voor roAN0510

Hoi,

Ik las in een ander topic dat je in Tongelre in Eindhoven woont. Ik woon zelf in geldrop en ik ken die wijk wel denk ik. Is het vlak bij het dierenasiel?
En jouw zoon is toch geboren in maart?
Ben je al een wezen kijken op www.forumplaza.nl
Klik op nieuwe forums en zoek dan maart mama's 2007 op. Daar zitten allemaal maart mama's.
Hartstikke gezellig.
Groetjes Linda en Femke

Hai Linda

Ik ben niet RoAn, maar Rosanne, lijkt erop...
Ik wil wel even reageren. Jij woont in Geldrop, he? Mijn schoonouders wonen daar ook. Ik woon zelf in Eindhoven, achtse barrier. En woonde voorheen in Tongelre. Volgens mij, aan de omschrijving te zien, vlakbij waar RoAn (Annemieke toch?) nu woont, alleen in een minder goed gedeelte... Geen goede straat om een kind in op te voeden als je het een fatsoenlijke opvoeding wil geven tenminste. Ik hoop dat ik hier niemand mee op de kast jaag trouwens... Ik woonde in de johannesburgstraat in Doornakkers. Mijn buurman zat in het criminele cirquit, in de zomer hoorde ik door het openstaande raam veel info die de politie graag had willen weten (afrekeningen en wie welke dingen had gedaan....) een buurman een paar deuren verderop zat regelmatig vast, dealen in de straat, inbraak door jongens uit de straat, en nog veel meer, maar laat ik ophouden. Hier is het beter en rustiger voor zowel ons als Loek.

Wel grappig om te lezen dat er mensen dicht uit de buurt komen!

Hoi,

Ja ik woon in geldrop. In de Lakenstraat. Ik kom oorspronkelijk uit eindhoven. Ben geboren in strijp en later verhuisd naar gestel. Woon nu 7 jaar met mijn man in geldrop. Inderdaad grappig om te zien dat mensen dichtbij wonen. Wie weet hebben we elkaar al zo vaak voorbij gelopen.
Groetjes linda

Hallo Linda en Rosanne,

Ik woon inderdaad in Tongelre maar dan achter het Karregat. Ons stukje wijk is Geestenberg of zoiets. We zitten vlak aan de urkhovenseweg. Wij wonen hier in van die witgepleisterde huizen met platte daken en wonen hier sinds maart 2006.
Zoals Rosanne de omgeving beschreef waar zij in Tongelre heeft gewoond, krijg ik het vermoeden dat het die volkbuurt is vlak bij de Tamoil en zo. Niets ten nadele van een volkbuurt hoor. Ik heb er ook 6 jaar gewoond toen ik nog in Helmond woonde.Wat ik overigens geen succes kan noemen. Dit soort wijken is niet iets voor mij om in te wonen.
Ik kom van oorsprong van Breda. Mijn vriend komt oorspronkelijk van Rotterdam. Dus hebben wij een gemengd gezinnetje.

Maar misschien wel een leuk idee om eens met een aantal moeders af te spreken.
Ik verveel me in ieder geval best wel. Vooral omdat ik hier haast geen mensen ken.

Groetjes,

Annemiek
Mama van Wesley 28-06-1988 en Rowan 02-03-2007

Hai Annemiek en Linda

Lijkt me best leuk om eens een keer iets af te spreken. Wie weet klikt het! En zo niet (kan ook...) even goede vrienden en dan lekker weer hier op t forum, toch?!? Zal er vast nog eens van komen als we het alledrie leuk vinden.

En Annemiek, ik woonde idd in die volkswijk. Je bedoeld met tamoil toch die benzinepomp op de hoek bij het spoor en de tongelrese straat? Idd daar de wijk in en dan aan de kant van die grote speeltuin. Leuke buurt als je bv student bent of zelf crimineel, maar niks voor kleine kinderen die je fatsoenlijk wil opvoeden. Ik ben daar door een buurmeisje van 3(!!!!) helemaal verrot gescholden omdat ze met haar driewieler niet langs mijn auto kon waarvan de deur open stond. Vond ze. Mijn mond viel open! Ze kon er makkelijk langs! En dan nog...
Toen ik hier kwam wonen merkte ik dat ik helemaal schrap stond toen ik een buurjongen tegen kwam van een jaar of 8. Ik verwachtte vanalles blijkbaar... maar niet het vriendelijke hallo dat ik kreeg. Wat fijn om te wonen tussen metsen met goede manieren!!!

Groeten
Rosanne

Hallo Rosanne,

Die buurt bedoel ik inderdaad. Ik kan ook niet aarden in dat soort woonwijken. Niet dat ik mezelf meer als een ander vind hoor, maar meer omdat het mijn slag mensen niet is. En dat het geen omgeving is om een kind op te voeden, weet ik maar al te goed. In Helmond was het precies het zelfde. Ouders die met een krat bier hele dagen in de voortuin vertoeven, kinderen die op straat groot gebracht worden en over het gedrag van pubers heb ik helemaal geen goed woord over. Dit is de ondergang geweest voor mijn oudste zoon. Gelukkig wonen we daar nu niet meer en mijn oudste is terug naar zijn roots en woont nu met zijn vriendin in Breda. Na veel problemen en een zwaar ongeluk waarbij  mijn zoon zijn nek brak en zijn evenoude neef van 17 om het leven kwam, is hij nu in een wat rustiger vaarwater gekomen. Toen hij hoorde dat er een broertje kwam, was hij dolgelukkig en hij loop hele dagen met foto's van Rowan te zwaaien, supertrots is hij.
zie hier onder een fotootjes van mijn 2 zonen. Kan een mama nog trotser zijn?

Maar inderdaad is het leuk om te kijken of het klikt en wie weet zijn er meerdere mensen hier in de omtrek die ook mee willen doen om iets af te spreken. Lijkt me wel leuk. Ik merk wel dat ik de behoefte heb om wat meer mensen te leren kennen. Alleen winkelen in de stad is ook zo saai en terwijl ik toch vaak mama's met kleintjes in de stad zie. Maar aanspreken doe je ook niet zomaar. Ik althans niet. Heb wel een grote mond op z'n tijd, maar daarin ben ik toch geen held.... lol

nou tot typs maar weer heh.

Groetjes,

Annemiek

Hai Annemiek

Twee grote knullen heb jij zeg!!! Mag je best trots op zijn. Maar je schrijft wel even een heleboel zo in een klein stukje! Je zoon heeft al heel wat meegemaakt in zijn jonge leven begrijp ik! Fijn dat hij zo trots is op zijn kleine broertje.

Trouwens.... mijn huidige straat is ook een straat-hang-straat. Hier gaan de flesjes bier ook over en weer voor op straat op een mooie zomerdag.
Het begon twee jaar geleden toen 2 buurmannen in de achterklep van de auto belandde met een biertje, de vrouwen met roze ernaast in een tuinstoel. De hele straat is in de loop van de middag aangeschoven met tuinstoelen, roze, biertjes en een goed humeur. Best gezellig, wel volks, maar dan met andere mensen.

Het lijkt me best leuk om eens af te spreken. Laten we nog even wachten wat Linda zegt en of er misschien nog anderen uit de omgeving reageren. Loek is ook nog aan het leren om overdag te slapen, dus ik ga nog niet veel van huis naar drukke dingen, zoals de stad (wel behoefte!!!!!!!!!!!!!!!). Maar het zal er wel van komen!

We hebben het al eerder een keer met zijn allen gedaan, maar ik zal me hier nog even nader voorstellen. Ik ben 33 jaar, geboren en getogen in Eindhoven, met een uitstap voor mijn studie naar Rotterdam (Schiedam). Ik heb SPH gestudeerd, maar mijn werk is van Slachtofferhulp (begeleiden van vrijwilligers) naar reintegratie (cursussen geven aan werkelozen en wao-ers) en intercedent nu uitgekomen op reflexzonetherapeut (ik masseer voeten even kort door de bocht gezegd). Mijn man is 38 en beretrots op zijn zoon. Ik kan best een flapuit zijn. Mensen die mij niet zelf kiezen in hun vriendenkring hebben vaak moeite met me. Ik bedoel dan bv vrienden van mijn partner, die krijgen mij er gratis bij! Ik kan direct en fel uit de hoek komen, maar ben wel heel lief, hoor. Ik houd van diepgang en persoonlijke gesprekken, vandaag mijn studie- en beroepskeuze. Alhoewel... momenteel komt mijn diepgang niet veel verder dan luiers en slaapjes en wat Loek allemaal al kan...

groeten,

Rosanne

Hoi Rosanne en Annemiek. Lijkt me leuk om eens wat af te spreken. Sorry dat ik niet eerder reageerde, maar ik moest werken.
Nog maar eens voorstellen.
Ik ben linda. Ik ben 28 jaar en woonachtig in Geldrop. Op 17 maart 2006 ben ik getrouwd met mijn man Rudy. Op 5 maart van dit jaar ben ik bevallen van dochter Femke. Voor deze zwangerschap heb ik 1 miskraam gehad en ben meteen weer aangeteld. Femke is mijn eerste kindje. Maar er komt er vast nog wel 1 bij.
Ik ben zelfstandig ondernemer op de markt met baby en kinderkleding. Ook heb ik een eigen website.
Ik ben een ontzettende kletskop. Houd van gezelligheid en ben dol op rock 'n'roll muziek.
Tja... ik kan nog zo veel vertellen, maar afspreken is beter.
Groetjes Linda

Terug
Bovenaan