijvoorbeeld 4 dagen. Het wordt lastig, want in principe werkt in zijn bedrijf niemand minder dan full-time, maar het valt te proberen. Ik gun hem ook wel een papa-dag! De aanstaande oma's hebben altijd al gezegd dat ze graag een dagje op willen passen, dus daar gaan we gemakshalve maar even vanuit en dan nog 1 dagje kinderdagverblijf. Mocht mijn vriend niet minder kunnen werken of één van oma's wil geen vaste oppasdag dan gaat de kleine in ieder geval niet extra naar een kinderdagverblijf, maar dan blijf ik wel een dagje meer thuis. Misschien thuiswerken of anders gewoon 3 dagen werken. En jij?

Tot gauw!
Katie

Hai

Ik werk nu voor vier  dagen op een kinderdagverblijf. Dat is in de kinderopvang full-time je mag daar geen vijf dagen werken. Ik wil ook heel graag blijven werken. Mijn vriend zou het ook leuk vinden om minder te gaan werken, maar dat is absoluut onmogelijk. Het liefst ga ik twee dagen werken. Ik weet dat mijn zeker wel een dag wil oppassen en mogelijk twee. Mijn aanstaande schoonmoeder weet ik niet, die is zelf nog druk bezig met cariere maken en haar nieuwe vriend  dus daar reken ik maar niet op. Ik zou het kindje ook mee kunnen nemen naar het kinderdagverblijf, hiervoor moet ik overigens dan wel voor betalen geloof dat je wel een korting kan krijgen. Maar liever wil ik niet dat het kindje naar het kinderdagverblijf gaat. Ik hoop gewoon 1 dag bij mijn moeder en 1 dag bij mij schoonmoeder, zo heeft het kindje de kans om met alle twee de oma's een goede band op te bouwen. Maar verder ben ik wel erg nuchtig en denk dan weer als ik dit schrijf, ja.....zo ver is het nog lang niet!!! Eerst zondag maar afwachten! Duim je voor me????? Ik hoor van je! Liefs isa.

Hoi hoi,

Jammer dat hij niet minder kan gaan werken! Maar kan hij ook geen ouderschapsverlof opnemen het eerste jaar? Ik geloof dat je ongeveer 1 jaar elke week 1 dag vrij kan zijn als je het uitspreidt. Maar goed, zoals je al zei, we lopen erg op de feiten vooruit!

Spannend hoor, zondag dus! Kan je de klok erop gelijk zetten of heb je een onregelmatige cyclus? Ben heel benieuwd! Heb je nog geen zwanger-gevoelens? Ik duim in ieder geval voor je!

Groetjes,
Katie

Hi Katie,

Over dat ouderschapsverlof daar was ik nog niet van op de hoogte! Maar voor nu ook nog erg onbelangrijk. Ik kan er idd de klok op gelijk zetten. Meteen na het stoppen van de pil (6 jaar achter een geslikt)  kreeg ik een hele regelmatig cycles van 36 dgn. Ik was bang dat dit niet zo zou zijn omdat ik voordat ik aan de pil ging 2 a 3 keer in een jaar menstrueerde, maar dat zal toen ook waarschijnlijk aan mijn jonge leeftijd hebben gelegen. Dus zondag is het dan zover. Over mijn verschijnselen zoals ik al eerder vertelde niet te kort sinds vandaag! Heb al een week heeele zere borsten en tepels en sinds een paar dagen zijn mijn tepels ook iets gaan bollen en donkerder geworden, en ben misselijk maar heel erg in vlagen. Sinds gister heb ik gerommel in mijn buik en sinds vanaf mega moe! Heb gewoon de hele dag niks gedaan! En ben zo verschrikkelijk moe! Een paar dagen geleden wist ik het bijna zeker... dit kan niet anders...maar hoe dichterbij het komt hoe onzekerder ik word... mijn vriend is er van overtruigd dat ik ook echt zwanger ben! Ik heb er deze maand zeker een ander gevoel bij maar durf nog niks te hopen! Wat duren de dagen lang als je erop zit te wachten! Morgen moet ik gelukkig werken en vrijdag het een en ander voor bereiden want mijn aanstaande (hihi) is zaterdag jarig en is het hier bloemencorso.... dus zo probeer ik iedere dag afleiding te zoeken. Maar soms zit het gewoon erg tegen zeker als je jezo beroerd voeld! Wat denk jij, zal het dan eindelijk echt zo ver zijn????? Liefs isa.

Hai Isa,

Ik heb er alle vertrouwen in én het zou natuurlijk een mooi verjaardagscadeautje voor je aanstaande (hihi) zijn! Ik duim voor je, hou me op de hoogte!

Liefs,
Katie

Terug
Bovenaan