Voor mij 10! van zulke bevallingen!!!!

Hoi,

Je hoort altijd van die enge, griezelige, spookverhalen.... Maar je kunt ook 'fijn' bevallen en dat wil ík graag even delen:

Om half 1 snachts begon de 1e wee, ik ging toen net naar de toilet,
toen ik terugkwam, mijn bed weer in ging, kreeg ik de tweede wee.

Mijn man en ik gingen toen maar uit bed, ik naar beneden, muisjes en
beschuit klaar gezet, mijn man het bad aan doen.   Na een uur heeft
mijn man de verloskundige gebeld en toen zij kwam (ongeveer kwart over
2) had ik volledige ontsluiting. Intussen was ik het bad allang weer
uitgegaan, want daar kon ik echt die weeen niet opvangen. Met de
vliezen breken heeft ze gewacht, omdat het anders té snel ging en dat
is weer niet goed voor mij én het kindje.. om 3 uur heeft ze de vliezen
gebroken, ik was nogsteeds de weeen (rugweeen, zijn níet leuk) aan het
opvangen. Vanaf kwart over 3 mocht ik meepersen.. Na driekwartier
persen kwam er een geweldige gezonde en súper mooie zoon ter wereld.

al met al waren we van de 1e wee tot de geboorte 3,5 uur verder.........

dus zó kan het ook!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Megs

Hoi Megs..

heerlijk he zo een snelle bevalling? bij mij was het ook in iets meer dan 3 uurtjes..ging ook allemaal zo vlug..wel pijnlijk maar gelukkig ging het allemaal heel snel..
ik zei ook al zo wil je er nog wel 10..

groetjes van paries..(mama van Kaylee geboren op 22 maart 2006)

Ik ben van de eerste bevalling in 5,5 uur en vond het ook een prima bevalling! De horrorverhalen hadden me onwijs bang gemaakt en achteraf gezien is het me allemaal erg meegevallen. Nu sta ik voor mijn tweede bevalling en toch ben ik best een beetje nerveus. Zou het deze keer weer zo snel gaan?
Duim voor me ladies!

Groetjes Cato
Moeder van Pepijn, 18 maanden en 34 weken zwanger van de tweede

Hoi

Ik ben bij de eerste in 10,5 uur bevallen en heb daarna meteen gezegd zo'n bevalling wil ik nog wel 6 keer doen (10 is ook goed hoor).

Bij mijn tweede was ik in 3 uurtjes klaar....en wat was dat een rotbevalling zeg. Veels te snel en veels te heftig in vergelijking met de andere.

Doe mij die van 10,5 uur maar veel beter verdeeld. Maar gelukkig vond jij jouwe wel erg fijn!

Groetjes

hoi meiden....

Nou ik heb ook een goede ervaring met 'de bevalling'.... het heeft ongeveer 8 uurtjes geduurd vanaf de eerste wee tot aan de geboorte ....ik heb die tijd heerlijk ontspannend in mijn eentje doorgebracht ( mijn man zat op zijn werk en ik had hem gezegd daar te blijven tot dat ik weer zou bellen ) ....ik heb mijn weeen goed op kunnen vangen en de tijd was zo weg....

Ik ben nu zwanger van mijn tweede en ik kan er niks aan doen maar ik denk de hele tijd dat het geen betere bevalling kan worden dan bij mijn eerste oftewel dat het alleen maar tegen kan vallen deze keer....
Maar nu ik lees dat het bij anderen ook veel sneller kan gaan ( zelfs bij de eerste ) krijg ik toch weer een beetje hoop !!

Ik moet wel eerlijk zeggen dat heel veel mensen alleen maar negatief zijn over 'bevallen' en als je het er dus over hebt hoor je ook alleen maar de slechte kanten...ik bedoel dat het zeer doet dat weet iedereen maar tegelijk heeft iedereen een andere pijn grens en kan de een zich beter ontspannen dan de ander.....dus ik ga maar weer proberen om de gruwel verhalen naast me neer te leggen ....en me over een tijdje gewoon relax ga voor bereiden op mijn tweede bevalling...

groetjes marjan

Dat heel veel mensen zo negatief zijn over hun bevallingen is dus omdat ze het ook echt zo ervaren. Of je er nu een langzame of snelle bevalling hebt, dat maakt dus niet uit.
Elke vrouw heeft 'andere weeen', de één heeft hele sterke weeen (dan zijn 15 uren lang...en zou het voor jou idee fijner zijn als het een korte bevalling was geweest). De ander heeft 'normale' weeen, die dus goed op te vangen zijn (wel pijnelijk, maar het gaat). De ander heeft alleen maar wat krampjes. Die zijn er echt!
Ik had dus hele sterke weeen (de verloskundige voelde dat dus ook) 15 uren lang.
Bevallen doe je niet voor je plezier, je móet! Zo zie ik dat. Dus je móet er doorheen. Ik zou nooit zeggen, ookal was het minder pijnelijk en een korte bevalling: doe mij er zo nog maar 10... want ik doe het liever helemaal niet, bevallen. Maar ja, als je een kind wilt, dan heb je geen keuze!
Ook die roze wolk.... nooit gezien of gemerkt hoor! Ik had ook niet meteen een band met mijn zoontje. Dat heeft echt wel 6 weken geduurd. Ik had echt  zoiets van: ben jij van mij? kom jij uit mij???  Het voelde zo vreemd allemaal...depri enzo was ik ook. Ik heb een kraamtijd gehad met leuke momenten ertussen, maar dat was het dan ook. En die momenten waren dan ook echt wel fijn. Maar over het algemeen was het 10 keer niks.
Nu is het meestal helemaal geweldig! Hij is nu anderhalf en erg gezellig, een schat!
Ik heb wel het idee, dat ik bij een eventueel tweede kind het heel anders zal ervaren, veel positiever. Omdat ik nu weet dat je echt wel uit zo'n depri periode komt, hoe dan ook. Maar ja, je weet het niet he hoe het dan allemaal zal lopen.
Maar een tweede kind, nog maar even niet hoor! Al heb je het niet altijd te plannen...
Ik zou het leuk vinden dat er een tweede komt als mijn zoontje drie is!
Zo zie je maar, iedereen heeft verschillende ervaringen!

Hi hi, als ik zo mijn stukje terug lees dan denk ik: 'oh, wat negatief!"
Eigenlijk ben ik helemaal niet een negatief ingesteld persoon. Het paste dus ook helemaal niet bij mij dat ik het zo heb ervaren.
Ach, ja ik ben er al weer overheen hoor!

Als ik zo mijn stukje terug lees dan denk ik: 'oh, wat negatief'!
Eigenlijk ben ik helemaal niet zo'n negatief ingesteld persoon, en het past dus ook helemaal niet bij mij hoe ik het ervaren heb.
Ach, ik ben er al weer overheen hoor!

Terug
Bovenaan