Voor Mieke1979

Het cb belde net terug (na 3,5 uur!) dat we morgenochtend mogen komen wegen.
Is hij genoeg aangekomen dan is er niks aan de hand en anders gaan ze wat anders verzinnen.
Ben benieuwd!

Hoi hoi,

Ik heb heerlijk effe bijgetankt en kan er weer effe tegen.
Mijn hoofd zit goed vol en tot overmaat van ramp is mijn huisarts dus op vakantie grrrrrrrrrr!!!!!!! Nou ja aspirenes slikken en uien naast het bed en hopelijk gaat het goed.
En natuurlijk weer mega ongesteld geworden met de nodigd koppijn erbij (of ik dat al niet heb van de beginnende voorhoofdholteontsteking).........en de baarmoeder zit maar te trekken en verga van de buik- en rugpijn.
Oke genoeg geklaagd over mij...........

Mijn manneke heeft 120 cc diksap gehad om 15.00u want de fles melk wilde hij niet, maar het flesje diksap smaakte prima
Om 16.00u half potje groente en daarna 80 cc fles (hij wilde de fles echt echt niet aanpakken...hoezo een eigen willetje!!!!!!)
En echt waar om half 8 vanaaf heeft hij gewoon 160 cc leeggedronken.........wat ben ik blij dat dat er allemaal in zit. Hij krijgt vocht genoeg, maar melk te weinig.
Maar verder doet ie het goed dus ik denk dat ik me er niet te druk over moet maken, makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.
Maar Ruben is vrolijk en plast en poept goed dus met hem gaat het prima zo.
Ik kijk maar naar Ruben en zolang hij zo te pas is zal het wel goed gaan.

Groetjes van Mieke mv Lotte, Jozua en Ruben

Meiden,

Meer ter informatie: gelukkig drinkt Daantje goed (alhoewel soms wat minder omdat ze 'speels' is, maar niet drastisch minder), maar.....

Wat is 'diksap'???  Wanneer geef je dat? Op advies van CB? Als kindjes niet genoeg vocht binnen krijgen? Daantje krijgt gewoon melk, melk,melk, melk, melk. Ze is nu 3 maanden. Ik associeer  'diksap' op een of andere manier met Roosvicee, maar dat slaat volgens mij nergens op.
En pap?? Is dat melk met rijstebloem? Dat is voor het doorslapen begreep ik, toch?

Iemand parate kennis? hihi... Verder allemaal veel succes! Trouwens, wat Juf zegt is waar: we maken ons te druk. Laat het cb maar lekker kletsen. Als ze maar tevreden zijn! Gelukkig merk ik dat ik niet meer zo loop te stressen over ccs. Ik droomde zo;n beetje van die dingen. Nu doe ik meer aan 'ongeveer' ,al een hele vooruitgang

Groetjes
Astrid

Hoi!

Ik vraag me inderdaad ook af hoe het zit met pap enzo.
Diksap is een soort limonade siroop voor kinderen vanaf 4 maanden. Ik heb het ook ooit hier op het forum gevraagd. Ik heb het toen gekocht bij kruidvat. Ik geef Anne het na haar fruithapje, want ze wil daarna altijd meer.

Groetjes,
Natasja

O, ik wil trouwens absoluut niet  jullie problemen bagatilliseren met mijn laatste opmerking! Ik begrijp dat je heel onzeker wordt als je kindje zo slecht drinkt, als iemand dat kan, ben ik het wel....hihi...
Maar de touwtjes een beetje laten vieren, is voor mij een verademing!!

Hoi Mieke,

Ik ben eigenlijk een november mama (was wel in december uitgerekend) en lees hier ook wel eens mee en wilde even reageren.
Mijn dochtertje dronk de laatste weken ook zo slaecht. Ik heb een paar dagen geleden gewoon eens geprobeerd om van de fles smiddags (of wat jou het beste uitkomt) pap te maken. Ze liet die middag weer 100cc staan, en ik heb toen 90 cc nieuwe melk gemaakt met een beetje pap er doorheen. Nu heeft zij er maar een paar hapjes van gehad (ze vond het erg raar! hahaha! ) maar misschien lukt het bij jou wel! En zo heeft je kindje toch de melk binnen...
Moeilijk he, al die onzekerheden...

Ik weet trouwens even niet hoe oud je kindje precies is, maar ik las deze week in dat boek "oei ik groei" dat het met de leeftijd van mijn dochtertje (dik 4mnd) heel normaal is dat ze in 1 keer slecht gaan drinken en veel gaan spelen met de fles. Ze lacht ook constant tegen me als ze aan het drinken is haha..

Maar ik hoop dat je er iets aan hebt, ik zou het gewoon proberen! Het kan echt geen kwaad en zo krijg je toch die melk naar binnen als het lukt met de pap..
Succes!

Joepie!!
Finn drinkt zijn flesjes weer leeg! En weten jullie waarom?
Meneer vindt het lekker met gewoon nog een extra schepje nutrilon, dus 6 ipv 5.
Hier was mijn moeder vandaag per ongeluk achter gekomen....
Hiep Hiep Hoera voor oma!

Terug
Bovenaan