Voor mij 10! van zulke bevallingen!!!!

Hai,

Ik vond mijn eerste bevalling heel makkelijk. Omdat ik bijna 14 dgn overtijd was werd het ingeleid en 6 uur later is mijn dochter geboren. De weeen waren heel goed op te vangen en alleen de laatste centimeters waren even iets minder leuk. Na 3 persweeen werd ze geboren (wel een kleine knip).

Mijn tweede bevalling begon met het breken van de vliezen. Waarschijnlijk een scheurtje want het vruchtwater kwam heel geleidelijk. Ik was heel blij want inmiddels was ik alweer 12 dagen overtijd. Ik kreeg alleen geen weeen. Wel de hele dag gerommel maar daar zat geen regelmaat in en was niet echt pijnlijk. Om half twaalf 's avonds braken de vliezen echt goed en toen had ik ook meteen hele heftige weeen en om de 3 minuten. Mijn vriend heeft gelijk de verloskundige gebeld en gelukkig was ze er al om 12 uur. Ik had toen al 8 cm ontsluiting dus dat ging als een speer. Jammergenoeg ging het laatste stukje iets langzamer en om 2 uur mocht ik persen. Dit keer werd onze 2e dochter na 4 persweeen geboren (helaas weer een knip). Over deze bevalling zal ik zeker niet klagen maar door de snelheid waren de weeen heftiger.

Ik vond de eerste bevalling makkelijker dan de tweede. Ik denk dat mijn lichaam toen geleidelijker natuurlijke pijnstillers heeft aangemaakt en nu had ik gelijk echte heftige weeen en dat 3 uur lang.

Voor de bevallingen zou ik het echt nog een keer doen maar aan weer 9 maanden zwanger zijn moet ik niet meer denken.

Anne, moeder van Brechtje (bijna 4 weken) en Merlijn (2,5jr)

hoi hoi
wauw! geweldig zeg zon snelle bevalling, en dat bij de 1ste!
Bij mij duurde de bevalling 18,5 uur van af de 1ste wee.
En de bevalling zelf was ook echt geen pretje.
ik dacht ook altijd dat vrouwen die zo oorverdovend aan t gillen waren gewoon een lage pijgrens hadden, nou daar ben ik van terug gekomen zeg! haha
Mij vliezen werden gebroken en in een uur had ik 7 cm onsluiting, en had toen ook al pers ween, maar mocht dus niet persen! (dat was al een hel)
Er werden allerlij apparaten aan gesloten op t hoofdje, en bij mij om mn ween te meten.
Nou das lekker hoor kan iedreen zien dat er en wee komt terwijl je t zelf NOG niet in de gaten hebt .
Toen ik eidelijk mocht persen,werden mn  ween een half uur stop gezet! zn hardje kon de druk niet aan en moest eerst een beetje tot rust komen  toen mocht ik weer en toen kon hij er niet uit, hij lag met zijn gezichtje naar voor, dit hadden ze trouwens al wel gezien maar niet tegen mij gezegd, het had dus een k.s kunnen worden, als hij er niet snel genoeg was,dus toen de vaccum erbij, en toen naar een half uur was hij er, eindelijk........

Het kan dus ook anders....
Groetjes Meid 21

Hoi dames,

Voordat ik zwanger werd riep ik altijd als hardst dat ik wel een kind wilde maar niet wilde bevallen. Maar ja dat gaat nu eenmaal niet he!!
Vanaf het moment dat ik zwanger was heb ik me nergens meer druk over gemaakt.
Mijn bevalling heeft in totaal 22 uur geduurd. Waarvan 85 minuten persen.
Maar het zal me er nooit van weerhouden om nog een kindje te krijgen.
Ik vond het achteraf zelfs nog meevallen, vergeleken met alle verhalen die je altijd om je heen hoort.

groetjes Mirella

hoi ...

Ik wil nog even kwijt dat ik met mijn verhaal niemand wilde beledigen of aanvallen ik bedoelde eigenlijk alleen dat je je niet voor kunt bereiden op een verhaal van een ander ...juist omdat alle bevallingen anders zijn ....
Natuurlijk zijn er 'genoeg' bevallingen die een hel zijn voor de vrouwen, dat weet ik donders goed.
En ook mijn bevalling was niet pijnloos.....en ook ik heb de kraamtijd niet als een roze wolk ervaren.....vandaar dat wij ook bewust langer gewacht hebben met het proberen zwanger te worden van de tweede, ben nu begin okt. uitgeteld en eind okt. word mijn eerste 3....

Ik ben nu alleen wel zover dat ik weet dat er na die nare tijden ook hele leuke tijden staan te wachten en daar doen we het voor.....

groetjes marjan

Terug
Bovenaan