Voor Mamoetje 1006

A

Anoniem

Guest
Hoi Mamoetje ik lees mee met jou en dat meisje van 18
(ik was zelf ok 18 toen ik de eerste keer zwanger was)
jij heb haar gister zo'n goeie uitleg gegeven over wanneer ze moet beginnen met klussen,zodat ze zoiezo optijd is.
wil je dat voor mij ook doen.
mijn eerste dag van mijn ongi was maandag heb een cyclus van 28 dagen (denk ik)
je hebt het bij haar ook zo ruim genomen wil je dat voor mij ook doen,zodat ik hem zoiezo niet mis
heel erg bedankt alvast
groetjes C

Hee C,

Ik moet dan wel even weten wat je cyclus is.. datums bijvoorbeeld.. dan kan ik uitrekenen wat je cyclus is en wanneer je dus je eiersprong heb..

Maar voor 28 dagen kom je op het volgende uit:

afgelopen maandag(1ste dag laatste ongie)  + 28 dagen ( 17 februari)

14 dagen ervanaf halen (3 februari)

Je hebt dus waarschijnlijk je eiersprong 3 februari.. Dan zou ik 28 jan. beginnen met klussen om de dag... Zoals ik bij Nikki ook al zei, je bent de dag na je eiersprong ook nog vruchtbaar.. Omdat je niet precies weet wat je cyclus is zou ik doorgaan tot 8 feb. Zo mis je in ieder geval niet je ei.

Het hoeft niet gelijk deze maand te lukken.. Het kan zo maar een paar maanden duren dus hou dat in je achterhoofd.. Dan is misschien de teleurstelling niet zo groot..

xx Mamoetje

17 feb. is trouwens de dag dat je ongesteld zou moeten worden met een cyclus van 28 dagen.. Oftewel je NOD (Niet OngesteldheidsDag)..  

Hoelang ben je al gestopt met de pil/anticonseptie?

gr mamoetje

Bedenk even dat die 14 dagen een gemiddelde is.
Bij sommige meiden zit er 10 dagen tussen eisprong en ongesteldheid, bij andere 18 dagen.

Dus als je nod op 17 februari is
Dan is je eisprong tussen 31 januari en 7 februari.

Maar als je je cyclus nog niet precies weet dan weet je dus ook nog niet zeker of je nod 17 februari is.

Er zit altijd 14 dagen tussen je eisprong en je NOD..

teminste laat ik het zo zeggen.. ben je ongesteld heb je 14 dagen ervoor je eisprong gehad..

En ehb ook een langere tijd aangehouden omdat ze niet precies weet wat der cyclus is.. xxxx

dank jewel Mamoetje

ik ben al 2 jaar gestopt,en we heben geklust en geklust maar het is steeds weer ongi.
1x dacht ik echt dat het raak was,3 weken overtijd,maar dat was waarschijnlijk gewoon de stress.
ik heb zelf geen internet ,zit bij een vriendin,op haar naam,
ik hoorde van haar van de tests die er bestaan,dus daar ga ik nu mee beginnen,als het goed is worden ze vandaag bezorgd.
we zijn nu samen verslaafd aan deze site.
zij wil heel graag een tweede,maar haar vriend wil dit niet,mijn vriend waar ik al 8jaar mee ga ,wil wel heel graag een kindje,maar het lukt gewoon niet.
bedankt hoor Mamoetje.
groetjes C

quote: mamoetje 1006 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-01-2008 10:08:54'));

Er zit altijd 14 dagen tussen je eisprong en je NOD..

teminste laat ik het zo zeggen.. ben je ongesteld heb je 14 dagen ervoor je eisprong gehad..

En ehb ook een langere tijd aangehouden omdat ze niet precies weet wat der cyclus is.. xxxx

De Clear Blue site is het niet met je eens en ik ook niet
Lees dit maar eens: Clear Blue site
Het is een algemeen misverstand dat er altijd 14 dagen dagen tussen eisprong en menstruatie zit.
Ik bedoelde het niet negatief hoor, ik wil jullie alleen helpen.

Ik denk dat we allebei een beetje gelijk hebben..

In het stukje tekst dat je neerzet is te lezen dat heel vee vrouwens denken op hun 14e dag hun eiersprong te hebben hier lees maar :

Het oestrogeenniveau in je lichaam neemt nog steeds toe en bereikt uiteindelijk een bepaald niveau, dat een snelle toename van het luteïniserend hormoon tot gevolg heeft (LH-piek). Deze LH-piek geeft de rijpende eicel de uiteindelijke stimulans die het nodig heeft om volledig te rijpen en uit de follikel te worden vrijgelaten. Dit is de ovulatie. Hoewel veel vrouwen denken dat ze op de 14de dag ovuleren, is dit niet altijd het geval. De dag van de ovulatie varieert naar gelang je cycluslengte. Sommige vrouwen voelen een pijnscheut wanneer ze ovuleren.

Ik Bedoel te zeggen dat tussen je eiersprong en NOD 14 dagen zit.. op welke dag dat in werklijd is weet ik niet bij C nu toevallig op dag 14 maar bij mij op dag 19.. maar tussen je eisprong en NOD zit wel altijd 14 dagen..

Terug
Bovenaan