Voor Levi geen tweede vaccinatie

Levi heeft gisteren zijn eerste vaccinatie voor de mexicaanse griep gehad en we hebben nu al spijt.
Hij kreeg om 16.30 zijn prik en om 18.30 was hij zo ziek als een hond. Hij wilde al niet eten maar dat kan een keer maar hij wilde zelfs zijn kroepoek niet en dat kan echt niet!!
Hij ging op de grond liggen en wilde slapen en was echt spierwit en heel warm.
Maar even getemperatuurd en hij had 39 graden koorts. Met een paracetamol op bed gelegd maar om 23.00 was hij echt aan het schreeuwen, hij wilde een grote drinken (= melk).
Hebben we maar gegeven met het idee dat hij dan ging slapen maar alles kwam er natuurlijk uit.
Hij heeft de hele nacht naast me gelegen en bijna niet geslapen. Iedere keer als hij op zijn geprikte armpje ging liggen was het gillen.
Vanmorgen had hij 40 graden koorts en bleef maar over au in zijn hoofd klagen. Hij heeft de hele dag al op schoot gelegen en is echt niets waard.
Lekker hoor die prik!!
Meer mensen deze ervaring? Had het ook wel kunne w eten want bij mijn neefje van 11 ging het precies zo, ook 2 uur na de prik zo ziek als een hond.

groetjes chimene

Wat vervelend. Misschien moet je dit wel ergens melden? Want het lijkt mij niet normaal! Eline is vanmorgen geprikt, nog nergens last van. Ze deden het bij Eline trouwens in haar been, omdat ze er dan minder last van zou hebben. Mijn zoon en ik zijn twee weken geleden geweest en zijn ook niet ziek geweest. Sterkte!

Hey!
Ook hier alweer de nodige spijt..
Heb heel lang gezegd ; nee we gaan niet vaccineren..''
Manlief vond wel vaccineren beter, en een fijner idee, dus toch op het laaste moment wel gegaan..met gemengde gevoelens..
Nu heeft Lieve woensdag de prik gehad, en niet veel last van haar arm..Echter gisteren al niet in haar hum, kreeg haar niet naar bed overdag tenminste !!!En vanmorgen ook ziek uit bed.
Meteen na het ontbijt kwam alles er weer uit.en eenmaal op het kdv ging ze overal liggen..
Lijkbleek, en later ook koorts..Dus ivm het protocol van nu, heb ik vrijgenomen vanmiddag..
Thuis op de bank helemaal duf, en 39 gr koorts..Even gaan slapen met een paracetamolletje..
Natuurlijk is het geen feit dat het van de vaccinatie komt, maar Lieve is nooit ziek..dussss..
Hier ook de tweede prik ws niet..Als alle mensen die van de week niet konden ivm zieke kids etc, die prik ook niet kunnen inhalen, dan zal 1 best genoeg zijn!
Anders boden ze nog wel een herkansing aan toch?

Hoop voor anderen dat ze geen of weinig last hebben..Las wel op internet dat er veel kids waren met koorts...

Gr Rina

Hoor net op het 18 uur nieuws dat de griep ws op zijn retour is...Fijn dat er minder ziekenhuisopnames zijn hoor, maar toch nog wel 8 doden afgelopen week..Geen kinderen overigens..

Maakt het niet geven van het tweede vaccin wel makkelijker..
Gr Rina

Wat een naar verhaal zeg! Lijkt me eng om zo'n ziek kind te hebben en helemaal net na een vaccinatie want je gaat je toch afvragen wat erin heeft gezeten...

Hier geen last gehad maar wel een bekende overleden aan de griep. 60 jaar geen onderliggend leiden. Het blijft vanuit alle oogpunten een zeer naar verhaal die mexicaanse griep.

gr.Ing

Hallo,

Wat zielig voor jullie kindjes zeg! Wist niet de griep al op zn retour was? Das iig wel een fijne gedachte hé? Maar daar worden jullie kids nu niet beter van.

Zelf hebben onze kids helemaal nergens last van geahd.. ja een beetje verhoging, maar dat was niet noemenswaardig. Wel zijn ze nu allebei verkouden, maar dat moet er al aan hebben zitten komen.

Sterkte met jullie kids!

Liefs Deb.

Jeeminee wat erg zeg! Ik heb zo links en rechts wel gehoord dat kindjes er zo ziek van waren geworden (daarmee bedoel ik koorts en overgeven).
Patrick werd 's avonds na de prik om 21.45 wakker, hij had op zijn prikarm liggen slapen en dat deed vreselijk zeer. Het heeft een uur geduurd voor hij rustig was en toen heb ik hem maar vlug een sinasprilletje gegeven en terug in bed gelegd.
Toen ik vervolgens zelf naar bed ging ging ik nog even bij de kids kijken, doe ik altijd en ilona voelde werkelijk bloed heet aan. Ik heb de temp. niet opgenomen (ja heel stom, ik weet het) maar naast me in bed gelegd. Zelf lag ze als een roosje te slapen. Om 4.00 uur had ik het idee dat het minder was en heb haar in haar eigen bedje gelegd. Toen ze 's morgens wakker was heb ik na een half uurtje de temp opgenomen want ze voelde nog steeds heet. Ze had 38.6. Verder klaagde ze overdag wat over haar armpje. Patrick had nergens meer last van.

Ik zie er enorm tegenop om die 2e prik te halen maar doe het toch.....

Terug
Bovenaan