voor margreet en andere...

hoi margreet,

jij schreef dat de mannen wel gewoon alles kunnen blijven doen, nou dat gaat hier inderdaad niet anders..
hij is gemiddeld 3 a 4 avonden in de week weg en wil het liefst in het weekend ook nog ff naar de kroeg.
oke hij werkt voor z'n eigen, maakt mega lange dagen dus dan snap ik ook wel dat je je ontspanning nodig hebt maar soms....
ik moest vorige week tennissen (wedstrijd van 1 uur, ben binnen 2 uur weer thuis).
weet je wat ie zei...'oke dan pas ik wel op!!!!'   whahahahaha!!!!!

HALLO, HET IS JE EIGEN KIND DAT NOEM JE DUS GEEN OPPASSEN.......

verder is het de grootste schat en ik zou hem nog geen week kunnen missen maar soms hebben ze van die mannenlogica....

oja vanmorgen ook zoiets...
ik had gisteren mijn eerste werkdag en was best moe toen ik thuis kwam, ik kon gisteren ook niet vroeg naar bed dus hij zei als je morgen ff wil blijven liggen dan doe ik de eerste fles wel...nou das toch lief he......
vanmorgen om 6.15u (!!!) was nina al wakker en ik zei dus, schat wil jij gaan ik ben echt nog moe.....
weet je wat ie antwoorde.....ik ook......
en toen ben ik dus maar weer zelf gegaan...hihi moet er eigelijk altijd wel om lachen want hij doet super zijn best maar soms.................

groetjes marleen

MANNEN!!!!!

Hier nog een. Hij wil squashen, tenissen en ook nog hobbyen. Dat kan dus niet allemaal. Zeker niet omdat ik ook af en toe nog even weg wil van alles. Omdat hij moet werken doe ik altijd de laatste en de eerste fles. Ik slaap dus nooit langer dan een uur of 6 achter elkaar. Manlief gaat lekker om half 10 naar bed. Nu vind ik dat niet zo heel erg, maar als het dan weekend is, vind ik dat hij ook wel een keer de late en de vroege fles kan doen. Weet je wat hij dan zegt? Dan heb jij overdag weer dienst.

DIENST!!!!!!!. Het is je eigen dochter. Dat klinkt nog veel erger dan oppassen.
Hij is verder heel lief hoor, maar die pappa dag, die binnenkort gaat beginnen, gaat hem nog vies tegenvallen. Hij denkt dat hij degene is die het zwaar heeft omdat hij moet werken. WHahahaha dat wordt lachen straks als ik eindelijk kan zeggen; schat ik moet morgen werken dus jij hebt vannacht DIENST!!!

Op zich heb ik niet zo heel erg veel te klagen wat mijn vent betreft. Sinds mijn zwangerschap is hij steeds meer gaan koken en nu kookt hij nog steeds bijna elke dag.  In het weekend slapen we allebei een keer uit en hij gaat ook wel eens op stap met Kyna of Kyna en Lynn samen, zodat ik ook wat tijd voor mezelf heb. Alleen wel wanneer het hem uitkomt natuurlijk!

Waar ik alleen niet zo goed tegen kan, is dat hij alles op zijn manier wil doen, terwijl mijn manier beter werkt (klinkt lekker arrogant, zeg!). Hij houdt Lynn bijvoorbeeld erg lang wakker en als Lynn gaat mopperen, gaat hij met haar spelen. Ja, dan lacht ze weer, maar dan is ze nog steeds moe! En op een gegeven moment wil ze dan ook echt niet meer slapen en dan krijg ik haar, want 'ze zal wel honger hebben'. En aangezien dat dan het enige is waar ze weer rustig van wordt, leg ik haar toch maar weer aan en wordt heel mijn 'zoogschema' door de war gegooid .

Binnenkort is het zaalvoetbalseizoen gelukkig afgelopen, dus dan is hij weer 7 avonden in de week thuis, ipv 3. Maar dan gaat ie ook nog een weekje tussendoor weg met zijn zaalvoetbalteam, naar Lloret de Mar. Hij vroeg al wat hij voor mij kon meenemen als souvenir voor mij, ik zei: 'als het maar geen soa is!' Haha, nee, ik vertrouw 'm wel hoor, wat dat betreft!

NOU, NOU, NOU. Is dat nou 2007 ?!?!?!?!
Beetje standvastig wezen, hoor. Denk maar es lekker aan jezelf. De eerste tijd dat mijn vriend thuis was ging hij er 's nachts steeds uit voor de luier, hoor. Dan kreeg ik 'm daarna voor de borst. Jee, ik ga er niet ook nog uit voor de luier als hij vrij is. Nu geef ik het liefst de borst, want zo werkt de natuur, maar er is wel een voorraadje gekolfd voor als ik er tussenuit wil. Of voor als ik 's avonds geen zin heb. Want ik moet er tenslotte weer vroeg uit. Maar die Beau is zo makkelijk: die eet 's avonds om 21.30 en dan pas weer om 8.00. Het is een complot tussen Beau en mij: ik slaap langer dan mijn vriend.
Nu klinkt kolven wel heel leuk, maar om het tot de volgende ochtend vol te houden moet je 's avonds wel zo laat mogelijk kolven als je niet de borst wilt geven. Schiet je dus toch niks mee op.
In het weekend doen we een papa- en een mamadag als we die nodig hebben. Nou, ik aankomend weekend wel! Dan reageert hij op de huiltjes en hij verzorgt de entertainment. En als ik dan zin heb kom ik kijken. Maar dan kan ik dingen doen die ik wil en wanneer ik wil. Lekker! Ik blijf wel de borst geven, want daar heb ik ze toch voor. Of ik nou kolf of zelf geef, dat maakt dan niet uit. Je moet je melk wel kwijt, hoor, na een paar uur!

hi,

mijn man wil beide tegelijk; zorgen voor onze dochter en dingen voor zichzelf doen! Aangezien ik nu nog BV geef kan hij dat nog niet overnemen. Maar vanaf vandaag komt daar ook verandering in, hoop ik. Hij wil graag dat ik even ga winkelen en dat hij dan de zorg voor haar op zich neemt (gelukkig noemt hij het geen oppassen!). Maar ik loop nooit op mijn gemak te winkelen, ik vlieg van de ene winkel naar de andere en ben binnen 1,5 uur weer terug.
Daarnaast spreekt hij naar mijn zin teveel af, dagje naar de RAI, squasen, handballen, trainen voor de handbal, Tournooicommissie van de handbal, uitje met bedrijfje van een vriend, zakenreizen....etc. Ben blij als we eens een weekendje met z'n drieen hebben zonder afspraken. Hij is er nu zelf ook wel achter dat niet alles meer kan als je samen een kindje hebt. Maar hij moet dat eerst aan den lijven ondervinden. Een beetje eigenwijs is hij wel!
Met pasen gaan we lekker een lang weekend weg. Even heerlijk met zijn drietjes en de poes mag ook mee! Ik heb er nu al zin in!

Groetjes,

Melanie, mama van Amber

Ja, het is wel 2007, maar mijn vent is van de vorige eeuw.
Zijn leven is gewoon doorgegaan en het is leuk voor hem als hij af en toe tijd met de kids kan doorbrengen. Mijn leven is totaal veranderd, ben minder gaan werken, ga niet zo makkelijk meer ergens naar toe, blablabla. Maar ik heb daar ook wel een klein beetje zelf voor gekozen.
Laatst zei Frans dat het KDV wel erg veel geld kost en dat hij op 1 dag minder verdient. Toen zei ik dat hij maar moest stoppen met werken op de dagen dat ik werk, verdienen we er nog aan. Maar dat was toch ook niet de bedoeling geloof ik (?).

Ik moet wel zeggen, dat Frans nu we een tweede hebben wel meer wil doen en zich meer betrokken voelt.

Patricia

Oh ja, ik had van  iemand, ik zal niet zeggen van wie, maar ze zit ook op dit forum,  nog een leuk recept gekregen voor mannensoep:
in hun sop gaar laten, bouiloonblokje erbij en opeten maar. Ik moet zeggen dat ik daar wel eens aan moet denken als Frans mij onmogelijk dingen laat doen en dan lach ik keihard van binnen. Ik ben ervan overtuigd dat het niet in zijn systeem zit om dingen te zien.

HAHA!

Ik lig in een deuk! Mijn mannetje proobeer het ook...maar.... we kunnen allebei echt wel zo 'klagen', van oooooooooooooh wat zijn we moe.......hihi Maar ik doe het ook.
Wat Pliep zegt herken ik meer. We ruzieën wel eens over hoe en wat. Ik bepaal (natuurlijk) alles (daar ben ik toch de moeder voor???), en hij vindt dat irritant. Dan voelt ie zich buitengesloten (ach germm...). hihi. Soms heeft ie wel gelijk hoor, maar als je alleen thuis zit, wèèt je toch ook beter het wel en wee van je baby??
Nu ik weer aan het werk ben (vandaag de eerste dag, het was leuk!!), zal ik wel meer los móeten laten en dat is misschien wel goed. Wordt ik lekker de flexibele moeders...

hihi.. ik hoop op meer anecdotes, leuk!

even een vertaling voor de mensen die niet uit tilburg komen (hihi,ik moest daar om lachen Astrid, maar het is echt Tilburgs)
Ach germm, betekent "och arme". Oftewel "Wat heb ik een medelijden met jou! (NOT)" In het Tilburgs zeggen wij dan idd iets wat lijkt op ach germm, ik zelf zou het hebben kunnen opschrijven als "ochèèrrum".

Terug
Bovenaan