Voor op de fiets, maar nog niet zelfstandig kunnen zitten

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Vraagje...
Omdat het nu mooi weer wordt, heb ik al een fietstoeltje gekocht....
Nick kan nog niet zelfstandig zitten maar zit wel recht in zijn kinderstoel...
Nu lees ik dat je kindje eigenlijk pas op de fiets mag als hij zelfstandig kan zitten...
Wij willen gewoon kleine stukjes fietsen....zal dat slecht zijn voor zijn ruggetje??
Nick is bijna 8 maanden

Groetjes Mootje

Hoi mootje

Ik denk dat je hier wel discussie van krijgt,
maar mijn kleine mannetje is nu 8mnd en ik fiets al sinds hij 7mnd is met hem,
Wel kleine stukjes even mijn oudste uit school halen,
hij gaat nog niet uitzichzelf zitten maar als ik hem op de grond zet blijft hij wel zitten.

Nu ben ik toch iemand die vind dat iedereen het zelf moet weten, elk kindje is verschillend,  
Mijn dochter is nu 6 jaar en daar  ben ik ook met 7mnd voor het eerst mee gaan fietsen.

Als je het doet begin dan kleine stukjes en kijk  hoe het gaat, die van mij vind het geweldig.

Groetjes Mascha  

Hoi,
Ik heb het de laatste keer bij het cb ook gevraagd en toen werd mij gezegd dat het het beste is om te doen als je kind de duur van de fietstocht ook thuis zelf zou kunnen zitten.
Omdat wij niet zo'n snelle jelle hebben betekend hier dat ik tot 10 maanden heb gewacht. Natuurlijk had ik er eerder zin in maar ja liever 1 maandje langer wachten als een kind later (als volwassene) jaren met rugproblemen :D.

Heb net een stukje gefietst met Nick....
Hij vond het echt super leuk.
We hebben maar een heel klein stukje gefietst zodat zijn rugje niet te veel belast werd.
Maar....het is zeker voor herhaling vatbaar hoor...
Hij kraaide van plezier.

Hoi Mootje

ik heb de foto gezien wat een schatje zeg,
dus hij vond het leuk,
mijn kleine mannetje vind het ook geweldig (foto boven die van jou).

nou veel fietsplezier

groetjes mascha

Ha mootje!!!

Je hebt me overgehaald!!! Ik wilde eigenlijk ook al wel! Maar durfde niet zo goed..........helaas heb ik het weekend nachtdiensten, maar maandag ga ik een fietsstoel scoren! Heb er al eentje uitgekozen, moeten hem alleen nog kopen! En monteren...........en dan maandag middag, als ik ben uitgeslapen, gaan we lekker met zijn drietjes fietsen!

Veel fietsplezier! Fijn dat Nick het zo leuk vond!!

Liefs!

Hoi,

Loek kan ook nog niet uit zich zelf gaan zitten, maar als wij hem neerzetten blijft hij wel los zitten. Ons is verteld dat de duur dat hij los kan zitten ook in het fietstoeltje mag gaan zitten.

Loek heeft nog niet in het fietstoeltje gezeten, ivm verbouwing kan ik moeilijk aan mijn fiets komen.. Maar als alles goed is kan ik vanaf morgen gemakkelijk bij mijn fiets komen en dan gaan we een lekker stukje fietsen met hem.

Chantal

...... Janneke zit helemaal nog niet, en ik heb zo'n zin om te fietsen....
vooral met dit weer. Janneke is 10 april 9 maanden.

Veel plezier allemaal met fietsen!

Terug
Bovenaan