Voor mama van Dean..

A

Anoniem

Guest

Hoi!

Ik las net in de Smoelenparade dat jullie kunstgras hebben.. Hoe bevalt dat?

Wij hebben hier voor de 2e keer gras aangelegd maar op een of andere manier wil het maar niet mooi blijven. Nu overwegen we om op dat kleine stukje  kunstgras te gaan leggen. We vragen ons alleen af of het niet te "hard" is of té "plastic" uit ziet.

Ik ben dus erg benieuwd wat jullie er van vinden.. tevreden? aanrader? adviesen?

Esmé mv Kay

Hey Esmé,

Wij hadden eerst ook gewoon echt gras. Onze hond heeft dat grotendeels om zeep geholpen. Hahaha. We hadden dus besloten om kunstgras te leggen en dat is vorige week gebeurt. En het kunstgras bevalt heel goed! Echt super.

Je hebt verschillende soorten kunstgras. Wij hebben gekozen voor de classic (soort speelgras) variant. Dat is ietsje harder dan gewoon gras, maar ijzersterk. Het ziet er natuurlijk uit. Het is iets donkerder dan echt gras, maar het heeft absoluut geen nep-look. Je moet vooraf wel even er op letten hoe je de vleug legt.

Wij hebben eerst de grond een beetje uitgegraven, daarna oplsuitbandjes gezet (dus een bak gemaakt waar het kunstrgas "in" komt), toen zand erop en geëgaliseerd. Voor de zekerheid hebben we er nog worteldoek onder gedaan. Daarna hebben we er  dempingsplaten op gelegd,  dat zorgt er voor dat het onder het gras nog zachter wordt. (Als je valt is het niet zo hard. Ze gebruiken het ook in speeltuinen.) Op de platen komt dan het kunstgras. Je kunt het gras eventueel vast leggen/lijmen op de platen. Het klinkt misschien ingewikkeld, maar dat is het niet hoor. Je kunt eens googles naar kunstgras-site's.

Dean kan er heerlijk op spelen en het badje kan er op staan. Het is wel even een uitgave, maar we zijn er superblij mee. Een echte aanrader dus.

Ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd en anders hoor ik het nog wel.

Ik bedacht nog iets.  Sommige soorten kunstgras moeten nog bezand worden. Hets oort wat wij gekozen hebben niet.

Dit is trouwens het gras met de valdemping:

Classic:

Als je het  van heel dichtbij bekijkt, kun je zien dat het kunstgras is, maar anders niet. Het is ook was donkerder dan echt gras.

Groetjes,
Nelly.

Even stiekem reageren vanuit m'n werk..

Wat een waanzinnig mooie tuin hebben jullie toch!
En dat gras ziet er zeker mooi uit zeg..
Ik wacht even af wat dit gras doet en anders gaan we je werkwijze opvolgen

Bedankt voor alle info..

Esmé mv Kay

Nelly,

mag ik vragen hoe duur het was bij jullie? Zo te zien hebben jullie net zoveel (of weinig) gras als wij hebben en ik vind het ook wel een interessante optie.

Annemieke

Terug
Bovenaan