voor poppetje71

Ha die Wendy,

Ik was vandaag nog lekker vrij, morgen begint mijn werkweek weer .

Isa heeft zelfs al een 2e tandje, gaat wel heel erg snel nu. En ze is sinds het weekend ook aan het tijgeren/buikschuiven geslagen! Heel grappig, gaat nog niet zo ver en snel, maar ze doet het wel, vooral als er iets net buiten haar bereik ligt en ze wil het toch graag hebben!

Ben blij dat het brood bij Tycho goed gaat. Idd wel vreemd dat ie van gewone melk (bedoel je met standaard echt gewone koemelk?) niets krijgt maar van yoghurt wel. Misschien toch bepaalde zuren die hij (nog) niet kan verdragen?

Tja, die flessen, bij Isa is het wisselend merk ik. De afgelopen dagen had ik grote moeite om de middagfles en de avondfles zelfs maar voor de helft leeg te krijgen! Dus ik dacht, dan geef ik vanavond een kleine fles (120 water + 4 scheppen en 2 schepjes nutrix), drinkt mevrouw het zo in één keer op. Heb ik dus nog wat bijgemaakt en zo kwam ze aan ruim 200 cc vanavond! Ik had haar om 16.45 u warm eten gegeven en een toetje (echt een flinke hoeveelheid beide) en om 18.50 u de fles. Misschien moet er minimaal die tijd tussen zitten en misschien geeft ze gewoon zelf aan of ze vol zit van haar warme hapje en gewoon minder melk nodig heeft. Ik heb in het groeiboekje van het cb gelezen dat je de avondfles "moet" afbouwen zodra de tandjes komen.
Ik ga het maandag sowieso even vragen op het cb. Ben ook benieuwd hoeveel melk ze nog minimaal nodig hebben per dag. Daar zijn de geleerden het op internet ook niet over eens zie ik (de eens zegt 300, 500 en de ander 600 cc!).

Zwemmen doen wij op maandagochtend van 09.45 tot 10.15 u (is ingedeeld in leeftijdsgroepen en dit is de groep van 1/2 jaar tot 1 jaar (de groep van 1 jaar tot 1 1/2 jaar is van 10.15 tot 10.45 etc.).
Zijn ongeveer 10 mama's of papa's met hun kleintje. Ik vind het erg leuk, ga meestal alleen met Isa, soms gaat mijn vriend ook mee.
Het is vooral heel erg gemoedelijk, we zingen liedjes met z'n allen, doen leuke oefeningetjes met de kids, gaan ook 1 of 2 x onder water samen (spannnnnneeennnnddd!!!) en dan is een half uurtje zo maar om!
Je hoeft je niet in te schrijven dus je kunt gewoon komen wanneer het uitkomt.  Leuk als ik je daar een keer zie en vooral die kleine vent van je!!

Prettige avond verder en tot mails.

O ja, heb jij de box al naar beneden? De kinderfysio zei gister dat we de bodem naar beneden moesten doen om haar ook de kans te geven zich aan de spijlen op te trekken (gaat wat lastig met de bodem in de bovenste stand). We mochten ook regelmatig het zitten stimuleren (in de hoek van de box of bank zetten).
Ik heb het met haar nog over osteopathie gehad. Zij gaf aan dat zij dit best een ingrijpende aangelegenheid vindt voor een baby. Voor zover zij kan bepalen heeft Isa geen bewegingsblokkade die haar in haar slaap stoort, anders zou je dat toch ook in andere dingen moeten merken en Isa is gewoon een heel beweeglijk kind en draait alle kanten evenveel op.
Ik wacht dus maar even met het inschakelen van een osteopaat en kijk de nachten van Isa gewoon even aan (afgelopen nacht was weer minder maar de 2 nachten ervoor gingen redelijk).

Grtz. Poppetje71

Hoi

leuk dat zwemmen eerder hoorde ik van de kwakel dat je je moest inschrijven!!! niet dus.... misschien ga ik maandag wel!! moet nog ff zwembroek voor hem kopen... doe jij dan ook zo'n zwemluier eronder? ja toch.
Ben jij er dan ook??

Raar he van dat Hyves wij hebben snel alle foto's er vanaf gehaald!!!

Met de melk bedoel ik de standaard voeding, maar hier zit ook wat koemelk ik begreep ik van de dieetiste. Vandaag yoghurt met diksap gegeven vond ie erg lekker!! maar wel wer uitslag..... gewoon brood ging wel weer goed vandaag!! joepie ws valt het wel mee. maar morgen meer.

OOOO maar tycho heeft nog geen tanden, maar nu toch wel beetje afbouwen??? lijkt mij misschien toch ff cb bellen? of proberen. Net dachten we ook we geven minder en gaan steeds ietsje vroeger naar bed... maar na 10 min. was ie er al HONGER!!! nog maar 60 bij gegeven. Misschien ietsje meer avond eten geven?

Gelukkig slaapt je meisje beter!! is ook lekker vor jezelf!!!  anders.....

wij weten nog steeds niet wat we willen gaan doen met de vakantie, best lastig...!! denk gewoon thuis en dagjes weg ofzo.... jullie gaan wel he las ik ergens?!

(oja we hadden geen carnaval, maar mijn zusje was vorig jaar in Hong Kong geweest en nam dit mee voor Tycho, hij past het nu pas!!!! ook een bijenpakje maar die is wel wat aan de krappe kant hahahaha...)

xx truste

Hoi Wendy, even snel een berichtje vóór ik naar mijn eerste klant van vandaag ga.

Maandag ben ik er zeker. Inschrijven was idd eerst wel nodig (ik ben begonnen met zwemmen toen Isa 4 maanden was en toen moest je nog inschrijven), maar nu staat er op de site dat je gewoon kunt komen.
Ik doe Isa geen zwemluier aan, alleen een ieniemienie zwembroekje. De eerste paar keer deed ik wel (alleen) een zwemluier aan maar de juffrouw (jaha, er is een echte zwemjuf) zei dat de kans dat kindjes in het water poepen zó klein is dat ze echt wel alleen een zwembroekje aankunnen. Dus dat doen wij nu.

Wij gaan in juni lekker naar Zuid-Frankrijk ja. Met mijn ouders. In een lekker groot huis met alles erop en eraan. Heel spannend zo'n eerste vakantie met de kleine. Ik ben nu al van alles aan het opschrijven wat me te binnen schiet om mee te nemen. Wordt vast een pakhuis die auto !

Dus je bent weer gewoon brood gaan proberen? Goed joh! Wel heel fijn dat het allemaal mee lijkt te vallen. Want het is toch een gedoe als je overal op moet letten hè! Ben benieuwd of de diëtiste nog nieuws te melden heeft!

Geniet van je vrije (helaas regenachtige) dag!

Grtz. Poppetje71

Hoi

Gelukig in demiddag gisteren wel lekker weer !!!! lekker ff in de stad geweest. Moest ook ernstig naar de kapper.....

oooo ik denk echt dat we maandag ook komen zwemmen!!! leuk ga ik het weekend nog een zwembroek kopen!!! zal je zien dat die man van mij wel lekker gaat poepen.... hahaha!!!!

Gisteren bij dieetiste niet veel wijzer geworden, mag hem niets geven waar hij op reageert. Verder adviseerde ze wel op met de cb arts te overleggen om evt een provocatie test te doen. HELAAS doet mijn huisarts dat niet.....

Dan kan ik toch misschie (als smeerkaas goed gaat) het pasta recept een keertje proberen!!
Heb jij nog nieuwe leuke receptjes geprobeert?
wij niet door dit gedoe en hij houdt toch vooral van hollandseprak vlg mij..... heeft ie van zijn vader!! hahaha

Gisteren hebben we echte goeie schoenen gekocht zodat als hij loopt... aan de hand natuurlijk dat hij goede steun heeft aan zijn enkeltjes! (wat zijn die dingen duur zeg!!!)
:) maar wel nodig denk ik.

xx wen

Hoi,

Je mag trouwens in het zwembad met je wagen tot aan de rand van het zwembad rijden! Heel fijn, dan hoef je niet te schouwen met kind en/of maxi cosi!

O, wat stoer, schoentjes! Ik zie ook zulke leuke maar ik weet niet welke maat ik moet kopen!

Isa heeft gisteren een mie-schoteltje gegeten; mie met paksoi, champignonnetjes en een paar plakjes ham (vleeswaren). Ooooohhh, jammie jammie! Vandaag wordt het bloemkool met aardappel (lekkere hollandse pot) en morgen pompoen met rijst en vis (heb ik maandag al gemaakt en ingevroren). Dus ja, wij kokkerellen en eten dat het een lieve lust is!

Grtz. Poppetje71

Hoi

heb nu pauze....

Zo wel leuk al die apparte dingen koken, ben bang dat tycho het niet gaat lusten..... heb je ook wel eens bv macaronie met wat gehakt ofzo gedaan? was dat een suc6???

Wij zijn bij o'simo geweest in de stad, daar meten ze ook de voetjes!!! erg leuk en ze hebben daar ook   mooie schoenen. Vooral voor meisjes, jongentjes zijn echt in het nadeel met schoenen vindt ik!!!!

Ben je al eens bij noahs geweest in de stad of het kevertje????? heeeeeeeel leuke kleertjes wel gruwelijk duur.... maar voor een speciale gelegenheid ofzo wel leuk en de opruiming natuurlijk!!!!
HenM en de zeeman hebben ook altijd wel leuke dingen natuurlijk!!! en de hema niet te vergeten!!

ik ga ff eten

xx

Terug
Bovenaan