Voor Mieke1979

Hoi Mieke,

Aangezien Ruben ook een slechte drinker is even een vraagje aan jou.
Finn drinkt de laatste tijd ook slecht, laat van de 210 cc zeker 50 a 60 cc staan en s'ochtends soms zelf 100cc!
Ik maak me hier best wel zorgen over en twijfel of ik misschien de laatste fles moet vervallen en dan bij de voeding van 19:00 uur een papfles moet geven.
Ik heb ook al een fruithapje geprobeerd, maar daar kreeg hij alleen maar krampjes van en wordt dan s'nachts uit het niets wakker en moet huilen!
Wat doe jij? En zou dit nog veranderen?
Finn is nu 15 weken en woog 2 weken geleden 5320 gram (geboortegewicht 3820).

Hoi hoi,

Om heeel eerlijk te zijn zit ik op het moment met mijn handen in het haar qua eten met Ruben. Ik ga zo eens effe het cb bellen want het gaat bar slecht met de melk.
Gisterenavond om 19.30u 120 cc gedronken en daar is hij op gaan slapen tot vanmorgen 7.15u. Eerst lekker getut in bed en daarna de fles aangeboden en echt waar hij dronk maar 60 cc melk en maar lachen en grappen naast me.
Rond half 10 heeft hij fruit gehad en 100 cc diksap dus het vocht krijgt hij wel.
Nu net om half 12 geeft hij te kennen honger te hebben en weer drinkt hij maar 80 cc.
Hij heeft vele poepluiers gehad gisteren, goede plasluiers gisteren en na de nacht ook en hij is alert en is supervrolijk....dus honger zal hij toch niet hebben.
Maar ik denk dat ik net zo radeloos als jij bent op het moment....allehoewel ik wel zie dat Finn toch meer drinkt dan Ruben.
Ruben woog trouwens 19 mrt 5235 gram.

Groetjes van Mieke mv Lotte, Jozua en Ruben

...sorry las je verhaal nog een keertje goed en dacht een fles laten vervallen.
Ik zou het idd eens proberen een fles te laten vervallen. Dan probeer je nu ong. 4,5 á 5 ertussen te laten zitten en als je dan merkt dat hij meer honger heeft doe je er 30 cc bij in als je eens start met 180 of zo.......kun je uitbouwen naar 210cc snap je nog?
Zo niet klingel maar weer.

Groetjes

Mieke,
Wat zeiden ze bij het cb over het doorslapen van Ruben, die maakt ook nachten van 12 uur he?
Ik kreeg het advies om Liv toch echt wakker te maken. Maar het meisje wil niet nog een laatste voeding. Ik weet het allemaal ff niet meer. Rot-CB!!
Patricia

Erg he?
Ik heb net ook maar het cb gebeld, maar de verpleegkundige zei dat 165 cc voor zijn gewicht goed was.
Toen ze uiteindelijk begreep dat hij die 165 cc ook niet helemaal opdronk moet ik toch maar komen om te wegen, dus ze belt zo terug. En over die papfles wilde ze het helemaal niet hebben.
Het blijft raar, ondanks dat ze zo weinig drinken zijn ze toch vrolijk en poepen en plassen ze.
Laat je even weten wat jouw cb zei?

Hoi,

Tsjonge die consultatiebureau's zeg.
Heb inmiddels gebeld en ben geen steek wijzer geworden.........ze snapte wel gelukkig dat je er geen eten in kunt proppen, maar wat hij al heeft gedronken dat dat uberhaupt niet genoeg is. Wel goed dat ik hem diksap had gedaan.
Mijn eigen verpleegkundige is er pas donderdag weer en tot overmaat van ramp is mijn huisarts er ook niet.................jongens wat moet ik nu.
Ben nu wel heel errug verdrietig, want mijn manneke moet toch wel melk drinken?????
ik kijk het tot vanaaf nog aan en anders ga ik er mee naar een kinderarts...........
Dames succes met je kids, ook al is het mijn derde kindje mijn adviezen zijn op en mijn bevinden voor Ruben ook.
Ik ga nu effe slapen, want mijn moeder heeft ze nu alledrie opgehaald zodat ik kan slapen....want ik ben ook verre van fit.
Waarschijnlijk weer voorhoofdholteontsteking.

Groetjes van Mieke

He Dames,

Wat ik me afvroeg. Maken we ons niet wat te druk over die flessen? Eerst vertelde het CB mij dat Jeske teveel dronk ( terwijl ik gewoon gaf wat op het pak stond ). Ik mocht absoluut niet meer geven maar Jeske wilde wel meer. Ik heb het niet gegeven maar zat dus met een huilend kind.
Nu laat ze alles bij elkaar zeker 160 cc staan. Dat is bijna een hele fles. Volgens het CB is dat ook weer niet goed maar ze is meer dan voldoende aangekomen en is vrolijk en alert. Dan vraag ik me af wat er verkeerd aan is. Ze hoeft gewoon niet meer, nou dan niet, denk ik dan. Ik maak me geen zorgen want ik zie gewoon dat het prima met haar gaat. Volgens mij wil het CB graag dat alle kindjes tot op de cc nauwkeurig, allemaal evenveel drinken. Lekker dan, het zijn toch geen robotjes.  Als moeder weet je zelf wel wanneer je je zorgen moet maken dus dames.....volg je gevoel en heb schijt ( excuse my language ) aan alle adviezen.
OHOOOOOOO JUF wat zeg je nu hihi.

Mieke, ik hoop dat je lekker bent bijgeslapen. Ik heb diep respect voor je met 3 kids. Dan verdien je het ook om af en toe even te kunnen bijtanken.

Terug
Bovenaan