voor Maike (Maikje)

Hoi Maike,
Ik start even een nieuw topic voor ons, omdat de berichtjes niet echt meer met het topic te maken hadden.
Proficiat dat je een zoon gaat krijgen!! Bijzonder lijkt me, om ineens te weten wat er in je buik groeit. Had je een voorgevoel? Leuk dat je nu kleertjes bent gaan kopen, ja, ze hebben veel leuks he? Soms kijk ik er ook al stiekem tussen, maar durf dan niet 'echt' te kijken.
Ben nu wel een beetje zenuwachtig voor morgen, niet zozeer voor de ingreep als wel voor de informatie die eruit komt. Bovendien is m'n vriend niet thuis, we kregen vorige week bericht dat zijn vader longkanker heeft dus hij is daar een week naartoe. Donderdag komt hij weer hier. Hoop dus dat ik morgen fijne informatie te horen krijg en geen vervelende.
Ik laat het je na morgen weten hoe het is gegaan.
Geniet lekker van je ventje en je groeiende buik!

groetjes
Ingrid

Hoi Ingrid,

Ja, zo'n hoofdstukje voor ons is wel handig zo he?

Ja, ik had al vanaf het begin het idee dat wij een jongetje zouden krijgen, heel gek. Ik had denk ik ook echt moeten omschakelen als ze me hadden gezegd dat het een meisje zou worden! haha. Het begint nu ook eindelijk wat meer te leven hoewel ik het soms nog steeds heel onwerkelijk vind. Zo ben ik vandaag aan de slag gegaan op mijn werk met zwangerschapsverlof en vervanging voor als ik weg ben. Ik had echt het idee dat ik voor iemand anders bezig was ipv met mijzelf. Het idee dat ik over een paar maanden mama ben,  wil nog niet echt doordringen.

Wat jammer voor je dat je alleen naar het ziekenhuis moet morgen. Jullie krijgen ook wel een hoop voor de kiezen. Ik hoop dat je schoonvader  er wel weer bovenop komt. Heeft hij nog goede kansen?

Ik zal in ieder geval voor je duimen dat het goed afloopt. Laat je het even weten?

Groetjes,
Maike

Hoi Maike,
Net terug van de hysteroscopie. De gynaecoloog gaat de myoom weghalen en daar ben ik erg blij om. HIj was er voor 90% zeker van dat die myoom de oorzaak van de 2 miskramen is geweest want hij nam de halve baarmoederwand in beslag. Waar ik alleen veel moeite mee heb is dat het nu allemaal even een tijdje zal duren. Hij gaat gelukkig wel meteen volgende maand de myoom weghalen, maar dan volgt een na-onderzoek na een maand, dan moet hij vaak nog een gedeelte weghalen, daar gaat dan eerst weer 2 maanden overheen, en als alles weg is moeten we 3 maanden wachten voordat we weer zwanger mogen worden. Ik word over 2 maanden 35 jaar, dus heb wel even moeite met deze "wachttijd", maar ik ben wel heel blij dat er wat gedaan wordt en dat m'n kansen op een zwangerschap volgens de gynaecoloog dan weer helemaal goed zijn. Met geluk kan hij wel alles in 1 keer weghalen, en dan duurt het "wachten" maar 4 maanden (mag ik weer beginnen zwanger te worden als jij je ventje straks in je armen hebt!).
Hou je me op de hoogte hoe het met jouw zwangerschap gaat??!!

veel groetjes
Ingrid

Hoi Ingrid,

Nou, fijn dat je nu wat meer duidelijkheid hebt.
Het is inderdaad wel vervelend dat het allemaal zoveel tijd kost maar ja, je moet maar denken dat het voor een goed doel is. Ik hoop wel voor je dat het inderdaad binnen 4 maanden kan. Dat is nog te overzien. En als alles dan meezit ben jij volgend jaar ook mama! Ik zal voor je duimen.

Heb je nog nieuws over de vader van je vriend? Hoe gaat het daarmee?

Tot horens!

Groetjes,
Maike

Hoi Maike,

Het is een rare tijd nu, heb net m'n eisprong gehad, en normaal begint dan de "leuke spannende periode" van 'zou ik zwanger zijn ...??'. Maar nu dus even niet, we hebben maar braaf een pak condooms in huis gehaald ;-(
M'n vriend is inmiddels gelukkig weer terug hier (we wonen in Frankrijk, vandaar dat we niet "even" bij zijn vader kunnen kijken hoe het met hem is, maar je dan meteen echt een week ofzo van huis bent). Zijn vader heeft nu 2 chemokuren gehad en het is afwachten of het aanslaat. Z'n kansen zijn niet goed, we rekenen erop dat het geen jaar meer duurt. Dat is wel een beetje triest (nou ja, het is zowieso triest natuurlijk), want hij had graag mee willen maken dat hij opa zou worden, ons kindje zou zijn 1e kleinkind zijn. Het zou mooi zijn als hem dat nog gegund is, of dat hij in ieder geval meemaakt dat ik zwanger word.
Over een week ga ik al naar de anesthesist om de operatie voor te bereiden en door te spreken. Ik ben daar gewoon blij om, omdat het het wachten wat in stukken knipt.
Bij jou alles lekker? Ben je al leuke positie-kleding aan het kopen??

groetjes
Ingrid

Hee Ingrid,

Wat vervelend dat de vooruitzichten niet zo goed zijn voor je vriends vader. Ik vind het zo'n akelige ziekte. Ook omdat die zo onvoorspelbaar is. Ik heb het gezien bij vrienden van ons. Eerst is haar vader overleden na 3 jaar knokken tegen kanker. Nog geen maand erna constateerden ze kanker bij de moeder van hem. Zij is in een paar maanden overleden. Maar dat kwam ook omdat ze er niet voor wilde vechten. Dat schijnt ook heel erg mee te spelen. Dus als je schoonvader heel graag opa wil worden, misschien dat hij het dan langer kan volhouden. Laten we het hopen.

Fijn dat je snel geholpen kunt worden. Of dat het proces in ieder geval in gang gezet kan worden. Ik hoop echt voor je dat het snel achter de rug is en dat je snel zwanger wordt. Toen wij de knoop doorhakten om ervoor te gaan, kon ik echt niet wachten. Elke maand was inderdaad weer zo spannend. Ik mag in mijn handjes wrijven dat het ons uiteindelijk nog snel is gelukt. Ik was de 1e keer in 4 maanden zwanger. Helaas werd dat dus de miskraam. Maar daarna meteen weer raak! Dat is wel echt boffen. Het vervelende vind ik ook altijd dat je maar 1 kans hebt in de maand. Als dat niet lukt, moet je weer een hele maand wachten.....
Enne, die condooms zijn ook maar niks. Dus hopelijk mogen jullie snel weer aan de slag!

Ik heb al wel positiekleding gekocht. Twee broeken en 2 vestjes en wat truitjes. En........ buikbanden! Die vind ik zo leuk en dan kun je ook nog een beetje variatie aanbrengen. Ik wil namelijk niet teveel kopen want voor die paar maanden vind ik dat zonde. Daarnaast  overlap ik  twee seizoenen dus dat is ook wel lastig. Nu nog vestjes en truitjes met lange mouwen. Straks de T-shirtjes.
De broeken hoef ik nog niet aan want ik kan nog steeds mijn gewone broeken aan. Weliswaar met een elastiekje maar dat gaat prima. Mijn buikje groeit ook eerst in de hoogte volgens mij voordat ie naar voren komt. Vind ik niet zo erg. Ben al lang blij dat je het een beetje kunt zien.

Heel af en toe voel ik ons knulletje ook bewegen. Helaas nog niet altijd omdat ik een placenta aan de voorzijde heb. Dan duurt het langer. Maar goed, geduld is een schone zaak zeggen ze.

Hou je me op de hoogte als je weer in het ziekenhuis bent geweest? Enne, waar woon je trouwens in Frankrijk? Hoe komt het zo dat je daar bent beland?
Ik woon een half uurtje rijden onder Eindhoven vandaan, in Bergeijk.

Groetjes,
Maike

Hoi maike,

Ik moest weer even van het forum weg hoor, maar nu heb ik er weer zin in. Had wel onzettend veel last van het feit dat ik zo lang niet bezig mag zijn met zwanger worden, eerst omdat die operatie zometeen is, en daarna nog die 3 maanden wachten. Maar nu is de datum van de operatie in zicht (dinsdag de 24e) en lijkt alles weer wat behapbaarder. Ik las op internet dat die 3 maanden wachten dan ook echt wel het maximum is, dus wie weet als ik me heel goed voel, mag het na 2 maanden al wel weer, en "kunnen we er weer tegenaan"!

Waar ik in Frankrijk woon: helemaal in het zuiden, bij de Middellandse Zee in de buurt. We wonen hier echt zalig. Hoe ik er terecht ben gekomen is een heel verhaal. In het kort: ik had een bedrijf gestart met mijn vorige vriend, organisatie van actieve vakanties, die relatie is stukgelopen, maar we hadden ieder een apart bedrijf, en ik ben mijn bedrijf door gaan zetten. Toen ik mijn huidige vriend tegenkwam wilde hij ook erg graag in Frankrijk wonen, dus hebben we een huis gezocht en zijn hier ruim een jaar geleden neergestreken. Nu leven we van mijn bedrijf en ik werk ook nog freelance in de wintermaanden waarin we geen gasten hebben. Mijn vriend houdt zich fulltime met de verbouwing van ons pand bezig en als er gasten zijn begeleidt hij de activiteiten. Het is een mooi leven.

Groeit je buik al aardig? Lekker dat het zo'n mooi weer is hè, ook in Nederland! Het lijkt wel zomer. Kun je mooi al je zomer-positiekleding al uit de kast trekken. Ik was laatst lekker aan het shoppen, en bij alle kleding die ik koop denk ik dan toch: als ik straks zwanger ben kan dit ook nog wel leuk staan (nu hebt nu zoveel kleding in de mode die je ook leuk kunt dragen als positie-kleding). Ik probeer niet zo te denken, want het kan allemaal nog zo lang duren, maar dat zit nu eenmaal in m'n hoofd en ergens vind ik het nou eenmaal ook prettig om er soms lekker in weg te dromen en mee bezig te zijn. Ik lees me ook het leplazarus in zwangerschapsboeken. Ik heb trouwens heel veel leuke boeken gelezen waarin zwangere vrouwen de hoofdrol spelen, beetje van die chick-lit boeken (a-la Bridget Jones of Sex and the city). Als je dat leuk vindt zal ik je de titels eens doorgeven, ik heb ze allemaal bij bol.com gekocht.

lieve groetjes
Ingrid

Hoi Ingrid,

Fijn weer wat van je te horen. Ik snap het wel hoor, dat je af en toe geen zin hebt in al die verhalen van zwangere vrouwen.... haha
Hee, mooi om te horen dat je al snel terecht kunt voor je operatie. Ik zal voor je duimen de 24e! En inderdaad dan maar hopen dat je snel weer opknapt.
Ik kan me helemaal voorstellen hoe frustrerend het is als je dan moet wachten om weer zwanger te worden. Toen wij besloten om voor kindjes te gaan, was ik het liefst de maand erna al zwanger geweest. Nu is het bij mij nog snel gegaan, de eerste zwangerschap was in de 4e maand nadat ik met de pil gestopt was en dat is volgens de statistieken best vlug. En na de curretage van die miskraam meteen weer zwanger! Dus ik moet niet klagen.
Enne, droom er ook maar lekker van hoor. Het is toch een grote wens van je, dus waarom zou je daar niet over mogen fantaseren? Ik heb ook heel wat boeken en internetsites verslonden hoor. Ik wil gewoon alles weten! Ook niet altijd goed, want als ik iets voel of juist niet, begin ik al te denken wat dat zou kunnen zijn..... Weet je welk boek ik fantastisch vind? De zwangerschapsbijbel (zo heet het). Is een dik boek met echt alle informatie die je je maar kunt bedenken. Van de bevruchting tot de ontwikkeling van je kindje in de buik tot de bevalling. Over wat je wel en niet mag eten tot sporten tijdens je zwangerschap en ga zo maar door. Echt een superboek. Moet je maar kijken of ze die bij bol.com hebben.

Verder gaat het met mij wel aardig. Heb een blaasontsteking gehad. Kwamen ze vorige week achter. Heb toen zelf aan de bel getrokken omdat ik zoveel buikpijn had. En ja, dus een blaasontsteking te pakken. Kreeg ik antibiotica. Nou, daar werd ik nog beroerder van! Dus ik de volgende dag weer terug naar het ziekenhuis. Maar ja, kreeg toch de boodschap om de kuur af te maken. Dus ik heb met het mooie weer heel zielig in mijn bedje en op de bank gelegen. Vandaag de laatste dag van de kuur dus ik hoop me snel weer beter te voelen. Maar ondertussen doet ons knulletje het prima daarbinnen. Maar goed, dat is dan ook een echte bikkel hebben we al ontdekt want hij slaat zich overal doorheen! (eerst de bloedingen en nu dit weer...)
Volgende week vrijdag moeten we weer op controle. Dan krijgen we ook nog een keer een echo omdat de echoscopiste die de 20 weken echo had gedaan, de aders van en naar het hartje niet goed kon zien. Niet dat die er niet zaten maar daar had zij nog niet veel ervaring mee. Dus dat gaan ze volgende week nog een keer bekijken. Dan is de mevrouw die normaal de  20 weken echo's doet weer terug van vakantie. Kunnen we ons hummeltje weer even bekijken.

Maarre, dat is goed toeven in Zuid Frankrijk! Ik vind dat wel knap hoor. Dat je je biezen pakt en gewoon naar een ander land verhuist. Ik ben wat dat betreft wel erg verknocht aan ons stekkie hier in Nederland. Wij wonen in een kleine wijk in Bergeijk. Bergeijk ligt ongeveer 25 kilometer onder Eindhoven (vlak bij de Belgische grens). Mijn mannetje woonde daar toen ik hem leerde kennen. Ik ben toen bij hem ingetrokken omdat ik een huurflatje in Eindhoven had en hij dus een koopwoning. En ik moet zeggen, we wonen echt super. Het is 1 van de nieuwere wijken in Bergeijk en het is een beetje ingesloten tussen bos en landbouwgrond. Als ik de straat uitrijd en ik ga linksaf zit ik zo bij de winkels, ga ik rechtsaf dan zit ik in het bos en als ik iets verder rij, ga ik de bebouwde kom uit en zit ik in 10 minuten op de snelweg naar Eindhoven. We hebben heel erg leuke buren (wij hebben een tweekapper) en het is een jonge wijk. Dus ideaal voor onze kleine straks. Twee jaar geleden hebben we nog verbouwd waardoor we beneden een stuk aan de woonkamer hebben gezet en ook nog een extra slaapkamer en badkamer hebben gecreëerd. Want boven hebben we maar 2 slaapkamers. Dus nu is ons stekkie helemaal goed. De afgelopen weken zijn we ook gestart met de babykamer. Mijn vader heeft geschilderd en een laminaatvloer gelegd. We hebben samen (papa en ik) een heel mooie oranje giraffe op de muur geschilderd. Die is echt supermooi geworden. Ik heb namelijk een zwak voor giraffen en de accentkleur in de kamer wordt oranje. Vandaar de oranje giraffe. Dus het wordt allemaal steeds echter, dat er straks een hummeltje in ons leven komt. Blijft nog steeds wel een raar idee.......

Nou, weer een heel verhaal! Ik moet weer aan het werk (ben secretaresse bij Philips) hoewel het erg rustig is...... Tot horens maar weer!

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan