VOOR MOOSJE

Hallo Moosje,

Bij de osteopaat van ons dochtertje hebben wij te horen gekregen dat zowel zij, als ons zoontje allebei 'nieuwetijdskinderen' zijn met allebei een heel oude ziel. Ze heeft me het boek 'Het hoog sensitieve kind' angeraden van Elaine N. Aron, ik ga het binnenkort maar eens kopen. Heb jij dat boek gelezen? Ik vind het wel heel bijzonder allemaal hoor...

Groet,

Anouk
 
Hoi Anouk,

Ik ben niet Moosje maar werd wel erg nieuwsgierig na het lezen van jouw berichtje. Ik ben vrij sceptisch maar wil geinteresseerd in allerlei ideeen over "het leven".
Kun jij mij vertellen wat het precies inhoudt (nieuwetijdskinderen) en waar aan een osteopaat die kan zien.

Groetjes Peggy
 
Hallo Peggy,

Op onderstaande site kun je een en ander lezen over 'nieuwetijdskinderen' (ook wel indigokinderen of hoog-sensitieve kinderen genoemd). Ik heb mezelf nog helemaal niet voldoende ingelezen hoor, maar aangezien ons verteld is dat wij twee van zulke kindjes hebben is mijn aandacht zeer zeker gewekt. In het lezen van de stukjes herken ik zeker dingen in mijn zoontje (ruim 2,5 jaar). Mijn dochtertje is pas 5 maanden dus daar kan ik nog niet zoveel van zeggen.

Je moet de site even aan elkaar koppelen, anders was-ie te lang en daar kreeg ik een foutmelding voor.

http://www.worldinoneness.com/site/mc
/Pagina/110/Nieuwetijdskinderen.html

Ik hoop nog steeds op reactie van Moosje (toch??) want ik ben erg nieuwsgierig!!

Groet, Anouk
 
Hoi,

Sorry voor de verlate reactie, ben toch wel elke dag even actief maar heb het waarschijnlijk gemist.

Nee, ik heb dat boek niet gelezen , ik lees eigenlijk niet zoveel boeken.   Maar mooi dat je er wel voor open staat. Kijk maar eens   rond er worden steeds meer nieuwetijdskinderen geboren met als doel veel liefde in de wereld brengen.
Er zijn verschillende groepen kinderen zoals ;
sterrekinderen
zonnekinderen
indigokinderen
en zo nog veel groepen meer.

Waar kom je eigenlijk van daan?
Ik wil je wel even vermelden dat er op z'n beurs niet altijd zuiveren mensen aanwezig zijn. Deze kunnen je ook verkeerde informatie geven waar jij dan weer verkeerde verwachtingen bij hebt.
Hoe oud is je dochtertje?
Merk je dan dat ze anders is, vaak door dingen die ze zeggen of de wijsheid die ze bij zich heeft.
Een kleine van een vriendin   heeft zijn moeder uitgebreid verteld waarom hij bang is van water.
Hij vertelde dat hij ooit eens was verdronken in een zwembad   ergens in europa hij vertelde dat hij op haarheeft gewacht totdat zei hem is komen halen om geboren te worden en  die lieve schat is afgelopen februarie drie geworden.

laat me maar even weten hoe het boek was

groetjes monique

 
Hoi

Elk mens heeft iets wat   met paranormaal te maken heeft, elk mens is uniek en wat jou taken zijn of doel is heb je al vastgelegd voordat je geboren zou worden,
Door je te ontwikkelen door groei in je zelf door je te verdiepen lezen van boeken of eens informatie opdoen over spirituele raak vlakken  .kan het zijn dat je ook jouw paranormale gaven opent voor de wereld.
 groetjes monique
 



Nieuwetijdskinderen en overgevoelige kinderen




Nieuwetijdskinderen, of indigokinderen, zijn kinderen van deze tijd. Velen van hen passen niet zo goed in de structuren van onze maatschappij, hebben soms moeite op school, passen zich moeilijk aan, aan de normen die worden gesteld. Ouders kunnen ze vaak niet peilen en lopen met hen van therapeut naar therapeut en worden radeloos van het zoeken naar een oplossing. Nieuwetijdskind zijn is ook helemaal geen ziekte , maar een samenstel van persoonskenmerken. In de lijst verderop vindt u een aantal kenmerken. Deze kinderen zijn vaak heel gevoelig en kunnen om die reden dan ook vaak de emoties van anderen spiegelen. Zij laten u zien, wat u voelt, beleeft en niet verwerkt.
Ter geruststelling, er zijn therapieën die verbeteringen kunnen bieden. Enerzijds wordt het kind behandeld en anderzijds de ouders begeleid en eventueel ook behandeld en voorzien van informatie om anders om te gaan met het kind. Beide vinden plaats vanuit wederzijds respect voor het individu van het kind en de ouder.
De therapieën die gebruikt worden kennen geen bijwerkingen zoals we van medicijnen kennen. De gehanteerde therapie is een combinatie van diverse technieken. Met deze methode wordt op diverse niveaus tegelijk gewerkt. o.a. wordt gebruik gemaakt van allergietesten om een passend dieet samen te stellen, er worden vitaminen- en mineralenpreparaten voorgeschreven om tekorten aan te vullen en in vele gevallen vindt er een ontgifting plaats. Voor behandelmethoden zie www.sensicure.nl
Nieuwetijdskinderen en leeftijd: Leeftijd is niet belangrijk, ook ouderen herkennen zich vaak in de genoemde kenmerken. Ook voor hen is behandeling uiteraard mogelijk. Herkenning kan voor vele ouderen een opluchting zijn. Je voelt je niet meer een eenling in deze maatschappij en je vindt gemakkelijk contacten met gelijkgestemden. Ook hiermee is ruime ervaring opgedaan in de afgelopen periode. Personen in de leeftijd van 0 tot 83 jaar werden behandeld.








1. Kenmerken Nieuwetijdskinderen


2. Kenmerken ADHD


3. Kenmerken hoogbegaafdheid


4. Vergelijking van kenmerken


5. Algemene tips voor overgevoeligheid

6. Hypoglycemie dieet
7. Hypoglycemie + basisch dieet
8. Managing Autism, een overzicht van voedingskundige onderzoeken aangaande autisme (PDF-formaat), engelstalig
Download PDF leesprogramma
Huilbaby's

KISS-syndroom




Nieuwetijdskinderen organisatie Nederland


Spiegelen van emoties


Schoolproblemen en Nieuwetijdskinderen


Schoolsoorten en systemen




Opleidingen en workshops


Boekenlijst over Nieuwetijdskinderen, ADHD e.d.  
 
Gevoeligheid bij ouderen en jongeren:
Post Traumatisch Stress Syndroom (PTSS)

Hoog Sensitieve Personen
Sensitieve kinderen
 
Was ik weer,

Ik ga niet naar beurzen hoor, mij niet gezien, hahaha! Nee, het was de vrouw van de osteopaat die zelf heel gevoelig is en veel dingen 'oppikt'. Toen mijn dochtertje (5 maandjes nu, maar toen 2 - 3 maandjes oud) daar onder behandeling was zat ze haar gewoon te observeren en toen wist ze het me te melden. Ze wist het gewoon. Ook meldde ze dat deze kindjes vaak als 'onhandelbaar' worden aangemerkt omdat ze niet begrepen worden door volwassenen. Ons zoontje is nu ruim 2,5 en idd. erg 'wijs'. Hij praat al maandenlang heel erg goed, dat begon in april-mei 2005 toen hij ruim 1,5 jaar oud was. Hele volledige zinnen met meestal de lidwoorden op de juiste manier gebruikt (nu he, niet vorig jaar hoor). Op de creche staan ze regelmatig van hem te kijken en dan krijg ik te horen als ik hem ophaal: "Wat-ie vandaag nou weer zei...." Hij zegt heel erg vaak: "Mama, ik vind jou zo lief!!!" maar ook tegen papa, tegen zijn zusje van 5 maandjes, tegen opa en oma, tegen de poesjes, tegen de juffies op de creche, werkelijk tegen iedereen. Ik ben opgevoed met de wetenschap dat er veel meer is tussen hemel en aarde en ik sta dus ook nergens van te kijken. Ik sta overal voor open en voor mij geldt bijna  altijd eerder: eerst zien dan pas niet meer  geloven. Ik vind het erg bijzonder dat ik twee van deze kindjes heb gekregen en ben ook erg nieuwsgierig naar de toekomst. Wij zijn erg meegaand met ons zoontje. Hij mag een heleboel (binnen bepaalde grenzen) en hij voelt zich vaak erg 'trots' als hij iets mag. Hij is heel bijzonder, kan verder niet precies zeggen waarom, maar vergeleken bij kindjes van zijn leeftijd is hij echt een stukje wijzer en voorzichtiger en hij heeft idd heel erg veel liefde te geven. Dit zeg ik zonder 'opscheppen' maar puur uit constatering. Daarnaast is hij natuurlijk, zoals ieder kind van zijn ouders, onze grote trots! Ons dochtertje is nog zo klein. Ze kijkt al heel wijs de wereld in maar verder kunnen we daar nog weinig van zeggen.   Ik begrijp overigens wel dat de meeste mensen bij dit topic zullen denken: "Wat een onzin allemaal..." maar da's dan maar jammer. Want NOG erger is dat veel van deze kinderen bestempeld worden als 'ADHD-ertje' (met de daarbij behorende, zware medicatie!!!) terwijl dit mogelijk helemaal niet aan de orde is. Als er meer bekendheid aan gegeven zou worden zou het allemaal misschien (nog) makkelijker zijn. Daarom ga ik het boek bestellen, want ik wil mijn kindjes goed begrijpen, of daar in elk geval alles aan gedaan hebben. Pfff... heel verhaal geworden weer. Beetje duidelijk???

Groet,

Anouk
 
Terug
Bovenaan