Voor Renee1, van een verdrietige mama...

Hoi meiden,
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga zeker eens achter het boek aan van Cecile Roth. Ik heb nu 3x per week revalidatietherapie in het ziekenhuis, waaronder ergotherapie, fysiotherapie, ontspanningstherapie en gesprekken met maatschappelijk werk. Ik ben er dus serieus mee bezig. De pijn overheerst iedere dag. Ik haal natuurlijk mijn plezier uit de momenten met Jamey, maar hij is maandag en dinsdag naar de creche en donderdag bij mijn ouders omdat ik dan therapie heb.
Fietsen kan ik niet, dat heeft de fysiotherapeute mij laten proberen om mij te laten voelen dat ik daar nog lang niet aan toe ben. Ik wil te snel.
Mijn zus heeft me overgehaald om te gaan zwemmen met de kleintjes. Ik zal het maar doen, misschien valt het me mee. Iedere week gaan er wel onsjes van af. Ik zal daar maar mijn motivatie uit halen. Zodra ik weer stukken kan lopen wil ik de modifast wel proberen, op zich lijkt het me niet gek. Ik volg het "dieet"   van de dietiste en heb geen trek ofzo. Alleen moet er wel resultaat zijn anders laat je steeds een koekje of chocolaatje liggen bij de koffie en ga je je afvragen waarom, het heeft toch  geen nut.
Ik hou niet van zelfmedelijden ik heb het echt lang volgehouden vind ik (loop al ruim 8 maanden met veel pijn) en mag dan wel eens klagen toch...

Komt bovenop dat ik een gesprek heb gehad met mijn baas die doodleuk vertelde dat hij niet mijn functie niet kon garanderen als ik terugkwam.... wat moet ik daar nou weer mee.

Groetjes, Taatje
 
Hoi Taatje,

Ik ben een tijdje ziek gewest en was daardoor steeds maar kort op het forum en ben niet meer verder op je vraag ingegaan. Is er nog iets dat je wilt weten?

Groetjes Renée
 
Hoi Renee,
Ik hoop dat je je weer beter voelt.
Wat ik eigenlijk wil weten is of het feit dat ik zo weinig afval (laatste week weer niks, maar wel ongesteld geweest misschien lag het daaraan) echt alleen komt omdat ik niet kan bewegen of dat het ook nog door de zwangerschap kan komen. En dan bedoel ik door de nog aanwezige hormonen in mijn lichaam. Want dan moet ik echt nog geduld hebben totdat al die hormonen verdwenen zijn en dat duurt 9 maanden tot een jaar begrijp ik.
Ik snap niet dat ik niet afval terwijl de dietiste heeft gezegd dat ik het precies goed doe. Dit is het frustrerende. Ik weiger het te accepteren (ik koop geen nieuwe kleding ik loop na 6,5 maand nog steeds in mijn zwangerschapskleding) omdat voor mijn zwangerschap ik heel makkelijk kon afvallen als ik dat wilde.
Nou ja misschien is er geen antwoord en moet ik gewoon wachten. Ik kan helaas niet fietsen dus en met zwemmen mag/kan ik geen schoolslag (met de benen dan) dus dat is alleen dobberen...
Groeten, taatje
 
Hoi taatje,

Vervelend je wilt zo graag maar het lukt niet en eigenlijk zit je ook nog eens in een viciuse cirkel . Door de bekkenklachten niet kunnen bewegen en door het niet kunnen bewegen niet kunnen afvallen waardoor de bekken weer meer belast worden.

Ik weet niet precies wat je allemaal eet maar ik mag aannemen dat je dietist toch goed heeft gekeken.
Ik kan je nog wel wat tips geevn die zij misschien ook al heeft gezegd.<<BR>
Beleg: doe maar enkel beleg op je brood en doe daar nog een boterham op. Gebruik je al halvarine en minder vette vleeswaren en kaas soorten.

Avondmaaltijd: Gebruik de minder vette vlees soorten en neem  max 100 gram rauw vlees.. Als je veel groente eet ben je eerder verzadigd waardoor je minder eet van de produkten die meer calorieen bevatten.

Tussendoortjes neem een appel of ander stuk fruit, niet snoepen!

In het zwembad kun je borstcrowl zwemmen en anders op een ding drijven en met je benen trappelen. Schoolslag mag inderdaad niet.

Zittend op een stoel kun je misschien wel wat oefeningen doen voor je armen zo ben je  toch  bezig en belast je je bekken niet.

Zwangerschapshormonen zullen ook inderdaad nog wel meespelen en ik hoop voor je dat die snel uit je lichaam verdwenen zijn ook ivm je bekken.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel wij moeten nu even lunchen.

Groetjes Renée  
 
Terug
Bovenaan