Voor Moi en Janna Nienke

Spannend, Moi! Ik hoop zo dat de clomid aanslaat, ik heb er al veel goede verhalen over gehoord. Ook goed trouwens dat je zo assertief bent geweest en een andere gyn hebt gevraagd. Wat moet je met zo'n boerenl*l?

Janna Nienke, hoe was je schoolreis? Heb jullie het een beetje droog gehouden? Wij hier tot 2 uur, dus ik ben een beetje bang dat het er bij jullie al eerder was...

Met mij is alles goed, zelfde als de rest van de week eigenlijk. Onze locatieleidster (hele leuke meid van mijn leeftijd) wilde vandaag de adv's voor volgend jaar gaan plannen. Normaal gebeurt dat in de laatste week, dus had ik het dan aan haar willen vertellen. Ik wil natuurlijk vlak voor de kerstvakantie wel wat adv's inplannen om dat ik dan bijna met verlof ga. Ik dacht dan moet ik het toch maar vertellen. Ze reageerde zo enthousiast! Ze bleef me maar omhelsen en zoenen, haha! We hebben op school nog al wat narigheid gehad afgelopen jaar, dus ik denk dat iedereen wel blij is straks eens een positief geluid te horen. Ben benieuwd hoe mijn directeur gaat reageren. Ik vertel het hem nu maandag maar, is ook een beetje gek als hij het dan niet weet en de locatieleidster wel!

Ben vandaag ook bij de dokter geweest. Ik mag thuis bevallen, waar ik erg blij mee ben. Ik heb namelijk een gaatje in mijn hart (vsd heet dat) en ik was een beetje bang dat ik sowieso poliklinisch moest bevallen. Ik heb het telefoonnummer van een verloskundigenpraktijk gekregen en hij zei dat ze bijna standaard echo's maken daar. Lijkt me erg leuk!

Ik moet eten van mijn schatje dus ik stop er voor nu mee. Liefs kiki

Hoi Kiki, móet hij jou vertellen dat je moet eten?!? Hier is het andersom: zit je nou weer te eten?? Gelukkig heb ik alleen zin in gezonde dingen. Gisteren kwam er een kindje trakteren toen we op het plein stonden. Stond ik daar met een stroopwafel in mijn hand, ik denk:nou, die eet ik maar gewoon op. Nou, drie happen waren lekker en ik maar stug dooreten omdat het anders zou opvallen! Dát mag ik dus van mijn lief niet meer doen!

Volgens mij heeft Janna Nienke het wel droog gehouden, bij ons begon het om 3 uur pas te regenen en ze zat toch een aardig end noordelijker. Janna Nienke, hoe was het?

Weet je waar wij ons net zo over zaten te verbazen? We waren al zo lang bezig om zwanger te worden, dat alles een beetje automatisch ging: ongesteld worden, wachten, klussen, wachten en weer ongesteld worden enzovoort. En ineens werd ik niet ongesteld! En toen was ik 'zomaar' zwanger. Het begint nu pas een beetje tot ons door te dringen. Mijn lief wil het ook zo graag aan zijn moeder vertellen. Hij zegt maar steeds: stel je voor dat ze doodgaat en het niet wist. Er mankeert niks aan mijn schoonmoeder hoor, maar we gaan het toch maar maandag vertellen voordat hij het er per ongeluk uitflapt.
Toen we stiekem gingen trouwen heeft zij het ook aan de hele straat verteld, dus ik ben er wel een beetje huiverig voor. Mijn eigen ouders zijn op vakantie en die kan ik het pas woensdag vertellen. Ik zit er ook niet op te wachten dat de buurvrouw van mijn schoonmoeder het eerder weet dan mijn ouders...... (die buurvrouw wist eerder dat wij gingen trouwen dan mijn eigen broers!). Hoe kunnen we haar ervan overtuigen dat ze het nog niemand mag vertellen? Hebben jullie tips?

Hoe was het verder bij de arts, wat gaat er nu verder gebeuren? Haha, ik heb een jaar lang alles gelezen over zwanger worden en nu is het zover en nu weet ik eigenlijk niet wat ik moet doen! Ik bel morgen de gyn (om te horen of ik een goede eisprong had!!) en dan vraag ik het hem wel even. Als het goed is weet hij al dat het toch gelukt is. Mijn lief had vandaag zijn vrouw aan de telefoon en toen heeft hij het haar maar even verteld. Zij was tenslotte degene die die afspraak geregeld had. Bij ons zijn er dus nu drie die het weten: de compagnon van mijn man en de gyn en zijn vrouw (en een paar honderd meiden hier op het forum!!)

Ik ben weer veel te lang aan het woord!

Liefs, el.

Hoi El (en de rest),
Ik heb dat gevoel nog steeds hoor, dat het niet echt is! Elke keer als ik naar de wc ga check ik of er niet stiekem toch iets...
De huisarts heeft op zich niet zoveel gedaan. Mijn verhaal aangehoord en gezegd dat ik toch echt zwanger was, waar ik voor moest uitkijken en dat ik met een week of 12 naar de verloskundige moet. Zij (of hij natuurlijk) maakt volgens hem standaard een echo, dus daar vraag ik even naar als ik morgen bel voor een afspraak.

Wat dat eten betreft: wacht maar, dat komt nog wel! In de eerste week had ik ook alleen maar zin in gezonde dingen en kon ik niet genoeg eten. Nu walg ik van de geur en zie tegen "tussen de middag" op omdat ik dan wel wat naar binnen moet werken. Alleen de geur in de keuken is me al teveel. Ik eet alleen nog extreme dingen: zoet, zuur of zout. Ik voel me daar wel een beetje schuldig over maar de huisarts zegt dat het geen kwaad kan. Als je in ieder geval maar elke dag eet.

Ben jij ook zo vergeetachtig. Het schiet echt niet op met mij! Ik word stapeldol van mezelf. Ik heb zondag een eindshow van streetdance en ik ben zo bang dat ik vreselijk ga staan blunderen op dat podium! Nog maar even goed oefenen morgen en zaterdag.

Ik weet niet hoe je kan bereiken dat ze het niet doorverteld. Misschien moet je gewoon eerlijk zeggen dat ze haar mond dicht moet houden omdat jullie vinden dat familie eerst door jullie ingelicht moet worden, dan jullie vrienden en dat ze daarna best de buuf en de rest mag informeren, maar pas als je een echo hebt gehad of zo. Beetje zielig verhaal er van maken, alsof je heel erg bang bent dat het mis kan gaan.

Grappig dat je nu de gyn nog moet gaan bellen... Man, je bent totaal overbodig, haha!

Truste, deze aanstaande mama moet hoognodig gaan slapen, tot morgen, liefs Kiki

Hallo dames

Nou ik heb gisteravond tot 9 uur achter de pc gezeten, maar jullie berichtjes stonden er helemaal niet op. Wel irritant hoor, dat het soms zolang duurt. Maar ja, we moeten het er maar mee doen.

Nou mijn schoolreisje was zeer geslaagd. Het was echt heel mooi weer, ben zelfs verbrand. 's Middags was het wel iets bewolkt, maar de kinderen hebben genoten. Op zich heb ik niet eens zoveel gedaan, want we hadden ouders die bij de groepjes kinderen waren. Maar ik was toch wel dood op. De kinderen waren de terugreis erg rustig en in sommige auto's lagen ze heerlijk te slapen. Dus al met al een geslaagde dag.

Kiki, leuk toch dat de mensen om je heen zo leuk reageren. Ben benieuwd wat je directeur zegt. De rest van de collega's zou je het na de vakantie vertellen toch. Je hoeft je niet schuldig te voelen over het eten hoor. Het is toch algemeen bekend dat zwangere vrouwen vreemde combinaties eten. Als je ook maar gezonde dingen naar binnen werkt, dan valt het allemaal wel mee.
Dus je mag thuis bevallen? Dat is wel mooi of niet? Sommigen willen gelijk liever in het ziekenhuis bevallen. Het heeft allebei zijn voordelen en nadelen.
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat jullie allebei zoiets hebben van ben ik echt zwanger. Ik denk als straks je buikje echt begint te groeien en de 12 weken voorbij zijn, dat het dan pas echt tot je door dringt.

El, ik zou ook niet weten hoe je je schoonmoeder er van kan overtuigen dat ze het niet verder moet vertellen. Zou het gewoon nadrukkelijk zeggen dat je niet wilt dat andere mensen het weten dat je zwanger bent en eventueel kun je nog uitleggen waarom. Mijn vriendin heeft dit ook gehad. Haar vriendin had aan haar moeder vertelt dat zij zwanger was en dat vertelde ze in de korfbalkantine. Dus toen moesten ze het wel vertellen. Niet zo leuk, want sommige mensen wil je het toch iets eerder vertellen en dat kon nu niet meer.Succes ermee.

Ik dacht ook altijd dat de huisarts nog van alles zou doen, als je daar zou komen met de mededeling dat je zwanger bent, maar dat blijkt inderdaad niet zo te zijn.

Hoe kijken jullie trouwens tegen de bevalling aan? Ik weet dat het nog wel even duurt zoordat het zover is, maar ben gewoon nieuwsgierig. Want dat vind ik toch wel het ergste. Ik heb een hele lage pijngrens en het lijkt me echt geen pretje. Maar ja het kind moet er uit. Mijn vriendin zegt dat ze dat ook wel had, maar toen ze zwanger was dat zoiets veranderd. Nou ik hoop het maar.

Nou al weer een heel verhaal. Ik zal even wat gaan doen. Ben vandaag lekker vrij, maar moet nog wel wat dingen doen. Misschien nog tot vanavond.

Moi, hoe was je bruiloft? Was het gezellig en zagen ze er mooi uit? Hoor het wel.

Liefs Janna Nienke

Hoi meiden,

Bruiloft was erg ezellig! Mijn beide werkgevers waren gister getrouwd,,en al het pesoneel (van 3 locaties) mochten daarbij aanwezig zijn! Ze hebben ook al een zoontje van 4,,,wat een moppie, en die liep de hele avond vol trots naar zijn papa en mama te kijken erg leuk!
Ze zagen er prachtig uit,,en ook een hele mooie locatie,,alleen het bandje vond ik wat minder,,maar evengoed lekker gedansd hoor! Lekker de ochtend vrij,,,gelukkig,,weinig geslapen!! Laat er in en evengoed vroeg weer wakker,,ken je dat bah!! Ik begin om 13.00 to 18.30,,,en dan lekker,,weekend!
Mijn vriend en ik zijn nog niet getrouwd, maar hij wil wel, maar voor mij hoeft het niet perse hoor,,als hij mij vraagt zeg ik geen nee, maar ik vind het ook wel leuk om te trouwen als ons kind(eren) straks wat groter zijn..

Wat leuk kiki,,,zo warme reactie van een collega!! Volgens mij voel je je dan zooo gelukkig..leuk hoor!! En fijn dat je thuis mag bevallen,,dat zou ik (tegen die tijd) ook wel graag willen hoor!

el, het lijkt mij inderdaad ook zooo onwerkelijk als je datn eindelijk zwanger bent,,vooral als je eigenlijk al denkt het lukt ons niet "zomaar" er is meer aan de hand,,zou het trouwens toch gekomen zijn van het om de dag klussen?? Moeilijk hoor zo'n schoonmoeder,,ik zou het ook niet leuk vinden als zij het tegen iedereen verteld, dit wil je toch zelf doen, op het moment dat jullie dat willen ja, toch!!! Praat er maar goed over zou ik
zeggen!

Janna Nienke, wat leuk dat het schoolreisje geslaagd was en dat jullie het droog gehouden hebben!

Als ik die verhalen zo lees,,,denk ik echt ik wil ook!!! Heftig he, dat verlangen naar een zwangerschap en een kindje!! Ik zit vandaag op de laaatste dag clomid,,heb gelukkig geen last gehad van bij werkingen,,,en nu maar hopen dat het zijn werk doet!!!Jullie ook al weer druk aan de klus???fijne dag!!!1

Liefs moi xxxx

He Moi

Bij ons is het net andersom. Wij zijn ook nog niet getrouwd. Mijn vriend heeft zoiets van we zijn al zo lang samen en dan heeft trouwen niet echt een meerwaarde. Hij heeft liever kinderen. Ik wil wel graag trouwen. Maar nu we er voor hebben gekozen om zwanger te worden verdwijnt trouwen eerst naar de achtergrond. Een paar weken geleden zijn vrienden van ons getrouwd. Ze hadden ook twee bruidsjonkers. Heel lief en schattig. Toen hadden mijn vriend ik allebei wel zoiets van; als wij trouwen dan kan ons eigen kindje mooi mee. Dan word je helemaal blij en verliefd, heerlijk.

Dus jij hebt dat ook, dat je verlangen steeds groter wordt. Ik ook hoor. Ook als ik bijvoorbeeld door de Hema loop en al die mooie kinderkleertjes zie, dan wil ik ze gelijk kopen. Hoop voor ons dat het deze keer raak is. Er was toch ook iemand hier die naar 1x Clomid gebruiken zwanger was geworden. Dus Moi je weet maar nooit.
Als jij je vruchtbaarste dagen hebt, klussen jullie dan gewoon om de dag of elke dag? Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. De ene doet het zo en de andere juist anders. Ik wil eigelijk mijn kans ook niet mis lopen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Nou ja, nog maar even over nadenken. Volgende week zaterdag is volgens babybrabbel mijn vruchtbaarste dag.
We zien wel.
He werkse nog vanmiddag en spreek je snel weer.

Liefs Janna Nienke

Hoi Janna nienke,

Wij klussen vanaf vandaag tot volgend weekend pff elke dag om er echt zeker van te zijn, mocht ik nu met clomid echt een eisprong hebben dat ik die niet mis,,,ik vind het gewoon een fijn idee!! Als het goed is heb ik vanaf 13 juni tot 16 juni mijn vruchtbare dagen, dus we nemen het iets ruimer!! Het moet voor beide geen probleem zijn natuurijk,,het moet wel leuk blijven!!

Ik heb dat ook hoor, als ik in de winkel van die leuke baby kleren zie wil ik al bijna wat kopen ik vind het zo leuk allemaal!!

Ook als ik zwangere vrouwen zie lopen volg ik ze echt met mijn ogen en kwijl nog net niet ha, ha...het lijkt mij zo fantastich om zwanger te zijn, maar misschien maak ik het in gedachten wel mooier dan het in werkelijkheid is!!

Spannend hoor,,we wachten af en klussen fijn verder!! Straks word het weer moeilijk want dan zitten we weer in de wachtfase!!!

Liefs moi xxxx

Terug
Bovenaan