voor poppetje71

hoi

nou we zijn op het cb geweest, alles was helemaal goed, jeeee.
Hij weegt .......8565gr!! en is 72 cm lang.
We moeten ook gaan starten met brood tussen de middag en warm eten in de avond, wel spannend hoe loop het schema dan weer???? net zo gewent aan deze!

Het brood moeten we dan eerst weken in de melk evt met wat smeerworst ofzo en dan geven. deed jij dat ook? na jou verhaal beetje bang geworden.....!
het leuke was kan hij al zitten?? en ja hoor Tycho echt een tijdje alleen gezeten! en wil ie al staan? hup en daar ging hij of hij het snapte wat ze vroeg echt zo leuk!!!!

over 6 wkn weer terug komen en dan met 11 mnd weer.

gelukkig verder geen commentaar gehad, pffff!!!!

xx wen

Ohhh, wat een grote jongen al hè!! Fijn dat alles verder ok was en je geen "commentaar" kreeg!

Ik heb eigenlijk het stadium van brood weken in de melk overgeslagen. Gewoon omdat niemand mij dit had verteld! Misschien goed om dat alsnog te doen! En ik was wel van plan om op wat kleine stukjes een beetje smeerworst of smeerkaas te doen. Kijken of dat beter gaat! Spannend hoor dat (biologische) brood (zit daar dan trouwens geen tarwe in???) voor Tycho!
En wat goed dat ie al even alleen zit! En al wil staan, toe maar! (Sommige kindjes schijnen inderdaad eerst te gaan staan en dan pas te gaan kruipen, die draaien het gewoon om!).

Wij moeten 5 maart weer (ook zo'n 6-weekse controle). Ben ook benieuwd hoe Isa gegroeid is de afgelopen 6 weken!

Inderdaad is het best passen en meteen met al die nieuwe voeding.
Isa krijgt nu ook nog maar 3 melkvoedingen per dag. 's Ochtends beginnen we met een bordje Bambix (jammiejammie!!), dan halverwege de ochtend een fruithapje, rond 12.30 - 13.00 u een fles van 240 cc (210 water en 7 schepjes), nu nog met er achteraan een paar broodkorstjes of broodfriemeltjes maar dat moet dus opgevoerd worden naar meer brood (en minder melk), dan rond een uurtje of 15.00 een flesje diksap met een stuk liga of lange vinger, om 16.30 - 17.00 een warme hap en een toetje (biogarde of een danoontje (die geef ik 3 x in de week) en om ca. 18.30 u haar avondfles (ook weer 210 water + 7 schepjes) met wat Nutrix erin. Die drinkt ze niet altijd helemaal leeg.
Dit schema hebben wij nu ruim een week en dat gaat goed. De fles van 15.00-15.30 u heb ik er tussenuit gehaald. dat vond ik zo'n geprop en Isa dronk hem toch vaak maar voor de helft.

Dus....

Ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat!

Grttz. Poppetje71

Poppetje71,

Hoe gaat het met slapen? Lukas slaapt sinds een week of twee op zijn buik en dat is een verademing. HIj wordt snachts niet meer wakker en slaapt zelfs door tot 7 uur of half acht (van het weekend zelfs een keer half negen!).

Hij draait zelf op zijn buik, ook als ik hem op zijn rug neerleg. In het begin was ik wel bang, en ook nu controleer ik wel vaker maar hij doet het er goed op.

Qua eten volg ik overigens hetzelfde schema als jij. Alleen krijgt hij in de ochtend sap en koek en in de middag fruit. Op het KDV hebben ze namelijk in de ochtend niet altijd vers fruit en daar gaat hij toch drie dagen in de week naar toe.

Ik geef hem trouwens eerst brood en daarna pas de fles. HIj eet ongeveer een halve boterham denk ik. Ik week het ook niet in de melk. Gewoon een beetje smeerworst of smeerkaas en de stukjes heel klein snijen. Hij smult er wel van hoor.

Alleen bambix krijgt hij nog niet, maar volgende week moet ik naar het CB en dan zal ik waarschijnljik ook dat er wel aan gaan toevoegen.

Annemieke

hallo

Nou oma heeft brood gegeven met melk was ook een hel..... AARGGG half stikkend is er niet veel ingegaan.... en moest ze dus snel warm eten uit de vriezer plukken omdat te geven want hij had natuurlijk erge honger.... aaaahhhhh

maar advies van mijn collega ieder dag even proberen....

hoe is het bij jullie? wij slapen inmiddels weer goed. (eigenlijk moet ik dat niet zeggen want dan zal je zien dat ie vannacht wakker wordt.....)

bij ons op het werk iedereen ziek (assistentes) wat een gedoe erg druk nu !!! dus ga maar weer verder... (nog 1tje sturen dan...)

xx wen

Hai Wendy,

Tja, ik blijf het ook eng vinden hoor die stukjes brood maar we proberen het gewoon iedere dag. Is voor zo'n kindje ook wennen natuurlijk. Morgen ga ik proberen er iets op te smeren en/of het dopen in de melk.

Met slapen, ach, nog altijd niet fijn. Isa is de laatste nachten "maar" één keer wakker (rond 3 uur 's nachts) maar dan wel echt klaaaaarwakker en dan is ze zeker een half uur aan het kletsen, met haar speen aan het spelen (ligt ze lekker mee tegen de spijlen van haar bedje aan te tikken), met haar knuffel aan het zwaaien etc. Op een gegeven moment gaat ze jengelen en blijf je heen en weer lopen voor de speen.
Ik heb haar dus al 2 nachten rond 3 uur bij mij in bed gelegd (hoef ik niet meer heen en weer te lopen). En dan is ze zo vertrokken.

Ik ben ook "aan het werk"  maar heb helemaaaaal geen zin meer. Ben tussen de middag al even in de stad wezen lunsjen met een vriendinnetje. Heb toen bij de Mexx-kids winkel (waar ik bijna nooit kom) een heeeeel leuk zonnehoedje gekocht voor Isa voor de zomervakantie. Schatttttiiiiigggg!!!

Hé, werkze nog effe en alvast een goed weekend!

Grtz. Poppetje71

hallo

hoe gaat het hier goed!!!

Het broodje is gisteren gelukt!!!! jeeee, veel melk erover gooien en hele kleine stukjes die ik steeds iets groter maakte!!! met wat stroop, Geen gekaak, al voelde het brood wel heel ranzig hoor!! en geen uitslag gekregen!! van het biologische brood dan.
Gisteren avond na wat yoghurt wel uitslag.
Weet je at ik ook denk dat ie niet tegen zwitsal kan, zou dat kunnen de uitslag is nu nl al veel minder!!! raar he.....   mar ja twijfel nu aan alles natuurlijk!!

oojeee tycho is wakker.....

had je al iets gehoord van die osteopaat

xxx wen

nog ff fototje...

Zo, zijn jullie wezen carnavallen??  Gaaf joh, dat pak!!
Ik heb  gister Isa ook voor het eerst brood met smeerworst gedoopt in de melk gegeven en  dat ging ook heel goed! Dus we gaan nu de hoeveelheid brood  opbouwen en de hoeveelheid melk afbouwen (want nu sop ik het nog helemaal door en door en kan ze  het zo weg slurpen). Blij dat dit goed gaat!

Met slapen gaat het ook  wat beter (afkloppen!!!!). De afgelopen nachten was ze  per nacht maar 1  x wakker (weliswaar ongeveer een uur, maar goed) en sliep ze vervolgens weer lekker door tot 7 -7.30. Dus.... das al een stuk aangenamer dan de nachten ervoor. Achteraf kon het best eens zijn dat ze last heeft gehad van het doorkomen van haar tandje. Tandjes moet ik zeggen want ze heeft er meteen achteraan ook een tweede bij! Zo schattig als ze lacht!! En vlijmscherp joh! Ik steek nu echt mijn vinger niet meer in mijn mond om haar te laten kauwen!!!

Fijn dat het biologische brood aanslaat!!! Kan ie eindelijk lekker genieten van brood zonder er last van te hebben. Jammer wel dat ie het van yoghurt nog wel heeft. Misschien eens een soja-toetje proberen? (hebben ze die??)
En Zwitsal staat er helaas om bekend dat kids daar best heftig op kunnen reageren. Ik gebruik het helemaal niet want mijn kraamverzorgster waarschuwde me er al voor. Gewoon Natusan of Etos eigen merk.

Zo, wij gaan morgenochtend weer lekker zwemmen (zwem jij ook met Tycho??), van 09.45 u tot 10.15 u in de Kwakel. Daarna komt de fysio. Ik zal het met haar nog wel hebben over Isa's slapen maar ik weet niet of ik op dit moment een osteopaat nog in wil schakelen. Het gaat nu een beetje beter met haar slapen en ik denk dat ik de komende dagen maar weer eens aankijk hoe het verder gaat vóór ik die stap zet. Kan altijd nog.

Prettige avond verder en tot mails!

Grtz. Poppetje71

hoi

Ben weer aan het werk.... en jij?

Echt stoer van die tandje!! bij tycho wil er nog niet echt iets door komen....

Nee wij zwemmen nog niet zijn het wel van plan lijkt ons erg leuk!!! jij in de kwakel, leuke lessen daar?? weet jij de tijden?
hoe ga jij daarheen alleen of samen met papa?

Morgen weer naar de dieetiste. Hij reageert vrnl op de koemelk merk ik afgezien van het zwitsal drama..... als ik yoghurt ofzo iets geef dan komt het wel. Maar het rare is van de standaart melk nauwelijks.... ik snap er echt niets meer van!!!

Leuk he als ze een boterhammetje eten!!! tycho eet het nu met smeerworst, vindt ie erg lekker!!!
Maar hoe nu die avonden ik vindt het echt moeilijk om hem nu al van die avond fles af te doen!! hij het om zijn gewone avond tijd nog wel erge honger!! hoe doe jij dat?

xx wen

Terug
Bovenaan