A
Anoniem
Guest
document.write(friendlyDateTimeFromStr('
&apos
Wat klote voor je dat je zo'n ontzettende baaldag hebt gehad vandaag! Heb ik ook weleens. Dan begint de dag al klote, en dan gaat er ook nog eens van alles mis,...
Hoe komen ze er dan bij op je stage dat je dingen verzint??
Wat belachelijk zeg dat je stagebegeleider op je werk je belde na 13.00 uur waar je was.. Gaat nergens over. Hun moeten zich maar aan hun regeltjes houden. 13.00 uur is 13.00 uur hoor. Als hun om 13.00 uur klaar zijn, dan willen ze toch ook zo snel mogelijk weg? Ik ben het misschien wel een klein beetje met hun eens dat je je in het vervolg wel beter even af kunt melden, dan weten hun waar je bent, want er zou ook iets gebeurd kunnen zijn.. dan weten hun misschien ook niet of ze zich zorgen moeten maken als jij nergens te bekennen bent.
Dat gesprek.. Is dat zo belangrijk dan dat dat gelijk stel op sprong moet? Denk ook bij mezelf, kan toch ook wel een paar daagjes later worden. Ik zou me dan ook echt niet aanpassen aan hun hoor, laat ze zelf maar eens tijd voor jou vrij maken!
Over die dubbele dienst en het alleen staan. Ik weet niet welke opleiding jij volgt? Maar ik zou dus in het vervolg hier maar iets beter op letten. Ik heb stage gelopen in een bejaardentehuis en ik ben dus alleen op de huiskamer gezet als stagiaire met 12 demente bejaarden. Ten eerste kon ik dit niet, omdat ik dit nog nooit had gedaan, maar als er iets mocht gebeuren, dan ben jij de verantwoordelijke omdat er in jouw praktijkovereenkomst staat dat jij nooit alleen met deze mensen zult zijn zonder een begeleider. Misschien even verstandig om dit na te kijken.
Over je dubbel dienst, let je er wel goed op, als je eventueel nog eens dubbele diensten gaat draaien of je goed verzekerd bent? Het kan namelijk zo zijn dat je dan alleen voor een bepaald aantal uren verzekerd bent, dus stel je voor je krijgt een ongeluk binnen in die zorginstelling kun je daar nog weleens gedonder mee krijgen..
Hee dat is logisch joh dat je je eigen ff niet meer in bedwang kon houden.. Ik denk dat veel mensen dat op zo'n soort moment zouden hebben. Het is niet niks. Je hebt het idee dat je niet geaccepteerd en gerespecteerd word, en dan kan je daar weleens van in tranen uitbarsten.. Maar dat is alleen maar goed. Op die manier kan je er ff lekker over praten, en voel je je achteraf lekker opgelucht voor zover dat mogelijk is.
Het is wel verstandig denk ik, om er morgen even over te praten op je stage. Op deze manier is het werken ook niet leuk meer, en dan ga je straks met tegenzin naar je werk toe! Dit moet je voorkomen hoor, anders duurt het lang, heel lang, voordat de tijd voorbij is!
Ik zou er wel eventjes mee oppassen dat je vriend een niet al te grote mond opzet hoor tegen je stage begeleider want dit kan wel eens averechts werken. Misschien als je er eens goed over praat met je stagebegeleider dat je je dan alweer een stuk beter voelt. En misschien dat het gesprek van morgen ook wel ontzettend meevalt.
Je zei dat je school helemaal beu was.. Ik zou alleen niet zomaar iets opgeven. Straks heb je je papiertje en kan je lekker overal gaan werken in de richting die jij leuk vind. Nu kan je opzich nog wel zonder papieren aan werk komen, maar dat verandert hoor. Ik weet niet hoelang je nog naar school toe zou moeten? Ik zou zeggen bijt er eventjes doorheen, en dan krijg je er wel iets moois voor terug. En voor de toekomst voor je kind zou het ook geen overbodige luxe zijn..
Ik snap ook wel dat je ouders niet erg enthousiast waren over het feit dat je wou stoppen met school, en ik denk ook niet dat ze op je neer kijken omdat je 2 zussen wel allebei een goeie opleiding hebben. Ik denk meer dat ze dit ter bescherming van jou doen. Je moet natuurlijk niet op de feiten vooruit lopen, maar wat als het eventueel uitgaat tussen jou en je vriend? Dan sta je er alleen voor en dan kan het zijn dat je alleen de kost moet verdienen, dan denk ik dat je beter af bent om nu nog een paar jaartjes door te gaan, met of zonder zin, maar daar heb je later alleen maar profeit van..
En op de thuiszorg zal ik je ook maar niet blindstaren want volgensmij (bij ons is het zo in ieder geval) kom je er alleen voor in aanmerking als je 23 jaar of ouder bent.
Ik snap dat je je hart even wou luchten, is af en toe weleens fijn als je het even van je af kunt schrijven en er met iemand over kunt praten buitenom je vriend. Je kunt er altijd met me over praten hoor!!!
Nou succes meid!
Liefs, Maaike