Voor Levi geen tweede vaccinatie

Gijs heeft ook gisteren wat gespuugd. Ik baal echt dat ik toch ben gegaan. Dennis wil volgens mij wel de tweede prik, nou dan gaat hij zelf maar.
Feline ook erg zielig en klagen over pijn in dr buik. Te zielig gewoon..

Hoi hoi,

Sven heeft nergens last van gehad. Ikzelf had 3 dagen een zere arm maar verder ook niets.
Ik wil niet heel lullig doen maar het ziek zijn kan bij een vaccinatie horen. Ze spuiten immers een lage dosis van de griep in je lichaam zodat deze anti stoffen aan gaat maken. Ik denk dus dat het juist goed is als je lichaam erop reageert omdat het zo een immuunsysteem opbouwt. Natuurlijk is het heel vervelend als je een ziek kind hebt en ik mag in mijn handen wrijven dat Sven dat niet is overkomen.
Toch, als Sven wel ziek was geworden, was ik toch voor de 2e prik gegaan. Dan weet ik zeker dat hij beter beschermd is. Anders was de 1e prik ook voor niets geweest. Misschien dat ze bij de 2e prik minder heftig reageren omdat het lichaam de stof al kent. Zou het gewoon met de ha overleggen.

Groetjes,
Maike

Rik heeft heel llicht een beetje koorts gehad en de dag erop weinig gegeten, maar eigenlijk was dat het. ik heb in de omgeving geen kindjes die er ziek van zijn geworden eigenlijk.
Wel heel vervelend....ze kunnen van deze prik de griep zelf niet krijgen word gezegd, behalve koorts en misselijk idd. lastig meiden, hoop dat het snel overgaat!

Liefs Saskia

Hey Maikje...
Ik wil toch even reageren op jouw reactie..niet om je aan te vallen hoor..hihi

Ik las en hoor overal dat 1 prik ook al wel wat doet..is nooit voor niets!!
Heel veel landen buiten nederland geven er zowiezo maar 1..
En hoe verklaar je dat alle mensen met zieke kids, die niet naar de eerste inenting konden/mogen hem niet hoeven in te halen??
Er word dan gezegd dat alleen de tweede genoeg is..en beter dan niets..
En ja..wat is beter??
Iedereen doet wat hem/haar goed lijkt, of waar je je goed bij voelt toch..
Het kan idd kloppen dat het zo werkt dat kinderen er wat ziek van kunnen worden, maar bij sommige is het wel wat serieuzer..en ik kan me wel goed voorstellen dat het wat afschrikt.
Er is nogmaals geen zekerheid over deze vaccinatie over de bijwerkingen etc...voelt voor mij ook niet prettig..
Hopelijk knappen onze kids snel op..
Gr Rina

Zo hij is eindelijk rustig en gaat hopelijk lekker slapen!!
De griep kunnen ze van deze prik niet krijgen aangezien er een "dood"vaccin wordt gebruikt.
Waarschijnlijk is die koorts een bijwerking van de rommel die ook wordt ingespoten. De kinderen hebben wel het vaccin met de houdbaarheidstoevoegingen gekregen.
Het valt me ook op dat nu de eerste vaccinatieronde voorbij is er ineens meer duidelijkheid is over het vaccin.
En ook dat de griep nu over het hoogtepunt heen is terwijl de piek in december zou komen.

De huisarts zei ook al dat levi de tweede maar niet moest gaan halen.

groetjes chimene

Hey Chimene,

Hoe is het nu met Levi?
Lieve is nog niet echt beter..nog koorts, vannacht drie keer wakker, en warm ook..39.7.
Ze eet ook niks....
En heeft een kort lontje, of is erg rustig..
Ben blij dat het weekend is..kan ik extra op haar letten!
Gr Rina, en ik lees het wel..

Lotte heeft er niets van gehad ,maar ik ben wel een paar dagen goed ziek geweest. Een avond had ik 38,5 koorts, maar verder gewoon ontzettend moe en hoofdpijn. Vandaag heb ik voor het eerst geen hoofdpijn en ik heb de prik donderdag gehad.

Wij gaan wel voor de 2e ronde.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan