Voor Renee1, van een verdrietige mama...

Hoi Renee!
Ik las in een bericht dat je dietiste bent. Nou is het je werk en ondanks dat ik je niet lastig wil vallen met mijn probleem omdat dit forum voor mama's is... wil ik je toch wat vragen. Het is dat ik er echt heel erg mee zit anders had ik het niet gedaan.

Misschien heb je inmiddels wel eens gelezen  dat ik al 8 maanden bekkeninstabiliteit heb (net als Deesje) en ben ik mede daardoor in de laatste 2 maanden heel erg aangekomen. Ik ben in totaal 27 kilo aangekomen. Daar ben ik nu 8 van kwijt. Ik ben bij een dietiste geweest en ze heeft mijn eetpatroon doorgenomen. Die vond ze erg goed en had er geen opmerkingen over, behalve dat ik 1 boterham per dag meer zou moeten eten (vanwege jodium-> goed voor schildklierwerking?) en 1x per week vis. Ze zei dat in mijn specifieke situatie ik blij mag zijn dat ik 2 kilo per maand afval omdat ik niet kan bewegen. Ik ben hier nog depri-er van geworden. Ik weeg nu 99 kilo en ben 1,78 lang. Het zou mijn bi-klachten echt wel verminderen als ik die extra 20 kilo kwijt zou zijn maar op deze manier duurt het nog (ff rekenen...) 10 maanden! Dat vind ik echt te lang hoor... is er niet wat je me kan adviseren om te doen? Of moet ik echt geduld hebben?
Natuurlijk ben ik supergelukkig met Jamey, dat is het niet. Maar of ik nou echt blij ben dat ik hem straks niet achterna kan lopen... ik zie er ook zo tegenop om met hem te gaan zwemmen, terwijl ik me er aan de  andere kant heel erg op verheug. Ik schaam me gewoon voor me lichaam.
Nou   misschien ben ik ook niet de enige. En moet ik niet zeuren en geduld hebben. Ik heb al 6 weken geen chocolaatje, koekje of dropje gegeten. Ik doe er echt wel mijn best voor. Alleen ik mis de stimulans zo wel.
Groetjes, Taatje, mama van Jamey (26-9-2005)
 
Hoi, ik ben dan wel Renee niet, maar ik wil je toch graag even antwoorden.
Ook ik ben erg veel aangekomen, niet door bi, maar door hoge bloeddruk, veel medicatie moeten nemen tijdens en na de zwangerschap (nu nog) en door acuut stoppen met roken.
Ben in totaal 30 kg bijgekomen, waarvan 10 in een jaar tijd afgevallen.
Was helemaal wanhopig, mede door medicatiegebruik viel ik gewoon niet af.
Ben op verzoek door mijn huisarts door verwezen naar een dietiste, maar omdat ik 8 weken moest wachten op de eerste afspraak ben ik zelf begonnen met Modifast.
eerste 6 weken alleen de shakes, daarna langzaamaan weer eten opbouwen.
Ben in 2 maanden tijd 13 kg afgevallen. Dietiste was ook heel tevreden met dit resultaat.
Daarbij ben ik 2 keer in de week gaan bewegen op de Powerplate. het werkt echt!!!

Ik ga nu de Modifast helemaal afbouwen en met haar mijn eetplan opzetten, maar omdat ik zo lang niet normaal heb gegeten is mijn maag veel sneller tevreden en smaakt een soepstengel hemels...daardoor gaat het ook weer makkelijker een dieet vol te houden. Ik wil nog 10 kg kwijt en dfan zit ik weer op mijn gewicht..heerlijk!!!
Als je modifast goed gebruikt en ook echt de tijd neemt om de zakjes weer af te bouwen is het resultaat echt blijvend.
Het is financieel best een investering, maar ik kan je uit ervaring zeggen dat het wel werkt. De eerste 3 dagen ben je wat hongerig, maar dat trekt echt weg en is het goed vol te houden.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
Sterkte en succes gewenst, ik weet hoe moeilijk het is!
Groeten,. Claudia.
 
Hoi taatje,

geeft niet hoor dat je mij vragen stelt. ik ben bijna fulltime huismoeder en heb van mijn beroep mijn hobby gemaakt .

Henb nu alleen even weinig tijd dus kom nog terug op je vraag. 'tzal best ergens staan maar ben het even kwijt of je nog borstvoeding geeft. Ik probeer dan vanmiddag nog weer even op dit forum te komen.

groetjes Renée
 
Hoi Claudia en Renee,
Ik heb 6 weken bv gegeven. Ik heb een borstoperatie gehad dus ik mocht al blij zijn met deze 6 weken.

Bedankt Claudia voor je reactie. Welke medicijnen had jij tegen hoge bloeddruk? Want ik heb nu nog steeds labetalol (in de twee weken voor mijn bevalling in het ziekenhuis   heb ik ook bloeddrukverlagers gehad en ik slik nu dus nog steeds, in totaal ruim 6 maanden dus). Ik wist niet dat medicijnen ervoor konden zorgen dat je niet afvalt.
Ik wil best de Modifast proberen, maar als het door de medicijnen komt dan zal dit ook niet helpen denk ik. En ik eet echt heel gezond dus dat kan het probleem niet zijn.

GRoetjes, Taatje, mama van Jamey 26-9-2005
 
He Taatje,

Ik wil ook wel graag wat tips, want ik merk dat dit niet meewerkt aan mijn gemoedsrust. ik ben 1.70 en weeg 100 kg, ik baal als een stekker.

probeer wanhopig af te vallen door het eetpatroon aan te passen, en zoveel als het kan te bewegen. maar mijn ijzer gehalte en schildklier zijn ook niet in orde.

Hopenlijk krijg ik snel vat op de zaak, want dan zou ik al een probleem minder hebben

dus tips zijn welkom.

en taatje hou je taai.
 
Hoi Taatje,

Ik was gisteren niet meer achter de computer maar nu wel.

Ik lees nu dus ook net dat je medicijnen slikt, van het medicijn dat jij slikt weet ik niet zo goed wat de werking daar van is op de stofwisseling, daar zit ik niet zo in, meer ind e allergieën.

Je zit in een hele moeilijke situatie vanwege je bekken. Helaas weet ik zelf maar al te goed hoe het is om bekkeninstabiliteit te hebben. Ik heb geloof ik al in een ander onderwerp van jou geschreven over Cecile Roth, Zij heeft een boek geschreven bekkenpijn tijdens en na de zwangerschap. Zij geeft heel gerichte therapie bij bekkenproblemen en  schoolt ook fysiotherapeuten bij. Zij geeft een gericht aantal oefeningen die je kan doen om je bekken te verstevigen. OP haar website vindt je ook thearapeuten bij jouw in de buurt.. Deze oefeningen zijn ook goed voor je spieren te verstevigen waardoor je een strakker lijf krijgt.

Zwemmen, of in ieder geval bewegen in water kan hardstikke goed zijn voor je bekken dus ga lekker naar het zwembad met Jamey. Schaam je niet voor jezelf maar wees juist trots op je zelf dat jij lekker met Jamey naar het zwembad gaat je doet het voor jullie 2 en niet voor de andere moeders of vaders. Er zijn nog zoveel moeders die te kampen hebben met overgewicht misschien zijn er wel meer bij jou in het zwembad en zo niet wees dan trots dat jij wel komt.

 wat beterft het dieet:
Teveel afvallen in hele korte tijd is niet aan te raden als je dat doet en je gaat vervolgens weer normaal eten kom je vaak weer dubbel en dwars aan. En doordat je niet  eens lekker kunt gaan sporten gaat het afvallen moeilijker. Hoe gaat het fietsen bij jou? Misschien lukt het je om iedere dag een stukje te gaan fietsen.

Sorry mijn dochter roept ik ga straks en anders morgen weer verder.

Groetjes  Renée  
 
Hoi,
Renee, je vroeg je af of labetalol bijwerkingen heeft op de stofwisseling. Ik heb even snel op http://www.cvzkompassen.nl/fk/  gekeken. Er staat niets bij over bijwerkingen met betrekking tot de stofwisseling.
De site gebruik ik op mijn werk om bijwerkingen van medicijnen snel op te zoeken. Je moet er als gebruiker van het medicijn niet van schrikken, maar alle mogelijke bijwerkingen  staan ook op de bijsluiter vermeld.
Groetjes Marieke
 
Hallo Taatje.
tijdens mijn zwangerschap (vanaf week 24) heb ik Aldomet (Methyldopa) gebruikt, eerst 3 keer 250 mgr, vanaf week 30 3 keer 500 mgr per dag.
Bloeddruk was op het hoogste punt 160/120.
Nu gebruik ik eneapril (Co-renitec) in combinatie met Selokeen zoc, en deze combinatie slaat dus aan bij mij.
Ik ben ervan overtuigd dat dit ook het afvallen in werking heeft gezet, mijn bloeddruk is nu een heel stuk lager (122/84) en daardoor houd ik ook geen vocht meer vast.
Wat veel afvallen in korte tijd betreft: ik heb ooit, in een grijs verleden, een maand Modifast gebruikt en toen 11 kg afgevallen. Is ook blijvend geweest! Vandaar ook dat ik er nu aan durfde te beginnen. Het geldt dus niet voor iedereen dat je na heel snel afvallen heel snel weer bijkomt. Ik hoopte op 1 kg per week, maar het ging veel sneller.
Ik denk wel dat het dieet zeker moet in combinatie met beweging. Zoals eerder aangegeven ga ik 2 keer per week naar de studio voor sporten met de PowerPlate. Ik was hier in het begin vrij sceptisch over, kon me niet voorstellen dat het werkte en vond het eigenlijk geen sporten.
Aangezien ik met 2 kleine kinderen geen 2 keer per week in de sportschool kan (en ook niet wil) rondhangen en ik nu echt niet meer kan pbrengen, het toch geprobeerd en het werkt dus wel bij mij!!!
Het is zwaar en intensief bewegen.

Ik weet hoe het voelt om je zo ellendig te voelen onder je gewicht. Ik ben nooit dik geweest en nu ineens sleepte ik 30 kg overgewicht mee.
Het gaat bij mij nu gelukkig de goede kant op en ik hoop dat het bij jou ook ooit aanslaat en het lichaam het overtollige gaat loslaten.
veel succes ermee gewenst, groeten, Claudia.
 
Terug
Bovenaan