voor mama's van buikslapers

Het is wl grappig op een dag was het in 1x over met zij liggen en alleen maar buik, nou het is meer knietjes opgetrokken onder haar, wel heel lief heb haar 2x terug gelegd maar nee hoor. Nu laat ik het maar als ik zelf naar bed ga loop ik nog even langs of als ik s'nachts naar de wc ga maar ik maak me er verder neit echt druk over.

Wij hebben een PURFLO matras. Is een soort matras van een tentstokken constructie met een hoes er overheen gespannen. Die hoes is van een soort gaas dus ideaal voor buikslapers, allergische kinderen, en zo. Wij zijn er heel tevreden over en dit matras is ook de reden dat ik het niet eng vind dat onze kleine ook een fanatiek buikslaper is!

Hoi,

Ik begrijp je angst, had ik ook toen Sanne met 8 maand op haar buik ging slapen.
De eerste paar nachten om de zoveel tijd wezen kijken ( zelfs wel 4x per nacht  )
Ook een paar keer terug op haar rug gedraaidt, maar dat werdt altijd  brullen.
Dat hou je niet vol, dus na een tijdje er gewoon op vertrouwen dat het goed gaat.
Ze wil nu alleen maar op haar buik of zij slapen.

Groetjes

Ja hier ook hoor, sinds een paar weken (hij is nu 9 maanden) ligt meneertje op zijn buik te slapen. Gisteravond lag hij zelfs in kruiphouding maar wel netjes met gezicht naar de zijkant toe. Toch kijk ik 's avonds ook vaker dan normaal....maar als het toch goed gaat, en hij slaapt er echt heerlijk door...waarom niet. Mijn vriend had hem wel eens in diepe slaap weer op zijn rug gedraait, maar hij was na half uur weer terug op buik...Groetjes

MAak me niet druk hoor. Ik zou hem zo om kunnen draaien, dan slaapt ie gewoon verder (als ie eenmaal slaapt .....bom ontpoffen....kastdeuren dichtslaan...licht aan merkt er niets van), maar dan draait ie zich toch wel weer een keer om. Vind het wel makkelijk. Als ie namelijk gaat spelen op z'n buik en hij wordt weer moe, legt ie gewoon z'n hoofd weer neer.
Liefs Nelleke

Hmm ik zal ook nog vaak gaan checken maar laat het ook maar zo. Ze kan in ieder geval ook haar hoofd goed ophouden enzo dus maak me weer teveel zorgen. Bedankt voor de reacties!

eerste keer vond ik het een beetje eng, maar Kay is een heel sterk kindje dus die draait zich makkelijk om enzo. Dat vertrouwen had ik snel genoeg. Na slaapt hij al denk ik 4 maanden op zijn buik en heb er na dag een ook geen enkele moeite meer mee.
Hij slaapt heerlijk!

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan