Voor Moi en Janna Nienke

Hoi Moi

Jeetje elke dag. Ik geloof niet dat dat bij ons zal lukken. Nu ook omdat we zo druk met het huis bezig zijn. Maar we zien wel even. In ieder geval om de dag.
Ik denk ook wel dat we het mooier maken dan het in werkelijkheid is, maar dat komt ook omdat we er al zo lang mee bezig zijn.
En ik kan er nog steeds moeilijk tegen als mensen zwanger worden en dan zeggen dat het niet gepland was enzo.
Ik gun het iedereen hoor, maar kan soms wel jaloers zijn.

Vreselijk dat wachten straks. Dan gaan de dagen zo snel voorbij. En op de dag dat ik mijn NOD heb dan durf ik bijna niet eens naar de wc. Bang dat het begonnen is. Net of het niet eerder begin, haha. Maar ja, het zit tussen de oren. Zal even gaan eten.

Liefs Janna Nienke

Hey meiden!
Ik mag al over twee weken voor een echo! En als ik de reacties op het zwanger zijn forum mag geloven, zouden we dan echt al het hartje kunnen zien. Nu wordt het pas 'echt', dat klinkt allemaal zo spannend. Mijn lief begint het nu ook een beetje te beseffen. Ik denk dat ik toch al langer het idee had dat het raak was.
Ik weet niet of het kwam doordat we het iedere dag deden dit keer. Het schijnt dat de kwaliteit van het zaad beter is als het regelmatig geloosd wordt. En juist doordat je op sommige dagen echt moet, gebeurde het bij ons wel eens een week helemaal niet (haha, als het toch geen resultaat heeft, dan maar helemaal niet!). En dat schijnt dus heel slecht te zijn voor de volgende keren. En misschien heb ik wel zo'n kosmobiologische eisprong-bevruchting gehad! Deden we het gewoon op het verkeerde moment! Nouja, wat maakt het uit?

Ik was al een keer getrouwd geweest en ik had mezelf gezworen dat ik dát nooooooit meer zou doen. Maar ja, dan kom je toch iemand tegen die de moeite waard is. Het idee van kinderen krijgen was er eerder. Toen vond hij dat kinderen ook getrouwde ouders moesten hebben en toen heb ik ermee ingestemd om te trouwen als de kinderen er waren. Toen kochten we vrij onverwacht een huis en het kinderen krijgen liet wat langer op zich wachten. Toen zijn we stiekem getrouwd, met alleen ouders en de compagnon van mijn man erbij. 's Middags hebben we zelf een buffet klaargemaakt en dat hebben we 's avonds met ouders, broers en schoonzus en de compagnon en zijn vrouw opgegeten. Het was heel anders dan mijn eerste huwelijk en heel geslaagd! Ik heb er nog steeds wel een beetje moeite mee om mijn lief 'mijn man' te noemen. 'Mijn man' is zo lang iemand geweest die zooooo fout was (ontdek je helaas pas als je wel een goeie treft). Uiteindelijk ben ik dertien jaar getrouwd geweest voor de scheiding werd uitgesproken en de boedelscheiding is nu (nog een jaar later!) nog steeds niet rond.

Maar wat kan het schelen? We krijgen een kindje! Weet je wat zo gek is? Als ik hoor van iemand die zwanger is, moet ik altijd direct een cadeautje kopen. Ik dacht dat ik niet te houden zo zijn als ik eenmaal zelf zwanger zou zijn, maar ik ben er toch een beetje huiverig over. Stel je voor dat het misgaat?
Nou meiden, ik leg weer veel te veel beslag op jullie vrije dag/uurtjes en ik heb zelf ook nog het een en ander te doen. We gaan niet weg van het weekend, dus ik 'spreek' jullie vanavond wel weer!

Liefs, el.

Hoi el,

Jeetje,,over 2 weken al een echo, dat is echt geweldig! Ik kan mij voorstellen dat het nu heel onwerkelijk is, maar als je straks het hartje gehoord heb,,,,is het gewoon "echt" dat is toch weer een voordeel als je al bij de gyn loopt, want dan krijg je eerder een echo!

Wil nog even zeggen dat het bij mijn moeder niks ernstigs was,,,die had een knobbeltje in haar borst, maar alles is goed pfff gelukkig!!

Wij willen misschien trouwen als ik zwanger ben,,,en dan met familie en goede vrienden uit eten,,maar niet met zo`n feest en alles erop en eraan,,,het trekt mij helemaal niet, maar ik vind het wel leuk om getrouwd te zijn!! En ik vind het ook wel heel speciaal als ik dan zwanger ben ja, toch??

Dat wist ik helemaal niet el, dat als je het niet zo vaak doet dat dan de kwaliteit van het sperma minder word ik dacht juist andersom....deden jullie het ook elke dag?? ik dacht om de dag!! Wij doen het nu ook elke dag!!!

Hey meiden, ik ga zo naar mijn werk,,,blehh heb even helemaal geen zin, maar ja als ik er dan weer ben met al die kleintjes vind ik het ook wel weer fijn hoor!!

liefs moi xxxx

Hoi moi, wat een goed nieuws over je moeder! Een hele opluchting lijkt mij!

Mijn lief was nog niet eerder getrouwd geweest, maar had al wel een aantal relaties met 'foute'vrouwen gehad. Hij vond het zo oneerlijk dat ik niet met hem wilde trouwen omdat ik een keer de foute had getroffen. En hij wilde echt alleen maar met mij trouwen! Ik heb inmiddels beide vormen van trouwen zelf meegemaakt (groot feest en heel intiem). Zelfs als ik echt alleen kijk naar de trouwdag en niet naar het huwelijk dat erop volgde, vond ik het kleine feestje het leukst! Je maakt alles veel bewuster mee, de eerste keer werd ik geleefd, de tweede keer had ik alles zelf in de hand!
En als ons nieuwe huis klaar is, dan trouwen we in de kerk en dan geven we een groot feest in het huis. Jullie zijn bij deze uitgenodigd, wel komen hoor, met je dikke buik!! Als alles goed gaat laten we dan ook onze kleine dopen.

Dat van ie kwaliteit van die sperma had ik niet zelf bedacht hoor. Volgens mij kwam het van de site van Freya. Het beste zaad heb je als de man om de drie à vier dagen klaarkomt. Dat is de tijd die nodig is om de boel te vernieuwen zodat het optimaal van kwaliteit is. Als je langer wacht, dan sterft het zaad af en heb je bij de volgende lozingen dus heel veel dood zaad ertussen zitten. Als je zwanger wilt worden kan je het het best een paar dagen om de dag doen. Het zaad is dan van een zodanige kwaliteit dat het minimaal twee dagen blijft leven en dus in principe het ei niet kan missen. Maar bij elke dag schijn je dus een kwaliteitverlies te hebben van 60 tot 80%. Dat betekent dat er na een paar dagen bijna niets meer over is! Wij deden het echt om de dag, van dag 6 tot dag 16 (wel een keertje gesmokkeld hoor, met het spuitje!) Moi,het is bij ons nooit een overweging geweest, maar ik zou het denk ik zonde vinden om het echt iedere dag te doen. Ik heb me de laatste periode vreselijk moeten inhouden omdat ik voelde dat mijn vruchtbaarste dag precies op de dag was dat we het niet deden en toch was het raak! Aan de andere kant: ik weet van Kiki dat ze het wel iedere dag deed in de vruchtbare dagen en die is ook zwanger!
Nou, ik hoop dat je er wat mee kan, nu ga ik echt andere dingen doen!

Liefs, el.

Hallo Ladys

Nou weer heel wat geleerd van je verhaal El. Nou weet ik het zeker. We doen het gewoon om de dag. En in mijn vruchtbaarste dagen misschien iets vaker, tenminste als we zin hebben.

Echt super dat je over twee weken al voor een echo mag. Ook al heb ik nog geen kinderen gehad, maar heb wel eens het hartje van een super klein babytje gehoord en had de tranen in mijn ogen. Mijn vriendin was toen zwanger en ik was met haar aan het bellen. Op een gegeven moment zei ze dat ik even moest wachten en heel stil moest zijn. Ze hadden de hartkloppingen op kunnen nemen en dat liet ze me toen over de telefoon horen. Echt geweldig, wat er dan door je heen gaat. En kun je nagaan, was het niet eens mijn eigen kind. En ik had toen ook nog geen verlangens naar eigen kinderen.
Dus El, ik hoop voor je dat je het hartje dan kunt horen.

Kiki, wanneer mag jij eigelijk voor een echo? Hoop ook voor jou dat het snel is.

Moi echt super voor jou en je moeder dat het niets ernstig was met dat knobbeltje in haar borst. Altijd vervelend zulke dingen. Ze brengen toch spanningen met zich mee.

Ik vind het eigelijk wel grappig hoe toch best wel veel en soms intieme dingen van ons zelf vertellen hier. En dan te bedenken dat we elkaar nooit hebben gezien. En als je elkaar had gezien, misschien had het dan wel neit geklikt. Maar bij mij is het gewoon zo dat ik bij vreemden beter sommige dingen kan bespreken dan met mijn vrienden. Niet dat jullie complete vreemden voor me zijn, maar hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel.

Zou vandaag van alles, maar heb nog niet zoveel gedaan. Ik moet zo naar de psycholoog voor mijn afrondingsgesprek. Dan ben ik na een anderhalf jaar weer " gezond" verklaart. Gek idee eigelijk. Zullen altijd nog wel moeilijke momenten blijven, maar kan er nu beter mee omgaan en ook beter uit komen.

Moet ook nog even bij school aan. Heb mijn vaderdagcadeautjes laten liggen en moet ze nog even inelkaar zetten. Misschien tot vanavond en anders dit weekend vast nog wel een keer.

Liefs Janna nienke

Hoi meiden,

Allereerst Moi: wat een goed nieuws! Daar zullen jullie heel gelukkig mee zijn. Mijn hele schooljaar zat vol met dat soort nare berichten van collega's, dus fijn dat dit goed blijkt te zijn.

Leuk El, dat je over 2 weken al mag voor de echo! Ik ben zo benieuwd wat je dan ziet en hoort! Kan jij foto's scannen op de computer en me toesturen? Dan weet ik ongeveer wat ons in week 10 te wachten staat. Ik moet in de week van 5 juli een echo laten maken. Ik krijg nog de verwijsbrief daarvoor. Op 13 juli moet ik dan voor het eerst naar de verloskundige. Heel spannend allemaal. El, jij moest toch vandaag de gyn bellen voor de uitslag van je bloedwaardes? Hoe reageerde hij op jullie goede nieuws?

Janna Nienke, zoals El al schreef hebben we het elke dag gedaan in mijn vruchtbare periode. Als het zaad van de man goed is kan het geen kwaad. Moi en lover kunnen het dus gerust elke dag doen. Dat van dat oude zaad heb ik ook gehoord. Maar als alles goed is blijft zaad minstens 48 uur leven (soms zelfs wel 5 dagen!). Succes!

Wij hebben afgelopen week de avond4daagse gehad en de kinderen waren niet te genieten vandaag (hun juf ook niet, haha). Snel huilen, "hij raakt me aan!", dat soort ongein. Ik heb heel veel kinderen getroost vandaag, dat snap je nu wel. Bij ons in de groepsindeling voor volgend jaar al bekend en het is leuk om te zien hoe kinderen (en soms ook ouders) reageren. Eentje vroeg me vandaag heel ernstig: Van wie ben jij de juf? Toen zei ik: Volgend jaar ben ik die van jou. Zijn gezichtje brak ineens op en hij zei: O ja, da's leuk!
Nog 3 weken, en 14 rapporten, en dan hebben we vakantie. Ongelovelijk, dat die hummels die ik afgelopen augustus binnenkreeg, straks de oudsten zijn. Kan ik me nog niet voorstellen.

Tot later meiden, liefs Kiki

Hoi Kiki, de uitslag van mijn eisprong was er wel, maar daar had ik geen belangstelling voor eigenlijk. De uitslag van de rode hond en toxoplasmose waren nog niet binnen. Ik heb de gyn zelf niet gesproken, alleen zijn assistente. Maar als het goed is weet hij het wel. Mijn lief had gisteren zijn vrouw aan de telefoon (ging over hun dak dat vernieuwd moet worden) en toen voelde hij zich eigenlijk verplicht om het haar maar even te vertellen. Tenslotte had zij de hele boel aangezwengeld.
Ik kan in ieder geval geen foto's inscannen, maar tegen die tijd vraag ik wel even hulp.
We gaan het maandag aan mijn schoonmoeder vertellen en woensdag aan mijn ouders. Mijn schoonmoeder wil ons nog steeds een huwelijkscadeau geven en nu heeft ze bedacht dat ze trouwringen voor ons gaat kopen. Maandag zeggen we dat we liever een kinderwagen willen!

Ik ben wel inmiddels het een en ander gaan lezen over als je zwanger bent. Heel veel onderzoekjes zouden eigenlijk gedaan moeten worden als wij met vakantie zijn of in de weken erna. We wilden met vakantiein week 10 t/m 14, de onderzoeken kunnen in week 10 tot 16. Nou, daar hebben we het nog wel even over met de gyn. Ik ben zoooooo benieuwd, zit je niet meer te wachten op je nod, verzinnen ze weer wat anders spannends!

Liefs, el.

Terug
Bovenaan