Voor Kruimel

A

Anoniem

Guest
Hoi Kruimel,

Hoe is het nu? Heb je een lekker nachtje gehad? Ik ben zo benieuwd hoe het met je gaat, vandaar dit specifieke berichtje. Spannend he, die wachtdagen! Erg zenuwslopend, ik vond en vind het ook zo'n raar idee dat er in het EMC misschien wel mini-embryo's zich aan het ontwikkelen zijn. Maar goed, wij moeten nog 1 nachtje slapen . Hoe laat krijgen jullie zondag te horen of er bevruchtingen zijn?
Nou meid, ik duim net zo hard voor jullie als voor ons.

Dikke knuffel, Ibbeltje

Hé Ibbeltje,

Met mij gaat het goed hoor. Ik heb heerlijk geslapen vannacht.
Ik heb gisteren bijna geen napijn meer gehad, een klein beetje steken en af en toe en soms een krampje maar voor de rest helemaal niets.
Volgens mijn arts zou ik de hele dag niets meer waard zijn door de Rapifen injectie, maar ook daar heb ik geen last van gehad.
Ik was gistermiddag wel ontzettend moe, dus toen heb ik een heerlijk dutje gedaan op de bank en de rest van de dag was ik weer tiptop.

Met mijn zenuwen valt het eigenlijk best wel mee op dit moment. Ik ben vandaag weer gewoon gaan werken (zit in de zorg) dus ik had genoeg afleiding.
Ik las dat jou baas had gezegd dat je rustig aan mag doen en weer aan het werk mag als je daar zelf weer aan toe bent. Nou, helaas werkt dat bij ons niet zo.
Ik moet ook echt alle zh bezoeken van mijn eigen uren doen,  zelfs voor gisteren kreeg ik geen bijzonder verlofdag. Dus ik moet flink overuren maken (werk  normaal al 32 uur) en mijn vak.dgn aanbreken om een kindje te mogen maken. Ik vind dit echt belachelijk, maar goed. Je wordt ervoor gestraft hé als je niet in je eigen tijd een kindje kan maken.
Krijg jij wel alle uren van de baas?

Ben wel benieuwd of er meer meiden zijn die het allemaal zelf moeten opvangen met de uren. Ik vind 50% voor mij en 50% voor mijn werk niet meer dan normaal.

Ik denk dat ik zondagochtend pas echt zenuwachtig ga worden. Wij worden tussen 8:30 en 10:00 uur gebeld en dan zou ook die dag de TP zijn. Toevallig was dit ook mijn werk weekend dus hup daar gaan weer 8 uur van mijn vak.dgn af. Maar ik ga er toch wel een piep piep piep klein beetje van uit (durf het bijna niet op te schrijven) dat er minstens 1 goed embryotje bij zit aangezien ik van de 1ste IUI ook zwanger was geworden terwijl dat zaad ook super slecht was. Dus ze kunnen wel samen vriendjes worden, mijn ei en zijn zaad.

Hoe is het verder met jou? Voor jou gaat het nu opschieten. Hoe laat wordt je morgen gebeld?
Op de brief die mijn man mee heeft gekregen van het EMC staat dat na de TP we op 1 Feb. mogen testen. Dan mag jij al op 31 Jan. testen.

Balen dat ik morgen zolang moet wachten totdat ik op het forum kan. Morgen na het werk (moet tot 15:30) sprint ik zo snel als ik kan naar huis om te kijken hoe het bij jou is gegaan. En hopelijk zijn jullie dan met z'n 3en of 4en.
Wij laten er op advies van alle artsen (IVF verpleegkundige, mijn eigen arts en de IVF arts  in het EMC) maar 1 terug plaatsen.

Meid, ik hoop toch zo op goed nieuws voor julie.
Mijn duimen draaien overuren voor jou, totdat ze er pijn van gaan doen

Sterkte nog vanavond en vooral morgenochtend met die slopende min. voordat de telefoon gaat.

Kruimel

Hoi Kruimel,

Ik ben blij dat het zo goed met je gaat! Ik heb ook niet zo heel veel last meer van mijn buik, af en toe wat steekjes en krampjes. Ik was woensdagavond ook helemaal gevloerd. Ik heb haast heel de avond op de bank liggen slapen. Gisteren was dat al een heel stuk minder, maar ik heb het gewoon rustig aan gedaan.
Ik werk ook in een verzorgingstehuis, alleen dan op de administratie. ik heb voorlopig met mijn baas afgesproken dat het in eerste instantie ook van mijn eigen uren afgaat. Zij gaat in overleg met mijn leidinggevende, dan hoor ik of het 50-50 wordt. Je hebt wel gelijk dat het eigenlijk belachelijk is, maar werkgevers gaan echt uit van medische noodzaak en IVF is dat niet. Stom he?
Ik hoop bij ons dat het eitje en zaadje elkaar ook heel erg lief vinden. Ik ben nog nooit zwanger geweest, dus ik weet het niet . Ik heb wel goede moed hoor!
Ik word morgen voor 9.30 uur gebeld of we mogen komen voor de tp, duimen maar!
Hopelijk lees je morgen goed nieuws en ik zondag!
Bij ons werd de keuze echt aan ons overgelaten of we 1 of 2 emmy's terug willen laten plaatsen. Het was geen bezwaar.

Knuffel, Ibbeltje

He Ibbeltje en Kruimel,

Ik werk ook in de zorg (gehandicapten zorg) en heb echt totaal geen problemen met ziekenhuis bezoekjes e.d. Ik mag gewoon naar het ziekenhuis onder werktijd (wel het liefst zo gunstig mogelijk gepland, maar dat gaat helaas niet altijd) En de dagen van de punctie tot aan de terugplaatsing ben ik gewoon ziek thuis gebleven (was ook advies van ziekenhuis) Ik hoef dus geen uurtjes in te halen. Wel erg vreemd hoor dat Ibbeltje (als ik me niet vergis) alles moet inhalen. Terwijl een punctie toch zeker een medische ingreep is. Raaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

In ieder geval heel veel succes meiden dit weekend en hopelijk hebben jullie beide heel goed nieuws en zie ik jullie snel op de sofa.

Ik zal in ieder geval aan jullie denken! Liefs indy

Hoi Indy,

Nope, dat was ik, die ALLES van haar eigen uurtjes moet doen.
Ik mag wel  gewoon naar het zh  wanneer ik moet, idd op de meest gunstige tijd. Dat probeer ik dan ook altijd wel te regelen. Maar de dgn van de punctie en TP kost me in totaal 2 dgn van mijn vak, dgn. Ze vinden het mijn eigen keus om zwanger te willen worden. Het is mijn "probleem" zeggen ze dan.

Wat erg.......Die mensen kunnen zich er gewoon niets bij voorstellen en worden waarschijnlijk zelf zonder problemen  zwanger bij het horen van het woordje "plasser" Echt geen woorden voor!!!!!

Kun je hier ook niets over terugvinden in je CAO of bespreken met je bedrijfarts, want ik vind dit dus echt belachelijk.

XXX Indy

Oh ja, ik hoop dat wij je allebei snel gezelschap komen houden op de sofa, want volgens mij zit je nu zielig alleen.

wat reageerje snel zeg! Ja ik kan wel wat gezelschap gebruiken nu, maar op deze manier is het ook wel uit te houden (volgens mij zit je ook al meer dan een uur achter de pc of heb ik het mis haahahaha) heerlijk hé?

Hoop jullie ook echt snel te zien op de sofa, verveel me echt rot hier in mijn uppie duppie
x Indy

Terug
Bovenaan