voor mama's met meisjes.

Hi dames,
Wat gaan jullie strakjes doen met de haren van jullie kindjes?
Ik bedoel gaan jullie daar dadelijk staartjes mee maken en vlechten en knotjes en zo, of gaan jullie het zo kort knippen dat je er eigenlijk niks mee kunt?

Vrienden van ons hebben een meisje, is nu vier en zij heeft altijd haar haren los, is zoooooooooooooooo onverzorgd, het haar krult en pluist en hangt voor haar gezicht, ziet er echt niet uit, probeer ook altijd haar haren vast te maken, soms wil ze dat niet.
Haar moeder zegt dat ze het niet fijn vindt en heeft er ook niet echt het geduld voor om er iets van te maken. Terwijl ze eigenlijk best makkelijk haar heeft.

Ik heb al besloten als ons meisje straks geen staartjes of iets in wil, dat ik het zo kort ga knippen dat het niet eens meer gaat, nee dat is niet zo, maar bij ons wordt dat geen discussie, en misschien komt het er ooit ook wel van dat als ze gaat drammen dat ze niks in haar haren wil dat ik gewoon de schaar pak en het er af knip.
Het scheelt dat mijn beste vriendin en tevens haar peettante kapster is.
Ik vind het ook heel leuk om iets met haren te doen, ik heb ze zelf ook altijd vast, de hele tijd dat gewrijf omdat er haren in m'n gezicht zitten, nee yak.

Wat vinden jullie ervan???
Wat zijn jullie van plan???
X

Ik hoop dat Tess mooien lange haren krijgt en dat ik er lekker mee kan frunikken. Ik sta nu al elke keer te kijken bij de knipjes en mijn handen beginnen al te jeuken.
De haren van Tess beginnen nu flink te groeien (bovenop in ieder geval).
Ik hoop wel dat ze de haren van mij heeft en niet van haar vader (die is bijna kaal, dun behaard noemen we dat tegenwoordig)

Sandra mv nick en tess

Ik hoop dat Tess mooien lange haren krijgt en dat ik er lekker mee kan frunikken. Ik sta nu al elke keer te kijken bij de knipjes en mijn handen beginnen al te jeuken.
De haren van Tess beginnen nu flink te groeien (bovenop in ieder geval).
Ik hoop wel dat ze de haren van mij heeft en niet van haar vader (die is bijna kaal, dun behaard noemen we dat tegenwoordig)

Sandra mv nick en tess

Ik kan ook niet wachten tot merel's haartjes lang zijn!
de speldjes en kinderstiekjes liggen al klaar..hahaha
(gekregen van vriendinnen,die weten hoe ik zo van frunikken hou)

Dus...nu is het wachten totdat het gegroeid is.
Het begint nu te groeien, en ik hoop dat het mooi stijl word.

Een staart is zo gemaakt als je een keertje geen tijd hebt, maar kort knippen.. dat zou ik niet zo snel doen.

Nou niet om je vriendin af te zeiken hoor maar 'het niet fijn vinden' is voor mij geen antwoord. De dochter van mijn man heeft ook geen zin om zich aan te kleden 's morgens. Moet ik dan ook zeggen 'ga maar in je pyama naar school.'?
En natuurlijk, iemand anders zn kind opvoeden is het makkelijkst dat weet ik ook wel. Maar Evy heeft dus ook niet altijd zin dat ik haar haren kam (want dat doet zo'n pijn) dus laat ik haar zelf haar haren kammen en doe ik de staart/vlecht/knot. Doet het dan nog zeer dan is het haar eigen schuld want dan heeft zij de klitten er niet goed uitgekamt!
Maar goed, ik vind lange haren dus erg mooi bij meiden en dat zal ik bij Tyche dus ook laten groeien. Als ze nog wat korter haar heeft, krijgt ze gewoon een staartje op haar hoofd (palmboompje) en als ze wat ouder is dan komen hier ook de speldjes/ strikjes etc aan de pas.
Bij Evy doe ik wel eens ooit 2 halve staartjes aan de zijkant. Dat bij de rest van haar haren pakken (wel door de helft) en dan 2 knotten. Ziet er erg leuk uit!

Groetjes Kirsten mama van Tyche

Hi tess,
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt, maar ja ik heb er niks over te zeggen, gelukkig maar want ik zou het echt heel anders doen.
Als ze geen zin heeft om haar eten op te eten, zegt ze gewoon dat ze buikpijn heeft en hoeft het dan vervolgens niet op te eten. Als ik dan vraag of ze een snoepje wil, wil ze die,(dan heb je ook geen buikpijn naar mijn mening) en dan moet ze even later poepen en dan mama o zie je, daar had ze net zo'n buikpijn van, yeah right.
En als Lynn straks geen staartjes wil, mag ze ze ook gewoon laten scheren net als papa, alleen bij papa is het bittere nood, hihi.
Ik vind hem ook veel knapper als ie geschoren is, dus zal ik vanavond wel weer eens doen.
X

ik denk dat ik het de eerste tijd in een boblijn hou.( kaak lengte)
en het dan laat groeien als ze dat wilt.
ik laat de haren gelijk groeien dus geen pony.
en dan een leuk staartje boven op of op zij zie het wel heb er wel zin in. heb vandaag toevallig de eerste elastiekjes gekocht bij de h&m
haha

groetjes petra

hallo

ik kan er ook niet op wachten tot de haartjes gaan groeien
wat ik precies ga doen met het haar weet ik niet (boblijn lijkt me wel wat omdat je dan nog veel kunt doen met het haar...
maar gewoon wat langer (op de schouder) lijkt me ook erg leuk

ach, dat eerst het haar maar eens gaat groeien, ik wil zo langzaam aan dat mensen aan haar kunnen zien dat ze een meisje is...
laatst zo een domme doos, kijkt ze in de wandelwagen....
Daniëlle had een roze speen, roze vestje en een roze muts op(ze leek onderhand een zuurstok haha), en dan krijg je nog de vraag of het een jongen of een meisje is
sommige mensen leren het denk ik nooit hahaha

groetjes Veronique mv Daniëlle (vandaag 8 maanden)

Terug
Bovenaan